Och idag, den 13/12-2008, när Linköping är på besök i Lindab arena, avfyrar man smällare inne i Lindab arena 15 minuter innan match starten.
Citat från aftonbladet.se skrev: ÄNGELHOLM. Engrupp Linköpingsfans skämmer ut sig i Lindab Arena.
Polisen var sekunder från att inleda en total evakuering av bortaklacken när direktiven ändrades.
– Händer en sak till så kommer matchen att brytas och klacken att avvisas, säger polisens insatsledare.
Sen när man går längre ner på sidan, för att läsa hela artikeln får man se följande:
Man kan ju fråga sig, vad är det egentligen dom vill? Jublar över att matchen inte startas!? Vill dom inte se LHC spela, eller?Citat från aftonbladet.se skrev:När speakern meddelade att domarna beslutat att inte starta matchen förrän man kunde garantera att fler smällare inte fanns i hallen började delar av LHC-klacken att jubla.

Längst ner, bland alla personliga kommentarer har en Linköping bo, 44 år gammal skrivit:
En klok man, som har insett att Linköpings supportrar är fruktansvärt omogna. Ska det verkligen få inträffa såna här saker på en Elitarena i Sverige? Vad ska man göra för att förhindra det? Svaret enligt mig är enkelt, höj straffen rejält så att dom som förstör inte kan göra om det igen, på ett bra tag... Jag tycker Sveriges regler angående detta är på tok för mesiga, supportrarna blir oftast endast utkastade från arenan... Fullständigt meningslöst enligt mig...Citat från aftonbladet.se skrev: Som linköpingsbo skämms jag, LHC har nog sverges mest omogna och fjantiga klack, som inte vet hur man hejar fram sitt lag utan fokuserar på något helt annat. Det är en grupp individer som saknar ordföråd, om inte ramsan innehåller svordommar och könsord. Jag med de föräldrar som går på matcher med sina barn att de ska få genomlida denna form av verbal oförmåga. LHC borde så fort de missköter isg porta klacken ett antal matcher. Det är för mig också en gåta att föräldrar inte tar sitt ansvar och håller sina barn borta från klacken. De kan ju inte var omedvetna om vad som sägs och hur den beter sig. Jag blir så för...ad och skylle kunna skriva spaltmeter om det men det är de inte värda.
För hela artikeln, klicka på följande länk:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3989641.ab