Djurgårdens IF - Skellefteå AIK, 4/12 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Skellefteå AIK, 4/12 2008

Inlägg av DIF_Soldier »

Nu måste tränarna gå. Inget snack.
Säg den glädje som varar
jensa85

Inlägg av jensa85 »

jensa85 skrev:Förutom rekord i antal 3-1, 2-1 situationer mot sig har Djurgården även lyckats slå sitt eget rekord i årets mest patetiska reduceringsjakt.

Montén är säkert en jävligt bra kille som ger sitt yttersta för att vända detta. Men kunnandet saknas helt enkelt hos nuvarande tränarpar.
Säger inte att det är en garanti att det blir bättre med ny tränare. Men något måste ju göras nu, eller? Till och med stolta DIF måste ju inse det.

Runka av någon miljardär som sen kan skaffa oss en riktig målvakt och ta sen in Hardy Nilsson av bara farten som betalning. Det är ju värt ett försök iaf.
Lägger till årets mest korkade här med.
Montén plockar Wesslau EFTER att vårat PP som uppstod med fyra minuter kvar var slut. Istället för att chansa med att spela 6/4. Sedan skickar han in 7 gubbar på isen för att försöka rätta till sitt misstag på någon konstigt sätt.
sportfåne

Inlägg av sportfåne »

bra publik siffra oxå.... luktar konkurs:S
DIF <3
jensa85

Inlägg av jensa85 »

sportfåne skrev:bra publik siffra oxå.... luktar konkurs:S

Och då var nog drygt hälften skellefteåfolk.
När Elton John lockar mer är det på något sätt talande för publiken i stockholm.

Sjukt fönedrande att höra hur det låter på Hovet i slutet då det klappades o sjängs så in i helvete. Kändes verkligen som en bortamatch.
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Detta var droppen. Jag är numera totalt inställd på kvalserien. Väl där ska vi vara glada om vi kan få med oss en pinne i nån avslagen hemmamatch.
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Nä, buget-hockey håller inte i elitserien. Har vi inte råd att leka med dom stora pojkarna så får vi hålla oss till allsvenskan, tyvärr. Passiviteten hos ledningen måste fan slå alla rekord i sportvärlden, vilken annan klubb som helst hade aggerat, t.o.m Bjurling´s BK Brallan.
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

Jag orkar fan inte mer :( något måste göras OMEDELBART !

Det har aldrig vart såhär tungt att vara Djurgårdare förut :(
Djuuuuuuuuuuuuu
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

7 segrar på 30 försök - är ni nöjda nu grabbar?

Aja, det finns ju alltid ljusglimtar:

Tellan håller på att peta Bryzgalov i Coyotes, ikväll är det hemmamatch emot hans gamla lag, Leafs. 3:00 är det nedsläpp!
Användarvisningsbild
PatteW
Säsongskort: Ja

Inlägg av PatteW »

Vilken total jävla katastrof. Det är enmansshow hela tiden i fajterna. Inget samspel eller "klapp klapp spel" alls. Att konstant lägga fladderpuckar ner i hörnet ner i hörnet och sen va tvåa på pucken håller inte!!

DIF måste agera NU!!!!
KRNI
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av KRNI »

"VI ÄLSKAR DJURGÅRN, JAVISST!"

Men va fan får vi tillbaka, satan va less man är just nu! Ett mål i baken och laget tappar allt, känns som vi måste få in första pucken, först då verkar laget kämpa. Annars blir det som vanligt, vi kommer igång på slutet, men så dags då! Chanser finns ju, men utdelningen är lika med noll. Hadelöv spelade för övrigt rätt bra och det gör väl sitt till.

Klacken då, jo ni som va där kämpade på rätt bra tills 0-2, sen blev det avslaget, förstår varför dock. Men var i helvete är resten av klacken? Idag var ju knappt hälften där, inte godkänt! Är över 50% av klacken medgångssupportrar? Var är stödet när det går dåligt!? Ikväll blev vi utklappade av SAIK-supportrarna, pinsamt!!!

Hoppas att Rögle vinner ikväll så att inte jumbon SSK går om och placerar oss som jumbo!!!

Och sist, men definitivt inte minst - LÅT INTE OSCAR EKLUND SPELA, lika passiv som han var vid Linköpings 1-0 mål var han ikväll vid SAIK:s 2-0 mål. HERREGUD SÅ JÄVLA KASS!!!!! :!: :!: Sen får DIF Hockey.se tycka han är jättebra som det stod i nån artikel!
"-Man får rysningar av publiken” (Marcus Ragnarsson)
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Strålande.
Användarvisningsbild
Dingman

Inlägg av Dingman »

Ni som inte tycker huvuden ska rulla nu för att "vi är Djurgården...." osv vad tycker ni bör göras nu? Fortsätta bli pippade i röven match efter match tills det sitter 10 personer på hovet och det är konkurs? Hur svårt kan det vara att fixa in vem fan som helst i båset och punga upp de kronor som krävs? Det är ju inte så att vi torskat några enstaka matcher nu och det snart kommer vända. Det händer ju liksom inte!! Som det ser ut nu så har jag svårt att se oss ta en enda trepoängare mer i år av andra orsaker än bara ren tur.

Jag tänker inte gå och slösa bort mina pengar för att sitta och bli förbannad och jävligt besviken varenda gång jag är på hovet. Det måste till nån drastisk ändring i föreningen nu innan jag kommer tillbaka och jag skiter i om jag blir kallad medgångare. Jag har gått på ca 20 hemmamatcher per år de senaste 6 åren, stod i klacken när vi var 10 pers där vissa år.
Men nu är jag så trött på denna handlingsförlamning som råder i Djurgården. Vi är mesta mästarna och landets mest anrika hockeyförening men just nu ser det ut som nån jävla cirkus! Vad pågår bakom dörrarna till styrelserummet ?
Bigge

Inlägg av Bigge »

Buford skrev:Nä, buget-hockey håller inte i elitserien. Har vi inte råd att leka med dom stora pojkarna så får vi hålla oss till allsvenskan, tyvärr. Passiviteten hos ledningen måste fan slå alla rekord i sportvärlden, vilken annan klubb som helst hade aggerat, t.o.m Bjurling´s BK Brallan.
kan bara hålla med.
Har aldrig varit med om en förening som är så jävla passiva!

Kan man inte värva eller få saker gjorda så detta vänder, för att man säger att vi inte har några pengar, va fan gör då DIF i elitserien, varken ekonomiskt eller spelmässigt platsar vårt kära DIF i fin rummet. i Kvalserien kommer vårt lag inte ha en chans mot hungriga lag som Leksand,Malmö å aik. Iallfall inte med det spel vi har just nu.

Styrelsen måste ju vara nöjda med sitt jobb för denna förening.
There is no I in TEAM!!!!
Bobson

Inlägg av Bobson »

Att ens bokstäverna a i k får eka i hovet under en hemmamatch är ju skandalöst i sig! Men vart är publiken? Egentligen ska matchchatten vara tom och ingen ska skriva något i forumen under matchtid då alla egentligen borde befinna sig på Hovet! VART ÄR ALLA?? Nu får det vara nog! Jag älskar DIF och skölden som sitter på bröstet men det är ett DIF som jag inte känner igen! Ett orkeslöst och vekt DIF är vad jag ser denna säsong, att hjärtat saknas på vissa ser man i de avgörande situationerna!

Jag skulle verkligen vilja veta vad som föregår uppe hos styrelsen och vad man gör för att stoppa denna negativa trend!?!

Nääää fyy sjutton, nästa match ska inte en kotte sitta här inne och skriva på datorn utan vara på plats på Hovet och skrika ut er kärlek så att vi inte kan prata på flera dagar!!!!!!
Användarvisningsbild
ludde-

Inlägg av ludde- »

När man under den dystra hösten har haft Djurgårdens matcher som ett skönt sätt att komma bort från vardagen och haft det som veckans höjdpunkt så känns det inte bra i nuläget.

Blir fan deprimerad av hur dåligt det går, vågar inte ens tänka på ekonomin.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Skriv svar