Djurgårdens IF - HV71, 3/1 2009 - Storsatsningen, del 2!

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Bigge
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - HV71, 3/1 2009 - Storsatsningen, del 2!

Inlägg av Bigge »

Jeremy Roenick skrev:Modo och SSK leder :x
kvitterat nu i de två matcherna. Även timrå har kryss, som ligger lite ovanför oss.

men spelar ju inte så mycket roll, då vi ligger under. varit kanon nu med 3P!!!!
There is no I in TEAM!!!!
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Jeremy Roenick skrev:Jockmaniac -

Den där Linkan alltså! Nu får han allt ta och be om ursäkt eller hur... :lol: :lol: :lol:
Hur fan orkar du dra upp det i varje inlägg du gör?
Jeremy Roenick

Inlägg av Jeremy Roenick »

Han blev visst skadad.
Jeremy Roenick

Jaha ja! Då ligger vi visst sist :x

Nu kommer snart Jockmaniac och kräver ursäkter av alla spelarna :wink:
Rådgivaren

Inlägg av Rådgivaren »

Är det nån som på allvar fortfarande tror på slutspel. Jag är den evige drömmaren och har försökt att se minsta mikropartikel till att det skulle kunna bli slutspel - men nu har jag faktiskt gett upp. Inte ens med en klack på 2 500 man i ryggen lyckas vi plocka poäng på hemmaplan. Jag tror nog spelarna gav allt och lite till idag utan den frustrerande sanningen är att vi har alldeles för många spelare som inte håller måttet. Och framför allt saknar vi målskytter - samt en bra målvakt. Kör vidare med Tim Sandberg säger jag, kanske kan vi ha samma tur som Brynäs hade med Jacob Markström.
Jeremy Roenick

Rådgivaren skrev:ens med en klack på 2 500 man i ryggen lyckas vi plocka poäng på hemmaplan. Jag tror nog spelarna gav allt och lite till idag utan den frustrerande sanningen är att vi har alldeles för många spelare som inte håller måttet.
Vi hade ju ganska många spelare borta idag också.
LiteOn

Inlägg av LiteOn »

Jag är SÅ trött på alla bortförklaringar i efterhand till varför vi förlorar...
idag hade vi många borta, tidigare så var domaren dålig, isen spolad ojämt, målvaketen/erna hade otur och andra orsaker.
Är det någon som tittar seriöst och vetenskapligt på de "bortförklaringar" som sägs vara de orsaker som gör att vi förlorar, så att dessa undviks för alltid?
Användarvisningsbild
warrant
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av warrant »

Sanningen är ju mer att vi inte har några riktiga målskyttar i laget..
Och sett till själva spelet så går det för långsamt..Särskilt uppspelen..
Jeremy Roenick

LiteOn skrev:Jag är SÅ trött på alla bortförklaringar i efterhand till varför vi förlorar...
idag hade vi många borta, tidigare så var domaren dålig, isen spolad ojämt, målvaketen/erna hade otur och andra orsaker. Är det någon som tittar seriöst och vetenskapligt på de "bortförklaringar" som sägs vara de orsaker som gör att vi förlorar, så att dessa undviks för alltid?
Har vi en femma med ordinarie spelare borta är det faktiskt en godtagbar förklaring till varför spelet hackade idag.
As1

Inlägg av As1 »

Tänk om det var publiken som tävlade, snacka om seger.
Vi losa mot Tälje o inte fan hade väl nån räknat me att vi skulle vinna idag.
Det suger så in i helvete.
DET SUGER SÅ IN I HELVETE.....

Dåligt inlägg,men jag är arg.
LiteOn

Inlägg av LiteOn »

Jeremy Roenick skrev:
LiteOn skrev:Jag är SÅ trött på alla bortförklaringar i efterhand till varför vi förlorar...
idag hade vi många borta, tidigare så var domaren dålig, isen spolad ojämt, målvaketen/erna hade otur och andra orsaker. Är det någon som tittar seriöst och vetenskapligt på de "bortförklaringar" som sägs vara de orsaker som gör att vi förlorar, så att dessa undviks för alltid?
Har vi en femma med ordinarie spelare borta är det faktiskt en godtagbar förklaring till varför spelet hackade idag.

ja idag kan denna bortförklaring vara godtagbar, men tittar någon på rutinerna runt laget för att inte detta med smitta inom laget skall ske igen? Har man bergkoll på spelarnas kost-levnads vanor, vacinationer kanske skulle vara på plats?
En gång kan det hända, men aldrig 2 ggr
Jeremy Roenick

LiteOn skrev:
Jeremy Roenick skrev:

Ja idag kan denna bortförklaring vara godtagbar, men tittar någon på rutinerna runt laget för att inte detta med smitta inom laget skall ske igen? Har man bergkoll på spelarnas kost-levnads vanor, vacinationer kanske skulle vara på plats? En gång kan det hända, men aldrig 2 ggr
Point taken!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Så släcktes hoppet direkt att året 2009 kanske skulle bli lite ljusare, lite bättre.

Mycket har jag sett som hockeysupporter & som amatörexpert på läktaren, men dagens sista 8min tar nog priset ändå.
Ingen i DIF vare sig i lagledningen eller spelarna ute på isen förstod att ett spelavbrott med en timeout för att samla styrkorna var ett måste.
Från min12 fram till 20.00 spelar DIF bara av matchen & skapar inte ett piss..
HV åker självklart förnöjt brevid & ser klockan rulla på.

Elitserien 2008-2009 är inte bara ovanligt jämn, de är grymt rättvis också.
Har sett alla lag spela både borta & hemma nu, DIF är klart svagast av alla.
Det blev plågasamt tydligt i dagens match när HV gör 1-2 i 3:e, fram till dess hade DIF kämpat hockey i 40min & gjort det svinbra.
Men då när det plötsligt krävdes nåt mer kreativt fanns inget mer att ta till, DIF är ruskigt förutsägbart & oskickligt.
Återstår att se om det kommer att räcka med ”kämpa&slit hockey” mot leksand & aik.
Ytterst osäkert i dagsläget.

Det kusligaste är att jag inte ens var förbannad efter matchen, bara orkelös & ledsen.
En låååång jävla våldtäckt är vad det är :cry:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Jeremy Roenick

Lee Harvey Oswald skrev:Ingen i DIF vare sig i lagledningen eller spelarna ute på isen förstod att ett spelavbrott med en timeout för att samla styrkorna var ett måste. Från min12 fram till 20.00 spelar DIF bara av matchen & skapar inte ett piss... HV åker självklart förnöjt brevid & ser klockan rulla på.
Ja det är ju jäkligt märkligt! Har dom givit upp?
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Jeremy Roenick skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Ingen i DIF vare sig i lagledningen eller spelarna ute på isen förstod att ett spelavbrott med en timeout för att samla styrkorna var ett måste. Från min12 fram till 20.00 spelar DIF bara av matchen & skapar inte ett piss... HV åker självklart förnöjt brevid & ser klockan rulla på.
Ja det är ju jäkligt märkligt! Har dom givit upp?
Utan avblåsning ska tilläggas.
inte en icing, inte nån brötblockering, inte en handpass.
(finns ju mångs knep om man vill få stopp på matchen)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skriv svar