Jag måste bara få säga mina åsikter och är antagligen lika frustrerad som er likväl tränare och spelare.
Jag var i Globen i tisdags och fick njuta av när DIF slog Frölunda efter en härligt effektiv 3:e period.
Vad har hänt med spelet och laget i de 2 senaste matcherna??
0-10 i baken mot lag som Brynäs och Södertälje är inte godkänt. Ska DIF komma till slutspel så måste man våga att ta för sig mera.
Jag såg redan en tendens i tisdags till vad som kanske kan vara orsakerna. Jag förutsätter också att Challe och Hans har sett dessa

I de 2 första perioderna så gav backarna nästan blanka f-n i att försöka hjälpa stackars Lassila (all heder till en blivande världsmålvakt!). Dessutom så var tacklingarna av motståndarna i egen zon nästan obefintliga när de var intill sargen.
Vad gäller spelet i powerplay så var det också rent bedrövligt mot vad det kan vara. Man fick knappt till ett powerplayspel när man väl fick chansen. Dessutom så skickades pucken mellan spelarna i knapp styrfart så det var inte så konstigt att man inte fick några bra lägen att göra mål på.
En sista grej som också missas väldigt ofta i powerplay är att man inte har någon spelare som står framför motståndarmålet och tar grovjobbet med att störa ev. tom göra mål kanske.
Om laget kan skärpa till sig på dessa tre punkter så kommer spelet garanterat att vända. Jag har sett hur bra laget kan spela men börjar faktiskt bli lite orolig när det händer 2 sådana här bottennapp.
Många säger att vi stockholmare/DIF är bortskämda med bra resultat. Men efter att ha sett hur bra DIF kan spela så är det inte konstigt om ens krav på laget ökar vartefter!
Jag anser att allt annat än en vinst mot Mora på måndag är fiasko!
Det kommer att bli en enorm viljekamp och den måste Djurgårn bara vinna!
Vi har hemmaplan och ska ge dom vad dom tål!
Kavla upp armarna och visa var skåpet ska stå!
Heja Challe och Säkijäärvi!
Med vänlig hälsning
från en något chockad
men trogen Djurgårdssupporter
Heja Djurgården!!!