White Lions gör bort sig, igen...

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

White Lions gör bort sig, igen...

Inlägg av sthlm_dif »

I första matchen borta mot Djurgården i år, började White Lions medlemmar slåss mot ordningsvakter.

Och idag, den 13/12-2008, när Linköping är på besök i Lindab arena, avfyrar man smällare inne i Lindab arena 15 minuter innan match starten.
Citat från aftonbladet.se skrev: ÄNGELHOLM. Engrupp Linköpingsfans skämmer ut sig i Lindab Arena.

Polisen var sekunder från att inleda en total evakuering av bortaklacken när direktiven ändrades.

– Händer en sak till så kommer matchen att brytas och klacken att avvisas, säger polisens insatsledare.

Sen när man går längre ner på sidan, för att läsa hela artikeln får man se följande:
Citat från aftonbladet.se skrev:När speakern meddelade att domarna beslutat att inte starta matchen förrän man kunde garantera att fler smällare inte fanns i hallen började delar av LHC-klacken att jubla.
Man kan ju fråga sig, vad är det egentligen dom vill? Jublar över att matchen inte startas!? Vill dom inte se LHC spela, eller? :roll:

Längst ner, bland alla personliga kommentarer har en Linköping bo, 44 år gammal skrivit:
Citat från aftonbladet.se skrev: Som linköpingsbo skämms jag, LHC har nog sverges mest omogna och fjantiga klack, som inte vet hur man hejar fram sitt lag utan fokuserar på något helt annat. Det är en grupp individer som saknar ordföråd, om inte ramsan innehåller svordommar och könsord. Jag med de föräldrar som går på matcher med sina barn att de ska få genomlida denna form av verbal oförmåga. LHC borde så fort de missköter isg porta klacken ett antal matcher. Det är för mig också en gåta att föräldrar inte tar sitt ansvar och håller sina barn borta från klacken. De kan ju inte var omedvetna om vad som sägs och hur den beter sig. Jag blir så för...ad och skylle kunna skriva spaltmeter om det men det är de inte värda.
En klok man, som har insett att Linköpings supportrar är fruktansvärt omogna. Ska det verkligen få inträffa såna här saker på en Elitarena i Sverige? Vad ska man göra för att förhindra det? Svaret enligt mig är enkelt, höj straffen rejält så att dom som förstör inte kan göra om det igen, på ett bra tag... Jag tycker Sveriges regler angående detta är på tok för mesiga, supportrarna blir oftast endast utkastade från arenan... Fullständigt meningslöst enligt mig...

För hela artikeln, klicka på följande länk:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3989641.ab
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Back to the good old days
Kontakt:

Re: White Lions gör bort sig, igen...

Inlägg av Back to the good old days »

Hade det varit supportrar till oss, bajen eller gnaget som betett sig på det där sättet hade Beatrice Ask, media och alla förståsigpåare konstaterat att hockeyn var död och bannlyst stämplat alla stockholmare som huliganer.
.
Hej hå, Hej hå... Vi hatar aik! Ett äckligt gäng, med noll poäng... Hej hå, hej hå...
Användarvisningsbild
Don_T

Inlägg av Don_T »

LHC gråter ut....

http://www.linkopinghc.com/index.php?articleid=400

Någon som känner igen scenariot?
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Don_T skrev:LHC gråter ut....

Hold on! Skyllde de incidenten på brist av toaletter? :shock:
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Don_T skrev:LHC gråter ut....

Haha, har dom inga bättre bortförklaringar till oroligheterna på läktaren än att deras supportrar inte får gå på toaletten? :lol: Fyfan va patetiskt... Jag skulle kunna förstå om det skrevs på White Lions hemsida, men när det skrivs på Linköping HCs hemsida är det bara skrattretande...
linkopinghc.com skrev: -Att ge en stor grupp människor på en läktarsektion ingen eller ytterst begränsad tillgång till toaletter innebär ju att folk blir irriterade. Att då svara med batong och pepparspray på den lilla ytan var nog inget bra beslut, fortsätter Tommy Fredriksson.
Då skulle jag vilja fråga denna Tommy Fredriksson (som endast försvarar sina supportrar)... Hade Linköpings supportrar inte tillgång till toaletter mot matchen mot oss i Hovet i år? Jo... Det hade dom... Och dom slogs och var stökiga då också. Så den där Tommy kan bara sluta att komma med helt värdelösa ursäkter. För alla vet (förutom bönderna i Linköpings styrelse) att Linköpings supportrar är allmänt jävligt stökiga (inte första gången precis som dom skapar oro på en läktare), och gillar att spela coola genom att hota barnfamiljer på familjeläktaren.

Och angående med att poliserna svarade med batonger och pepparspray... Vad ska man göra då? Ska poliser gå in snällt i Linköping klacken och klappa bråkstakarna på ryggen och säga "sluta bråka nu, för vi vet att ni är snälla egentligen"...?

Det är dags för Linköpings styrelse att inse läktarproblemen dom har... Och ta tag i dom. För annars händer det garanterat ingenting.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
erik_gson89

Inlägg av erik_gson89 »

Back to the good old days skrev:Hade det varit supportrar till oss, bajen eller gnaget som betett sig på det där sättet hade Beatrice Ask, media och alla förståsigpåare konstaterat att hockeyn var död och bannlyst stämplat alla stockholmare som huliganer.

Håller med dig helt och hållet. Just nu är White Lions helt klart den klack inom hockeyn som är värst. Skulle detta ha hänt i Stockholm skulle helt klart klacken inte få se på ett antal borta matcher tror jag.
Användarvisningsbild
Angusdif
Kontakt:

Inlägg av Angusdif »

Det är väl därför vi på forumet enligt en omröstning hatar Linköping mest! :|
http://www.carlssonshockeyzon.se.dinstudio.se

Nu med ett eget forum http://angushockey.forum24.se/
________________________________________________________________________________
DIF= Stolthet
DIF= Vilja

HEJA DJURGÅRDEN!
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

Är det ironi eller är man bara mer än vanligt muppiga i linköping ?

Bild
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Hahahaha! De slutar aldrig att förvåna en!
Säg den glädje som varar
Skriv svar