där har du svaret mot timrå!!!3lätta puckar på en period.Peter skrev:Varför skulle han inte klara det? Han är ju ingen fjunig junior direkt. Får vi bra fart på Andersson så kan vi nog åtminstone ha en bra andremålvakt till ett hyffsat pris nästa säsong. Det som talar för Rönnquist är att han skulle kunna stå för mycket rutin i ett slutspel/kval. Men då ska han nog ha lite matchträning först så en utlåning nu och till nästa fönster skulle nog vara det bästa för alla parter om man bara kan hitta en intresserad klubb där han får spela mycket.Strömberg=power skrev:Mattias har inte gått om Lassila!! Och Petter är minst lika bra som Mattias! Jag tror inte Mattias skulle palla att stå 3gånger i veckan,fast han vart väldigt övertygande.
Lassila eller Andersson?
- Strömberg=power
Djurgården-Ett lag i med och motvind
Tycker Andersson och Lassila är jämnbra.
Lassila har en jämn nivå, men denna nivå är inte övertygande. Själv tycker jag det studdsar in jädrigt massa puckar som han ska ha tagit. Men eftersom han värvades som "supermålvakten" är tidningar och fans blinda och anser att man inte ska skylla på han utan på backarna. Tycker statestiken talar för sig.
GAA: 3,01
SVS: 89,85%
Andersson kan minsan klara av det "bristande backspelet" men har en ojämn nivå och behöver vara på topp för att göra en bra match. Men vinna matcher åt DIF gör han.
GAA: 2,13
SVS: 92,82%
Låt killarna dela på jobbet.
Lassila har en jämn nivå, men denna nivå är inte övertygande. Själv tycker jag det studdsar in jädrigt massa puckar som han ska ha tagit. Men eftersom han värvades som "supermålvakten" är tidningar och fans blinda och anser att man inte ska skylla på han utan på backarna. Tycker statestiken talar för sig.
Andersson kan minsan klara av det "bristande backspelet" men har en ojämn nivå och behöver vara på topp för att göra en bra match. Men vinna matcher åt DIF gör han.
- Strömberg=power
som andrakeeper är han ju skitbra men han blir lite ostabil om han får spela så mkt han gjorde. Men när Lassila sviktar lite låt Andersson stå i två matcher och så in med Lassila igen. Jag tycker inte backarna har vart så dåliga,om man bortser från början.Jacke skrev:Tycker Andersson och Lassila är jämnbra.
Djurgården-Ett lag i med och motvind
-
- Kontakt:
- Strömberg=power
Lassila har varit stabil det senaste, frölundas mål kunde han inte göra mycket åt.Jordan skrev:Lassila! Matchen mot Linköping den 21 januari var han grymm!!
Han räddade en straff o massa friläggen! :D
Hoppas att han kan stanna nästa sässong också. :)
Det börjar dock kännas som Rönnquist är ute ur bilden. Frågan är ju om vi behöver honom nu när vi har 2 riktigt bra burväktare.Boråsaren skrev:Lassila har varit stabil det senaste, frölundas mål kunde han inte göra mycket åt.Jordan skrev:Lassila! Matchen mot Linköping den 21 januari var han grymm!!
Han räddade en straff o massa friläggen! :D
Hoppas att han kan stanna nästa sässong också. :)
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Nej men det är diffona som har en styrelse som tackade nej till en hel del penagr som hade fått dem att bli en stormakt inom hockey i många år.
Sen spelar det ju ingen roill att du hackar på Salo då HELA laget verkligen underpresterade där. Sen ÄR Lassila ganska dålig. Viker ner sig då han behövs
Sen spelar det ju ingen roill att du hackar på Salo då HELA laget verkligen underpresterade där. Sen ÄR Lassila ganska dålig. Viker ner sig då han behövs
//Micke