Dick Axelsson

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Gocke
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Dick Axelsson

Inlägg av Gocke »

– Vi har vissa krav på våra spelare när det gäller träningar och matcher och vi tycker inte att Dick har levt upp till dem, säger sportchef Janne Järlefelt

Vad händer?
Har jag missat något?

Axelsson 18 matcher 12 poäng
Figren 25 matcher 7 poäng
Josefson 31 matcher 7 poäng
Falk 31 matcher 14 poäng
Holmqvist M. 31 matcher 12 poäng

- Stavning korrigerad av moderator 10 dec 08, 21:29
Användarvisningsbild
Struten

Re: Dick Axlesson

Inlägg av Struten »

Om du nu har missat det så har Dicken blivit flyttad till DIF:s juniorlag. Han har tydligen visat dålig attityd på och utanför rinken. Detta betyder också att han inte får spela matcher med DIF den här veckan iaf. Är lite osäker på hur länge han ska vara "utanför" men jag tror att det var den här veckan.
Senast redigerad av Struten den 2008-12-10 22:04:05, redigerad totalt 1 gånger.
sportfåne
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Dick Axelsson

Inlägg av sportfåne »

Har du ens sätt Dickens senaste matcher gocke ? För då borde du ha sätt att han åker inte skridskor ! han duttar bara med pucken går inte in i närkamperna och drar bara på sig onödiga utvisningar:/ Det man såg av Dicken stundtals förra säsongen är bortblåst och han har absolut inte blommat ut till den spelaren jag förväntade mig ! Han måste också ta hand om sin dåliga attityd som han verkar ha... En petning till junisarna kan vara en tändning men jag tror tyvärr inte dicken är en sån som tar en sån petning som en tändning jag hoppas han visar att jag har fel ! Kom igen Axelsson vi vet att du kan :)
DIF <3
Användarvisningsbild
Gocke

Inlägg av Gocke »

Hoppas fan att han är tillbaka snart.
Och attityden är sådan han är. Det är inget som kom som en fis under middag för tränare o spelare som han har spelat med... man vet att han är sådan.
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Kontakt:

Inlägg av 136_Djurgårdare »

Gocke skrev:Hoppas fan att han är tillbaka snart.
Och attityden är sådan han är. Det är inget som kom som en fis under middag för tränare o spelare som han har spelat med... man vet att han är sådan.
Är det fel på hans attityd så är det han som ska ändra den inte hela laget som ska acceptera den. Diva fasoner hör enligt mig inte hemma i hockey sådant kan man hålla på med i fotboll. Det är nu det är som viktigast att laget visar moral och då håller det inte med spelare som glider runt och tror att dem är kungar. Helt rätt petning med andra ord.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Gocke skrev:Hoppas fan att han är tillbaka snart.
Kan ju vara så att hans sämre sidor visat sig ännu mer tydligt under den "tunga" period som laget befinner sig i just nu.
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

en spelare som sätter jaget före laget kan dra ner ett helt lag i "skiten"....helt rätt att kicka ner pojkspolingen tills han fått lite föruft och inser vad det handlar om...laget, hårt jobb, kämpa, en för alla alla för en
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Dick behöver bli mer ödmjuk och spela mer för laget. Helt rätt att ledningen markerar att hans uppförande inte accepteras. Både Dragan och S Pettersson hade dåligt inställning och attityd, och kolla vart dom är nu, i ett mediokert skitlag från södertälje.

Vill du bli som dom Dick?
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
Gocke

Inlägg av Gocke »

Citerat från sportbladet:
"Själv ställer Axelsson sig helt ovetande till den plötsliga petningen.

- Jag har ingen aning. Jag och Janne pratade lite och han sa att han tyckte att jag skulle träna med juniorerna. Jag måste lyssna på vad de säger, de äger ju mig, säger han till Eurosports nätupplaga.

För Axelsson väntar nu tre alternativ. Antingen lämna Djurgården och gå till Detroit, stanna i juniorlaget och ta sitt moraliska straff eller lämna Djurgården för att bli utlånad till en annan elitserieklubb.

Detroit-scouten Håkan Andersson:

– Jag ska träffa Järlefelt i morgon (läs i dag). Efter det vet vi mer. Just nu ligger Detroit lågt men fortsätter det så här får vi ta tag i det. "

Jag hoppas dick stannar, även om han nu, som alla påstår har dålig attityd så tillför han mycket till laget och att tränare och ledning ser att han skapar chanser och spelar smart/lätt hockey som djurgården verkligen behöver spela nu för att klättra i tabellen.

Finns det någon som håller med mig?
Vad tror ni att Dick och Järlefelt kommer göra?
sportfåne

Inlägg av sportfåne »

:P
Senast redigerad av sportfåne den 2008-12-11 20:18:53, redigerad totalt 2 gång.
DIF <3
isolerad

Inlägg av isolerad »

sportfåne skrev:Järnfelt skickade ju ett sms till dicken något i stil med " Skärp dig nu! börja åk skridskor och gör det du är bra på" ! Så jag tror faktiskt Järnfelt tycker att dicken ska ta sitt staff för att sedan fullfölja i Djurgården och förhoppningsvis bli i bra form igen och även ta DIF långt i slutspelet som jag fortfarande hoppas och tror på !
Var det inte Håkan Andersson som skickade det smset?
i
Användarvisningsbild
Struten

Inlägg av Struten »

sportfåne skrev:Järnfelt skickade ju ett sms till dicken något i stil med " Skärp dig nu! börja åk skridskor och gör det du är bra på" ! Så jag tror faktiskt Järnfelt tycker att dicken ska ta sitt staff för att sedan fullfölja i Djurgården och förhoppningsvis bli i bra form igen och även ta DIF långt i slutspelet som jag fortfarande hoppas och tror på !
Det var Detroits scout Håkan Andersson som skicka det. Han skicka det i periodpausen. Härligt med nån som säger det på direkten.
sportfåne

Inlägg av sportfåne »

oj förlåt tappade bort mig lite :/ :P
DIF <3
Affse

Inlägg av Affse »

Remy Lebeau skrev:Dick behöver bli mer ödmjuk och spela mer för laget. Helt rätt att ledningen markerar att hans uppförande inte accepteras. Både Dragan och S Pettersson hade dåligt inställning och attityd, och kolla vart dom är nu, i ett mediokert skitlag från södertälje.

Vill du bli som dom Dick?
Helt rätt. En liten synpunkt bara är att det tydligen inte gäller alla i laget. Linkan kan glida omkring halvslött och gnälla utan några som helst påföljder. Det skämtar man bara bort med att "linkan kommer alltid vara gubben i lådan". Tycker det sänder märkliga signaler till våra unga spelare. Tyder också kanske på ett något svagt ledarskap.
sportfåne

Inlägg av sportfåne »

Det är ju skillnad på Linkan och dicken ! Men du kanske vill vi ska bänka Linkan också ? Linkan vet man att hans spelstil är så men Dicken åkte ju inte ens skridskor och sen hade han dålig attityd mot tränarna och dom andra spelarna har jag hört. Linkan är och förblir alltid Kung och Djurgårdens genom bästa spelare <3 klagar du på Linkan kom till gullmars gör vi upp :wink: nej men ja e verkligen Linkan fans ända ut i fingertopparna !
DIF <3
Skriv svar