Dick Axelsson

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Dick Axelsson

Inlägg av Emil Svelander »

Har ni glömt Bengan...?
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

Emil Svelander skrev:Har ni glömt Bengan...?
Vad menar du nu??
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

Bengan sa att han skulle kämpa kvar där borta ett par år även omde blev AHL. men man kan ju hoppas han har ändrats sig.
Användarvisningsbild
Hawk

Inlägg av Hawk »

robin_dif skrev:Bengan sa att han skulle kämpa kvar där borta ett par år även omde blev AHL. men man kan ju hoppas han har ändrats sig.

Ja det hade ju inte varit fel om han kom tillbaka....
spiik
Säsongskort: Ja

Inlägg av spiik »

Shit vilken chock!

Vilken storlek på lönen hade Dicken? Nu frigörs ju pengar, förmodligen till att tråkigt nog bara ersätta publiktappet på senare tid men en sniper hade ju suttit jävligt fint med tanke på våra forwards oförmåga att sätta dit enkla kassar. Jag bävar!
Blue Brigade Sthlm
Användarvisningsbild
Gocke

Inlägg av Gocke »

Eftersom DIF ledningen läcker info som en div. 4 målvakt i NHL, så kan någon berätta:
Vad är det som inte fungerat?

"– Det är en sak mellan oss och Dick. Vi kommenterar inte det offentligt."
Brutus

Inlägg av Brutus »

Kan inte säga att jag är särskilt ledsen över att Dick flyttar. Han har inte visat den attityd jag tycker man kan kräva av en spelare i DIF. Känns som att han lägger sin energi på helt fel saker alldeles för ofta för att kunna lyckas på riktigt.
Hoppas han kan få styr på sig och sin karriär i en annan förening, för det verkar ju inte som han mått så bra i DIF dressen.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Kickar man Dick pga av inställning / attityd vill jag veta hur Bremberg kan få vara kvar?

Dömd för rattfylla och våldsamt motstånd samt helt avgörande; En total ovilja till att erkänna sitt misstag och be om ursäkt.

Däremed inte sagt att det var fel att kicka Dick, men alla spelar i en trupp måste behandlas lika.

Kanske kan hoppas att detta frigör lite stålar för det behöver komma in nytt blod, om man sedan skall kika på en målvakt eller en oöm anfallare vill jag låta vara osagt.
Acery

Inlägg av Acery »

Jag är som Färjestadare skeptisk.

Vi har iofs spelat katastrofalt dåligt jäkligt länge nu och Dick har talang i grunden.

Men han känns inte som en spelare för våra två förstalinor och frågan är om han accepterar det.

Aja, han får chansen.

Har man attitydproblem i Färjestad får man sparken. (Läs Hyvönen, Jämtin)
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Alltså fixar man inte en petning i DIF, vad faan ska pojkvaskern till Detriot & göra..?

Skulle DIF kickat alla som visat dålig inställning denna säsong skulle vi inte haft något DIF kvar.

Känns som om grabben lyckast göra nåt riktigt korkat som vi nog aldrig kommer få veta.
Lika bra det..
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

kall-el// läst vad Djurgården har skrivit. Dick kickas för att han brustit i uppträdande på träning och matcher.

Linkan är en av de spelare som tränar seriösast och bäst och till skillnad från Dick gör han inte heller bort sig med onödiga utvsiningar i matcherna.

Det gör ju iof Ölvestad och Fimpen.
Användarvisningsbild
Gocke

Inlägg av Gocke »

Jag tor DIF har det lite tunnt med pengar och eftersom DIF inte äger Dick så va det lättast att göra sig av med han!

Detta tror jag blir bekräftat om DIF börjar plocka upp mer A-Juniorer som får spela mer matcher och slita ut ordenarie spelare när Juniorer inte går att matcha mot bättre lag!
Lucas

Inlägg av Lucas »

Just nu är jag mest upprörd på Dick. "Jävla diva" tänker jag. Nu vet jag inte precis allt som finns att veta om hans fall men just nu känns det bara så.

Angående hans lön läste jag på ett par ställen att han kostade 50-60 tusen i månaden. Om det är mycket eller lite vet jag inte riktigt, men låter inte speciellt mycket i mina öron. Positivt att vi slipper betala iaf. Bästa för ekonomin skulle vara att inte skaffa en ny, och spara de pengarna. För de pengarna får vi knappast Ekman eller Mackan. Ta in Ahlen permanent, och kanske börja ge Kruger en vettigare chans (typ josefsson, matcha honom i fjärde linan till att börja med osv). Är bomb säker på att vi inte värvar någon av klass, skulle vara ganska dumt med tanke på alla pengar vi inte har.

Bengan? Nej. Skulle vara hur underbart som helst, men kommer nog inte hända på ett bra tag. Den killen har riktig grym inställning, och det kommer ta honom långt.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av -daniel- »

Tycker det här är en bra lösning, man får hoppas bara att det inte är så illa ställt att det är akuta likviditetsproblem som gjort att styrelsen fattat det här beslutet. Hoppas vi får loss en hel del pengar varje månad som vi kan ha till ett nyinköp.

Nåväl, Dick kommer jag inte sakna det minsta. Lata och loja spelare med sunkiga attityder hör inte hemma i DIF. Skiter i när folk säger att man inte har ett endaste som stärker ett sådant uttalande, men det man läst om Dick gör att jag inte direkt vart positivt inställd till honom tidigare. När han sen inte gjort mycket rätt den här säsongen så finns det liksom ingenting att falla tillbaka på heller....han har ju bara glidit runt, försökt göra några omöjliga finter själv (blivit förbannad för att resterande delar av laget inte verkar finnas tillgänglig för hans "briljanta framspel" som aldrig ens kommer), halkat runt på skridskorna som någon jävla bambi på hal is. Nä usch. Bort med honom, hoppas någon proppar han rejält i kommande matcher mot FBK.

Jag kan någonstans se argumentet som vissa framfört mot Linkan, han har också en attityd ibland på isen (ganska ofta, tyvärr) som är likadan som Dick. Ifall ingen snappar upp hans - i hans fall dock oftast korrekta - briljanta passningar blir han lite småsur och åker med TUNGA jävla skär till båset. Skillnaden är att Linkan fortfarande producerar som en tok, kanske inte senaste matcherna men han är väl fortfarande Top 10 i poängligan? Och kanske största skillnaden mot Dick är att Linkan är Gud och har räddat oss så förbannat många gånger. Självklart skall DIF som klubb visa lojalitet tillbaka mot en sådan spelare.

Att han sen döms för rattfylla är självklart inte bra, inget vidare föredömme och reklampelare för DIF hockey men i hans fall är det redan förlåtet i mina ögon. Kalla mig hycklare i det fallet (kanske med rätt) men vi BEHÖVER Herr Bremberg.
Användarvisningsbild
grandstoff

Inlägg av grandstoff »

-daniel- skrev:men det man läst om Dick gör att jag inte direkt vart positivt inställd till honom tidigare.
För allt som står i media är sant... :roll:
Herregud, vad har hänt med den egna förmågan att tänka och att kritiskt ifrågasätta det man läser?

Har ingen aning om på vilka grunder man valt att göra sig av med Dick, men att påstå att han inte tillfört någonting är att ta i. Trots att han bara "glidit omkring och misslyckats" har han ändå skrapat ihop 12 poäng på 18 matcher och har -1 vilket kan jämföras med t.ex. M. Holmqvist 12 poäng på 32 matcher (-15), N Danielssons 9 poäng på 27 matcher (-5) och T. Erikssons 10 poäng på 32 matcher (-10). Bara som exempel...

Framtiden får väl utvisa om detta var ett korrekt beslut eller ej, men sist jag kollade vann man matcher genom att producera poäng. Att sen moralen i laget skulle höjas pga av att Dick försvinner känns också tveksamt då han inte varit en auktoritet i laget. "Hantera" honom rätt och Färjestad har gjort ett riktigt kap.
Men, jag kan ha fel. Det har hänt nån gång förut... :wink:
Skriv svar