Skitkul att du har koll på läget om vi tänker på samma match med din defenition av "matchen där".
Just det, hade du sett Lassila i TPS förra året så hade du inte sagt samma sak...Om du vill ha "referenser" från Finland så kan jag gärna fixa det...
Jag vill ha Lassila i målet för att han är stabilare än Andersson på långsikt, det skulle inte passa oss att byta målis varje match, båda skulle bli osäkra och det skulle leda till sämre målvaktsspel.isolerad skrev:Jag fattar inte varför folk vill ha Lassila i målet, är det för han är finne?
Han släppte in två snabba mål i tisdags och idag sex stycken(!), eller blev det målvaktsbyte?
Jag erkänner att utespelarna var dåliga, men det hindrar inte Salo att vara en syndabock på det skottet. Hade han släppt in målet på ett friläge, 2 mot 1 läge lr powerplay lr nåt "vanligt" hockeymål så hade han inte varit syndabock. Att släppa in ett skott från röda linjen är klantigt och det får han leva med resten av livet, Salo var och kommer alltid vara en syndabock för vår missade medaljchans.MickeM skrev:Men vad spelar det för roll vad LAssila har gjort och inte gjort. Det är nu han viker ner sig då ni behöver en målis som är säker och som spelarna vågar och kan lita på. Just nu som han spelar kan de inte det.
Ang. Salo så måste du ju hålla med om att HELA svenska laget underptresterade mot Vitryssland. De ska slå dem tio av tio ggr. Det var en ren skär underskattning som de hade då.
Vad är det som säger att Lassila är stabilare än Andersson på lång sikt?Therocket1 skrev:Jag vill ha Lassila i målet för att han är stabilare än Andersson på långsikt, det skulle inte passa oss att byta målis varje match, båda skulle bli osäkra och det skulle leda till sämre målvaktsspel.isolerad skrev:Jag fattar inte varför folk vill ha Lassila i målet, är det för han är finne?
Han släppte in två snabba mål i tisdags och idag sex stycken(!), eller blev det målvaktsbyte?
Satsa på Lassila på långsikt, och Andersson på kortsikt då Lassila behöver vila, Andersson bör stå max 2 matcher i rad och Lassila max 6 matcher i rad, det borde ge en säkerhet för båda målvakterna, dessutom får vi 2 matchtränade målvakter.
Jadu, mitt påstående om att Lassila är bättre på långsikt är från Timrå matchen då Andersson släppte in 3 enkla puckar, och innan dess hade Andersson spelat bra i 2 matcher. Därför tycker jag att Lassila ska stå i 5-6 matcher i sträck sen tar Andersson över i 1-2 matcher i sträck.isolerad skrev:Vad är det som säger att Lassila är stabilare än Andersson på lång sikt?Therocket1 skrev:Jag vill ha Lassila i målet för att han är stabilare än Andersson på långsikt, det skulle inte passa oss att byta målis varje match, båda skulle bli osäkra och det skulle leda till sämre målvaktsspel.isolerad skrev:Jag fattar inte varför folk vill ha Lassila i målet, är det för han är finne?
Satsa på Lassila på långsikt, och Andersson på kortsikt då Lassila behöver vila, Andersson bör stå max 2 matcher i rad och Lassila max 6 matcher i rad, det borde ge en säkerhet för båda målvakterna, dessutom får vi 2 matchtränade målvakter.
Jag tycker de ska växla. Det funkar utmärkt i New York Rangers, vinnaren står helt enkelt.
Nej..... på 10minuter släppte han in 2puckar. Lassila släppte in 4puckar på 47minuter. När andra pucken gick i nätet bakom Lassila hade han stått i 41minuter. Inte ens Andersson skulle kunna stoppa Brynäs. Men imorgon är det ny match med Mika Strömberg tillbaka i laget. Och Teemu Lassila ska stå resten av säsongen. Han har vart riktigt bra den senaste tiden.MickeM skrev:Vem som helst är väl bättre än vad Lassila var idag??
Jag uttryckte mig lite otydligt kanske. Jag tycker att den som vinner ska stå. Sen får vi se vem som står mest. Du verkar ju vilja ha ett specifikt mönster där Lassila får stå tre gånger mer än Andersson.Therocket1 skrev:Jadu, mitt påstående om att Lassila är bättre på långsikt är från Timrå matchen då Andersson släppte in 3 enkla puckar, och innan dess hade Andersson spelat bra i 2 matcher. Därför tycker jag att Lassila ska stå i 5-6 matcher i sträck sen tar Andersson över i 1-2 matcher i sträck.isolerad skrev:Vad är det som säger att Lassila är stabilare än Andersson på lång sikt?Therocket1 skrev:Jag vill ha Lassila i målet för att han är stabilare än Andersson på långsikt, det skulle inte passa oss att byta målis varje match, båda skulle bli osäkra och det skulle leda till sämre målvaktsspel.isolerad skrev:Jag fattar inte varför folk vill ha Lassila i målet, är det för han är finne?
Jag tycker de ska växla. Det funkar utmärkt i New York Rangers, vinnaren står helt enkelt.
Sen skrev jag tidigare att de skulle växla, läs noggranare nästa gång tack. :)
Jepp, jag vill ha ett specifikt mönster, många lag kör så, även i NHL. Sen om Lassila blir skadad så bryts ju mönstret, och då har man en matchtränad 2:a målisisolerad skrev:Jag uttryckte mig lite otydligt kanske. Jag tycker att den som vinner ska stå. Sen får vi se vem som står mest. Du verkar ju vilja ha ett specifikt mönster där Lassila får stå tre gånger mer än Andersson.Therocket1 skrev:Jadu, mitt påstående om att Lassila är bättre på långsikt är från Timrå matchen då Andersson släppte in 3 enkla puckar, och innan dess hade Andersson spelat bra i 2 matcher. Därför tycker jag att Lassila ska stå i 5-6 matcher i sträck sen tar Andersson över i 1-2 matcher i sträck.isolerad skrev:Vad är det som säger att Lassila är stabilare än Andersson på lång sikt?Therocket1 skrev:Jag vill ha Lassila i målet för att han är stabilare än Andersson på långsikt, det skulle inte passa oss att byta målis varje match, båda skulle bli osäkra och det skulle leda till sämre målvaktsspel.isolerad skrev:Jag fattar inte varför folk vill ha Lassila i målet, är det för han är finne?
Sen skrev jag tidigare att de skulle växla, läs noggranare nästa gång tack.