Djurgårdens IF - Skellefteå AIK, 4/12 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Rådgivaren

Re: Djurgårdens IF - Skellefteå AIK, 4/12 2008

Inlägg av Rådgivaren »

Mitt tålamod är slut. Johansson/Montén har fått så många chanser på sig att försöka vända det här utan att lyckas. Det må så vara att det inte är deras fel men men kan inte sparka ett helt lag - är det nånstans man kan förändra så är det på tränarposten... för det går inte att fortsätta så här. Spelet är en ren katastrof - hela laget andas ångest.

En man med hårda nypor bör ta över...
Hardy Nilsson?
Leif Boork?
Niklas Wikegård?

Det är faktiskt ett praktfiasko att vi ligger där vi ligger. På pappret är vi bättre än på länge. Men man kanske ska sluta ge veteranerna kontraktsförlängningar för lång och trogen tjänst.
Falk och Ronnie P - är det någon som fullt allvar tror att de hade platsat i nåt annat elitserielag?
jensa85

Inlägg av jensa85 »

niklasss skrev:
Dingman skrev:
niklasss skrev:Sportfåne och Jensa85: eftersom att era inlägg ang publiken på dagens match skrevs i samma minuter som matchen slutade så antar jag att ni inte själva var där? då har jag bara en sak att säga er, er alla som inte var på matchen idag, men som sitter och klagar: HÅLL KÄFTEN!!! JÄVLA MEDGÅNGSSUPPORTRAR SOM KLAGAR PÅ ATT FOLK INTE KOMMER NÄR NI SJÄLVA SITTER HEMMA OCH RUNKAR OCH LYSSNAR PÅ SR!!!!!!!!!!!!!!!

så jävla trött på att se folks jävla inställning efter varje förlorad match!

Vad anser du skall göras då? Det hjälper ju uppenbarligen inte att vi har största klacken på 10 år och bästa laget på pappret sen 2001. Folk är uppgivna, inget händer ju....vad ska man göra?? Det är inte roligt att gå och titta på samma skit om och om igen. Jag förstår folk.

jag sa ju vad folk skall göra? dom ska helt enkelt knipa igen foderluckan och sluta klaga på publiksiffran och klacken när man själv bara sitter hemma och såsar...
Då jag har 100 mils resväg per match och inget körkort så ser jag bara några hemmamatcher per säsong. Hade jag bott i sthlms-området kan jag garantera att jag hade varit på plats på samtliga hemmamatcher varje säsong oavsett hur jävla usla vi varit.
Klaga istället på folk som har möjlighet att gå på matcherna men väljer en snubbe som gjorde Lejonkungen-soundtracket före. Är jag en MEDGÅNGSSUPPORTER pga det?
För övrigt så kan du hålla käft själv. Jag säger väl vad jag tycker och tänker spelet och saker som händer runt DIF hur jävla mycket jag vill. Är inte detta ett forum?
Senast redigerad av jensa85 den 2008-12-04 22:45:53, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av sthlm_dif »

lazerkrobbe skrev:Hej på er, och ursäkta att jag klampar in på erat forum, Skellefteå supporter som jag är
(och ja, vi kallar oss AIK, men ville inte ta den diskussionen just nu...)
Ni har ju bevisat ett antal gånger varje säsong att ni har Sveriges bästa hockeyklack
då ni ids, så är det, och jag vill inte alls försöka mästra er då det gäller läktarkultur, men då
jag läser en del inlägg i den här tråden så tycker jag det är märkligt att ni klagar på att era
krigare inte visar hjärta - en halvtom arena där dom som hörs är bortalagets klack som,
efter att ha laddat upp med skoterolja-shots, får sina hjältar att känna det som att det är
deras hemmaplan...kan ju inte vara kul för fotbojan & Co...?
Nog f-n måste ni väl kunna få mer än 2500-3000 till era hemmamatcher även om Elton J
spelar...kom igen nu, ser gärna DIF i KS, men bara för att jag är säker på att ni håller kvar
Malmö och Leksand där dom hör hemma - ni behövs definitivt i ES!

mvh, en AIK supporter som fortfarande sneglar nedåt mot KS-strecket...
Bra skrivet. (Publiksiffran ligger nu mellan 3000-4000, enda felet som du skrev).
Men jag håller med dig om att vi borde ha mer folk på våra matcher, men tråkigt nog är svenska supportrar medgångssupportrar, vilket vi verkligen har bevisat nu. Men egentligen så har jag en förståelse för detta, eftersom ishockey ska vara underhållande och kul. Inte många supportrar har så kul nu för tiden i Hovet. :? Men vid vinst på FBK på lördag (där jag tror på en publiksiffra över 4500) så tror jag att lite fler människor kommer att ta sig till Hovet mot Luleå. Och den matchen kommer att vara väldigt avgörande om hur mycket folk det kommer på kommande matcher. Snart kommer ju även 2 storsatsningar, och det lär ju garanterat bli minst 7000 där.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
lazerkrobbe

Inlägg av lazerkrobbe »

sthlm_dif skrev:
lazerkrobbe skrev:Hej på er, och ursäkta att jag klampar in på erat forum, Skellefteå supporter som jag är
Ni har ju bevisat ett antal gånger varje säsong att ni har Sveriges bästa hockeyklack
då ni ids, så är det, och jag vill inte alls försöka mästra er då det gäller läktarkultur, men då
jag läser en del inlägg i den här tråden så tycker jag det är märkligt att ni klagar på att era
krigare inte visar hjärta - en halvtom arena där dom som hörs är bortalagets klack som,
efter att ha laddat upp med skoterolja-shots, får sina hjältar att känna det som att det är
Nog f-n måste ni väl kunna få mer än 2500-3000 till era hemmamatcher även om Elton J
spelar...kom igen nu, ser gärna DIF i KS, men bara för att jag är säker på att ni håller kvar

Bra skrivet. (Publiksiffran ligger nu mellan 3000-4000, enda felet som du skrev).
Men jag håller med dig om att vi borde ha mer folk på våra matcher, men tråkigt nog är svenska supportrar medgångssupportrar, vilket vi verkligen har bevisat nu. Men egentligen så har jag en förståelse för detta, eftersom ishockey ska vara underhållande och kul. Inte många supportrar har så kul nu för tiden i Hovet. :? Men vid vinst på FBK på lördag (där jag tror på en publiksiffra över 4500) så tror jag att lite fler människor kommer att ta sig till Hovet mot Luleå. Och den matchen kommer att vara väldigt avgörande om hur mycket folk det kommer på kommande matcher. Snart kommer ju även 2 storsatsningar, och det lär ju garanterat bli minst 7000 där.
Då jag skrev 2500-3000 så räknade jag inte med våran klack som jag tror utgjorde kanske 1000?
Jag inser n-vis att för oss här uppe, där det finns AIK's matcher och EFS talangjakt att välja
på, så är det så mycket enklare att samla ihop folk till hemmamatcherna, vi har inte "en massa"
pseudohändelser som Elton J-konserter, handbollsmatcher och annat som stör, men nog f-n
ska ni kunna bättre, även i motvind? Även här talar jag i egen sak, då jag är uppväxt i
motvind, tom modersmjöklen var svår att få i sig pga av motvinden, så det är vårat normal-
tillstånd, men känns trist att det inte ska finnas flera som bryr sig om Mesta Mästarna,
även då det blåser snålt.
Användarvisningsbild
Jack Daniel

Inlägg av Jack Daniel »

Antar att man snackar publiksiffror i en tid som denna just för att det är svårt som utomstående att peka på vad som är felen just nu.

Lagen är HANDLINGSFÖRLAMAT av ngn anledning.
a) Tränarna?
b) Spelarkaraktärerna?
c) Tillfälligheter?

Det där sista tror jag inte på. Sällan tillfälligheter när en hel grupp går ned sig och blir krampaktiga och nojiga. En kombination av a+b borde vara svaret. Vi har en bättre trupp på papperet i år, men två unga tränare, två unga målvakter - det är två risktaganden som gått åt helvete fel.
Plissken

Inlägg av Plissken »

Hej,

Hoppas ni kommer igen, DIF behövs i Elitserien.

1. Tränarbyte leder sällan till de förändringar man söker -även om jag skulle digga Hårde Hardy hos er.
2. Jag hävdar att det sitter i skallarna
3. Spela som ett lag och för laget...bänka linkan, in med junnisar t.ex ...spelare som sliter i 60min....när man inte är aktiv i spelet och åker för att byta så skall man ge det sista till båset så blodsmaken kommer...nytt fräscht skall ut i spelet fort.

Er situation nu liknar till en del det LHF befann sig i i starten. De har inte kickat tränarna men nu spelar man som ett lag, och en lagmaskin kan knäcka vilket miljonbygge som helst.

Från norr - Häslningar och en förhoppning om att ni reser er.

/P
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

Plissken skrev:bänka linkan
Tror det mer gynnar mer Skellefteå.. Än gynnar DIF att bänka linkan.
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

melker skrev:
Plissken skrev:bänka linkan
Tror det mer gynnar mer Skellefteå.. Än gynnar DIF att bänka linkan.

Linkan är den bästa vi har.. Match efter match spelar han fram medspelarna som trots öppet mål lyckas att missa målet.

DIF tog alldeles för lätt på förlusten av Hörnqvist, i dagens DIF finns det ingen "sniper", detta gör också att DIF inte har en farlig 1:a line..
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

saknas inte bara skyttar utan även spelare som är villiga att gå in framför mål och ta lite smällar.

Det lär nog dröja innan jag går på hockey igen då det inte ens känns som att de försöks vare sig från tränares eller spelares håll.
Senast redigerad av Kall-El den 2008-12-05 04:37:56, redigerad totalt 1 gånger.
Highwind

Inlägg av Highwind »

Tråkigt men sant:

1. Vi måste byta tränare. Boork rekommenderar jag.
2. Vi måste få kontroll över en egen arena. Kan vi ens det? (Äger inte AEG hovet nu?)
KRNI
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av KRNI »

Highwind skrev:Tråkigt men sant:

1. Vi måste ...
...ta oss upp ovanför kvalstrecket! Det är det enda måstet just nu!!
Låter enkelt eller hur! :|
"-Man får rysningar av publiken” (Marcus Ragnarsson)
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

Tack för dom värmande orden!!

Många är negativa nu....jag med, men någon kvalseriere finns inte... slutspel är bara att glömma som det ser ut nu. Men jag är positiv och JAG vet att Djurgården inte kommer att åka ur ES....
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Caveman skrev:DIF tog alldeles för lätt på förlusten av Hörnqvist, i dagens DIF finns det ingen "sniper", detta gör också att DIF inte har en farlig 1:a line..
Precis, kombinerat med det som redan nämnts ovan.
2st blyga 2:a keepers & 2st relativt oprövade tränare.
Lägg ihop alltsammans & ska runt så får du en besk otrevlig kvalserie-cocktail

Det var ju precis dessa 3 osäkerhetsfaktorer som man var lite nojig för innan säsongen drog igång.
Men inte ens jag i mina värsta mardrömmar kunde få fram detta mörka senario som vi nu står inför.

Ssk & Tik är lagen som vi i teorin kan ha bakom oss när serien är avslutad.
Slutspelstankar får man lägga i nedersta byrålådan i nån månad till, nu är det överlevnad vi pratar om
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
janne08

Inlägg av janne08 »

Ja man kan snabbt konstatera att det inte finns allt för många på detta forum som är eller har varit aktiva idrottsmän själva.
Här råder en närmast total anarki.... inte mycket stöd att hämta här inne.....
de e mest bort med tränarna - kvalserien nästa - Spelare som är kassa.

Alla som varit aktiva vet att det ibland låser det sig, och sen kan det gå troll i maskineriet
och det är vad vi upplever just nu, det bara vill sig inte......
Ni hehöver inte oroa er det är spelarna som lider mest, det är ju trotts allt deras jobb att spela matcherna och försöka ta sig ur svackan.
Även om många av er inte tror det så hatar dom att förlora. Och vi hatar att se dom förlora.

Så det är just nu när det är tungt som vi behövs som bäst
Efter mörkret så kommer solen
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

janne08 skrev:Ja man kan snabbt konstatera att det inte finns allt för många på detta forum som är eller har varit aktiva idrottsmän själva.
Här råder en närmast total anarki.... inte mycket stöd att hämta här inne.....
de e mest bort med tränarna - kvalserien nästa - Spelare som är kassa.

Alla som varit aktiva vet att det ibland låser det sig, och sen kan det gå troll i maskineriet
och det är vad vi upplever just nu, det bara vill sig inte......
Ni hehöver inte oroa er det är spelarna som lider mest, det är ju trotts allt deras jobb att spela matcherna och försöka komma ta sig ur svackan.
Även om många av er inte tror det så hatar dom att förlora. Och vi hatar att se dom förlora.

Så det är just nu när det är tungt som vi behövs som bäst
Efter mörkret så kommer solen
Och somliga verkar leva i en skyddada bubbla...

Tyvärr stinker detta AIK-fotboll det året de rök ner i superettan....
Skriv svar