Donationer till Djurgården

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Johan Karlsson
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Donationer till Djurgården

Inlägg av Johan Karlsson »

Hej, jag har en fråga ang. donationer. Djurgården har väl inte den bästa ekonomin som alla vet, skulle man inte kunna donera ett x antal kronor till klubben. Tänk om alla som är riktiga Djurgårdare skulle lägga, låt säga 50 kroner i månaden och att det är 1000 som gör detta. Detta skulle ju hjälpa dom något oerhört. Jag kanske är ute o seglar med denna fråga, men skulle man inte kunna hjälpa sitt lag på detta vis? Någon som håller med eller har en annan idé?

Jag lekte lite med siffrorna igår när jag skulle lägga mej, då var det att 100 kronor och 10 000 som gick med på detta, slutsumman blir då 1 mille, tänk vad lite pengar för den enskilde men ack så mycket för vårat kära lag. Jaa visst jag var nära att somna, men fasiken så vettigt det skulle vara att Djurgården skulle komma upp i samma klass som 2000-2002

Mvh Johan
Djurgården i vått och torrt!
Användarvisningsbild
Struten
Säsongskort: Ja

Re: Donationer till Djurgården

Inlägg av Struten »

Lilleman startade en liknande grej förut men många kände att man hellre bara köper souvenirer istället. Själv tycker jag det är bättre eftersom du få något bra tillbaka då.

Gillar själv såna här tankar men köp extra mycket DIF-prylar istället.
Johan Karlsson
Kontakt:

Struten skrev:Lilleman startade en liknande grej förut men många kände att man hellre bara köper souvenirer istället. Själv tycker jag det är bättre eftersom du få något bra tillbaka då.

Mmm det är sant, men hur mycket går till dif så att säga, jag skulle glädjeligen betala 1200/år för att se mitt kära och underbara Dif på fötter igen, tänk att få se dom som det var 2000, bök o slit utmed sargen för att sedan vinna pucken o göra mål, gud vad jag saknar det!

Johan
Användarvisningsbild
Struten
Säsongskort: Ja

Inlägg av Struten »

Johan Karlsson skrev:
Struten skrev:Lilleman startade en liknande grej förut men många kände att man hellre bara köper souvenirer istället. Själv tycker jag det är bättre eftersom du få något bra tillbaka då.

Mmm det är sant, men hur mycket går till dif så att säga, jag skulle glädjeligen betala 1200/år för att se mitt kära och underbara Dif på fötter igen, tänk att få se dom som det var 2000, bök o slit utmed sargen för att sedan vinna pucken o göra mål, gud vad jag saknar det!

Johan
Ingen aning faktiskt men man tycker ju att allt ska gå till DIF...
Goten

Inlägg av Goten »

Jag kan bara hålla med er om det att det vore en sån skön känsla och upplevelse att få se dessa härliga tackter igen och självklart om man kan hjälpa så bör man på all sett
Johan Karlsson
Kontakt:

Goten skrev:Jag kan bara hålla med er om det att det vore en sån skön känsla och upplevelse att få se dessa härliga tackter igen och självklart om man kan hjälpa så bör man på all sett
Skulle jag vinna på v75 en 120 mille skulle jag donera. Men tillsdess så köper jag lite i shoppen varje månad, dom pengarna går direkt till dif, men dock löner o sånt går det ju till också. Men jag tycker att dom har lite dåligt utbud, men det kanske kommer mer.

Johan
Kojak

Inlägg av Kojak »

Men NEJ!

Första frågan... Varför i helvete är det så svårt att kolla igenom forumet? Det finns en tråd om detta.

Och två... VARFÖR skänka pengar? Använd de där 1200 kronorna till att köpa ett säsongskort i klacken. Har du det redan och vill skänka pengar, köp ett säsongskort till en kompis!

Jag fattar verkligen inte!
Nej, namnet "Kojak" har jag inte tagit från en TV-serie även om det råkar finnas en sådan serie. Namnet "Kojak" har en helt annan betydelse för mig!
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

Håller med föregående talare, köp biljetter till polare, köp säsongskort. Mer folk på matcherna utmynnar i större intresse för hockeyn, DIF får pengar genom snask i kioskerna, souvinerer. Bra med publik på matcherna generar i bättre och mer lönsammare sponsor avtal vilket utmynnar i ännu mer pengar.
Stöd DIF på det sättet! :)
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Johan Karlsson
Kontakt:

Kojak skrev:Men NEJ!

Första frågan... Varför i helvete är det så svårt att kolla igenom forumet? Det finns en tråd om detta.

Och två... VARFÖR skänka pengar? Använd de där 1200 kronorna till att köpa ett säsongskort i klacken. Har du det redan och vill skänka pengar, köp ett säsongskort till en kompis!

Mmm men då vet jag det till nästa gång, jag kollade faktist lite efter någon liknande tråd, men jag får väl gå till synsam kanske.

Mmm visst jag kan ju köpa en massa säsongskort, det var ju ett bra förslag, nu menar jag ju kanske inte så, jag menar att man skulle kunna sätta in en 50 spänn eller vad man nu/har råd med, vill ge, det är ju lite skillnad på 3 , 4 tusen och en 1000 lapp, eller? Men men vad vet jag, i dessa tider så lägger nog folk pengar på ett sesse kort, jajja jag lägger mej, ville bara att folk skulle förstå, eller jag ville bara ställa en fråga o kanske få lite kreativ kretik, men men många kort sålda eller? :roll:
Kojak

Inlägg av Kojak »

Johan Karlsson skrev:
Kojak skrev:Men NEJ!

Mmm men då vet jag det till nästa gång, jag kollade faktist lite efter någon liknande tråd, men jag får väl gå till synsam kanske.

Mmm visst jag kan ju köpa en massa säsongskort, det var ju ett bra förslag, nu menar jag ju kanske inte så, jag menar att man skulle kunna sätta in en 50 spänn eller vad man nu/har råd med, vill ge, det är ju lite skillnad på 3 , 4 tusen och en 1000 lapp, eller? Men men vad vet jag, i dessa tider så lägger nog folk pengar på ett sesse kort, jajja jag lägger mej, ville bara att folk skulle förstå, eller jag ville bara ställa en fråga o kanske få lite kreativ kretik, men men många kort sålda eller? :roll:
Järnkaminernas säsongskort kostade lite över 1200 kronor den här säsongen. Så tre-fyratusen handlar det inte om..

Och ja, det är jävligt många säsongskort sålda den här säsongen.
Nej, namnet "Kojak" har jag inte tagit från en TV-serie även om det råkar finnas en sådan serie. Namnet "Kojak" har en helt annan betydelse för mig!
Tazz

Inlägg av Tazz »

Tycker Johan Karlsson kom med ett utmärkt förslag. Eller varför inte, öppna ett konto och under ca 2 månader välkomna alla bidrag. Lämna sedan till vårt DIF. Jag vet många som skulle sätta in "en slant" .......många bäckar små. Men visst, någon måste ju driva "projektet". Ses på hovet //T
Kojak

Inlägg av Kojak »

Tazz skrev:Tycker Johan Karlsson kom med ett utmärkt förslag. Eller varför inte, öppna ett konto och under ca 2 månader välkomna alla bidrag. Lämna sedan till vårt DIF. Jag vet många som skulle sätta in "en slant" .......många bäckar små. Men visst, någon måste ju driva "projektet". Ses på hovet //T
Skribentens första inlägg och jag är redan mördrädd...

Det FINNS ett konto för bidrag! Men det är, såvitt jag vet, jävligt få som använder det. Hade du bara kollat runt lite i forumet så hade du sett det! Det fanns två personer som drev det här "projektet" inför säsongen 2007/2008. [Två personer] kontaktade Expressen för att synas lite och mena på att "Supportrarna ska rädda DIF", och det stod hur ärofullt det var av supportrarna att skänka pengar för att rädda Djurgården...

För övrigt är det en USEL idé! Kan fortfarande inte fatta hur man kan välja det här framför alternativen. För att veta vad det är för alternativ jag snackar om, kolla tråden "Big Ben".

När kommer den här tråden slängas..?

// Mod: Personangrepp borta
kabilen

Inlägg av kabilen »

Alla köper en match tröja i gult rött å blått så får klubben i i stålar och då syns på läktar vem som är där.Kolla på Leksand alla i klacken har match tröjor .Ser ut som om de stöder sin klubb.Bästa tifot = difs matchtröjor på läktarn. Idag har en del endast kallingar med dif märke på och det är svårt att se vilka de håller på. Som spelare tror jag att om hela klacken + övriga hade matchtröjor så höjs adrenenalinet en aning
Kojak

Inlägg av Kojak »

kabilen skrev:Alla köper en match tröja i gult rött å blått så får klubben i i stålar och då syns på läktar vem som är där.Kolla på Leksand alla i klacken har match tröjor .Ser ut som om de stöder sin klubb.Bästa tifot = difs matchtröjor på läktarn. Idag har en del endast kallingar med dif märke på och det är svårt att se vilka de håller på. Som spelare tror jag att om hela klacken + övriga hade matchtröjor så höjs adrenenalinet en aning
Nästa person som gör mig mörkrädd...

Nog för att jag föredrar att man köper souvenirer framför att skänka pengar, men att härma Leksand och bara ha matchtröjor? Ska vi ta in höga hattar, måla våra ansikten och skaffa trumma på en gång?

Patetiskt!
Användarvisningsbild
grandstoff

Inlägg av grandstoff »

Kojak skrev:Nästa person som gör mig mörkrädd...

Nog för att jag föredrar att man köper souvenirer framför att skänka pengar, men att härma Leksand och bara ha matchtröjor? Ska vi ta in höga hattar, måla våra ansikten och skaffa trumma på en gång?

Patetiskt!
Men tagga ner!
Det som är patetiskt är din överlägsna attityd mot alla som inte har samma åsikt som du. Berätta gärna vad som är så ofattbart fel i att bära matchtröja till matchen...
Ta nu ett djupt andetag och jobba på din anger management. :wink:
Skriv svar