Lassila eller Andersson?
Lassila eller Andersson?
Mr. Andersson vann matchen åt oss idag. Lassila har vunnit några matcher han också, men jag tycker att våra kära tränare borde variera mer bland målvakterna så att ingen av dem båda känner sig som en säker förstamålvakt.
Våga satsa på Andersson! När Petter kommer tillbaka så skall han också kastas in i någon match, bara för att visa att vi har 3 duktiga målvakter!
Våga agera, våga tro på vinst! Dina meriter betyder INGET i dagsläget. Det är dagensform som gör dig till en bra målvakt!
Våga satsa på Andersson! När Petter kommer tillbaka så skall han också kastas in i någon match, bara för att visa att vi har 3 duktiga målvakter!
Våga agera, våga tro på vinst! Dina meriter betyder INGET i dagsläget. Det är dagensform som gör dig till en bra målvakt!
GOGO FIMPEN!
ANDERSSON ELLER LASSILA!
Tycker redan att dem varierar mellan målvakterna, visst ingen ska kunna känna sig säker men samtidigt är det viktigt att ha en förstemålvakt som känner det där extra förtroendet som är så viktigt. Inför ett eventuellt slutspel så måste tränaren bestämma vem som ska vara förstemålvakt, det anser i alla fall jag annars kan det nog bli lite oroligt. Men som sagt den som är hetast för stunden ska absolut stå!//DIF I MITT HJÄRTA!!!
- Blåränderna går aldrig ur
Lassila
Jag börjar tycka att Lassila håller en ogämn nivå nu på sissta tiden..
Jo jag vet han e grym i *vissa* matcher...Men ibland släpper han så värdelösa puckar bakom sig
Skulle heslt vilja ha en ny målvakt...men så har vi pengarna att spara på
Jo jag vet han e grym i *vissa* matcher...Men ibland släpper han så värdelösa puckar bakom sig
Skulle heslt vilja ha en ny målvakt...men så har vi pengarna att spara på
- Kid Notorious
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag tror att juluppehållet inte kunde komma mer lägligt. Både för utespelarna och målvakterna.
Lassila har varit lite hit och dit, men jag vill och tror att han kommer att fortsätta vara uttalad förstemålvakt. Det är nog inte så lätt att vara i hans position och jag tycker att han gjort en helylle insats för DIF.
Andersson är en frisk fläkt och jag unnar honom all framgång, men att ställa honom som etta kan straffa sej i längden.
Lassila är flera år yngre, men har redan tonvis med erfarenhet av spel på toppnivå från Finland.
Nu kan dom nöta lite extra i lugn och ro under uppehållet med en vinst i ryggen. Jag tror vi kommer få en riktigt trevlig vårsäsong!
Lassila har varit lite hit och dit, men jag vill och tror att han kommer att fortsätta vara uttalad förstemålvakt. Det är nog inte så lätt att vara i hans position och jag tycker att han gjort en helylle insats för DIF.
Andersson är en frisk fläkt och jag unnar honom all framgång, men att ställa honom som etta kan straffa sej i längden.
Lassila är flera år yngre, men har redan tonvis med erfarenhet av spel på toppnivå från Finland.
Nu kan dom nöta lite extra i lugn och ro under uppehållet med en vinst i ryggen. Jag tror vi kommer få en riktigt trevlig vårsäsong!

- Strömberg=power
- daja_lover
När Petter är tillbaka får vi en grym konkurrens situation på målvaktssidan skulle jag tro!Boråsaren skrev:Ja, men ge Andersson en chans...! Lassila är nog förste keeper fortfarande men kan nog få grym konkurrens nu..! Men vad händer då Rönnqvist kommer tillbaka? För han e ju inte lika bra som Andersson...!
Ska han lånas ut igen då?
Tror faktiskt att man lånar ut Andersson om Petter kommer tillbaka. Lite som man gjorde med Bjurling förra säsongen när Turco/Theodore lirade, medan Wanhainen (3:e val) agerade dörrvakt. Fast jag kan minnas fel.
Lycka är att vara djurgårdare
Kan du inte skriva lite varför du tycker så? Finns ju delade meningar så det kan vara bra att höra vad du har för argument! Så blir tråden lite mer seriös också...!robin_dif skrev:Mattias andersson ska stå!
Tror att man gav en hel del pengar för Lassila, dock vet jag inte hur mycket men därför tror jag att man satsar på honom som förste målis. Och 52/54 skott mot frölunda är bra...!
Han har varit lite darrig men mot Linköping borta var han RIKTIGT bra!!
- Strömberg=power
Petter ska komma tillbaks efter juluppehållet nån gång. Då kommer nog Mattias att lånas ut och Lassila får slåss för att fortsätta vara förstakeeper.
Men han kommer nog vara förstakeeper säsongen ut hoppas jag!! Han räddade 54/56 skott borta mot Frölunda första gången. Bara José Theodore var bättre mot just Frölunda med sina 58räddningar.
Men han kommer nog vara förstakeeper säsongen ut hoppas jag!! Han räddade 54/56 skott borta mot Frölunda första gången. Bara José Theodore var bättre mot just Frölunda med sina 58räddningar.
Varför vill alla ha Rönnqvist då? Jag är öppen för förslag men jag förstår inte riktigt, varför inte låna ut han igen då Andersson visat att han just nu har gått om både Lassila och Rönnqvist? Faktum är att jag glömt av honom, och absolut inte saknat honom! Han blir ju bara skadad...! Han kan gå till almtuna elle nåt...!
ja e öppen för synpunkter så ja kan ändra mig, men just nu står jag absolut för det!
ja e öppen för synpunkter så ja kan ändra mig, men just nu står jag absolut för det!
- Strömberg=power
Varför skulle han inte klara det? Han är ju ingen fjunig junior direkt. Får vi bra fart på Andersson så kan vi nog åtminstone ha en bra andremålvakt till ett hyffsat pris nästa säsong. Det som talar för Rönnquist är att han skulle kunna stå för mycket rutin i ett slutspel/kval. Men då ska han nog ha lite matchträning först så en utlåning nu och till nästa fönster skulle nog vara det bästa för alla parter om man bara kan hitta en intresserad klubb där han får spela mycket.Strömberg=power skrev:Mattias har inte gått om Lassila!! Och Petter är minst lika bra som Mattias! Jag tror inte Mattias skulle palla att stå 3gånger i veckan,fast han vart väldigt övertygande.
Tycker att DIF ska satsa på Lassila även om Andersson har varit bra eller t o m mycket bra. Lassila är uttalad förstemålvakt och han är så pass ung att han bara kommer bli bättre ju mer han spelar. Tycker det vore slöseri att sätta honom på bänken.
Däremot är det helt ok att Andersson står nån match ibland så att Lassila får vila. Det gör båda gott.
Däremot är det helt ok att Andersson står nån match ibland så att Lassila får vila. Det gör båda gott.