Djurgårdens IF - Skellefteå AIK, 4/12 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
jensa85

Re: Djurgårdens IF - Skellefteå AIK, 4/12 2008

Inlägg av jensa85 »

Billman skrev:Wesslau är ju så jävla dum när han kollar sig om efter varje puck. Sitter han bara lugnt så blåser dommaren av men han ska kolla runt och se hur jävla osäker ut som helst och låta skellefteå gräva fram pucken. Hörde även från skellefteå båset "Han har ju inte koll på en enda puck där nere" så det kommer dom utnyttja........
Hörde detta med. Så sant så.

I första perioden är det annars fruktansvärt solklart att vi är ett bottenlag och aik ett topplag.
Förutom de första 3-4 minuterna när vi för ovanlighetens(nåja) skull missar jättelägen så har Skellefteå varit minst en klass bättre.
Vårat PP är förövrigt sjukt dåligt. Känns nästan mer troligt att Skellefteå ska näta när vi spelar med en man mer.
Billman

Inlägg av Billman »

jensa85 skrev:
Billman skrev:Wesslau är ju så jävla dum när han kollar sig om efter varje puck. Sitter han bara lugnt så blåser dommaren av men han ska kolla runt och se hur jävla osäker ut som helst och låta skellefteå gräva fram pucken. Hörde även från skellefteå båset "Han har ju inte koll på en enda puck där nere" så det kommer dom utnyttja........

I första perioden är det annars fruktansvärt solklart att vi är ett bottenlag och aik ett topplag.
Förutom de första 3-4 minuterna när vi för ovanlighetens(nåja) skull missar jättelägen så har Skellefteå varit minst en klass bättre.
Vårat PP är förövrigt sjukt dåligt. Känns nästan mer troligt att Skellefteå ska näta när vi spelar med en man mer.
Tycker verkligen man ser att saik spelar med självförtroende vilket vi inte gör.
Sen undrar jag faktiskt varför linkan är med och spelar. Så fort han inte får ett pass som han vill ha det så börjar han fisåka och se jävligt ointresserad ut. Bättre o plocka upp någon från j20 som verkligen vill och tvinga linkan att prestera.. Blir bara jävligt förbannad av att se hans pissiga inställning....
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Billman skrev:
jensa85 skrev:

Tycker verkligen man ser att saik spelar med självförtroende vilket vi inte gör.
Sen undrar jag faktiskt varför linkan är med och spelar. Så fort han inte får ett pass som han vill ha det så börjar han fisåka och se jävligt ointresserad ut. Bättre o plocka upp någon från j20 som verkligen vill och tvinga linkan att prestera.. Blir bara jävligt förbannad av att se hans pissiga inställning....
Håler med delvis. Dock är Linkan för viktig för att petas då han kan avgöra en match på egen hand när som helst i stort sett.
Det jag absolut inte förstår är varför han får spela BP..Fullständigt obegripligt för mej.
Bigge
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Bigge »

Vad jag inte förstår är varför DIF alltid dumpar pucken då de har PP i moståndarnas zon??

Om vi är 5 mot 4 så måste det väl gå att spela in pucken och ställa upp, istället för att dumpa den å jaga för att sen se skellefteå spelarna slå ut den och ner till vår zon och så börjar om med samma procedur igen...
There is no I in TEAM!!!!
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Bigge skrev:Vad jag inte förstår är varför DIF alltid dumpar pucken då de har PP i moståndarnas zon??

Om vi är 5 mot 4 så måste det väl gå att spela in pucken och ställa upp, istället för att dumpa den å jaga för att sen se skellefteå spelarna slå ut den och ner till vår zon och så börjar om med samma procedur igen...
Den taktiken kan ju med funka men då krävs det ju också att det kommer spelare i fart in i motståndarnas zon och som är hungriga på att nå pucken först.
Men då detta är obefintligt i dagens DIF så är jag också helt oförstående till dumpsen i PP.
isolerad

Inlägg av isolerad »

Vid 0-2 målet. Varför trycker inte backarna bort Moran som i princip står ensam framför mål!?
i
sportfåne

Inlägg av sportfåne »

Man skäms ju för fan.... var är viljan ? Kämpaglöden ? Hjärtat ?! Axelsson helt under isen men han är absolut inte ensam.. In med Ahlén nu åå kriga lite !
DIF <3
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Näe, det måste vara ett slut på vårt förbannade dåliga målvaktsspel. Wesslau släpper returer på varje skott och glider IVÄG från målet hela jävla tiden. Han är nog den absolut sämsta målvakt jag har sett i DIF sedan Naumovs. Det känns fan så mycket bättre med Ridderwall, även om inte heller han rosat marknaden.

Inte undra på att backarna är virriga när vi har en målvakt som inte ens platsade i Allsvenskan förra säsongen och inte skulle ha gjort det den här säsongen heller.

Det känns heller inte överdrivet bra att man är helt säker på att vi inte har en chans att ens komma ikapp i den här matchen. Suck.

Slutresultat idag: 0-4.
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
Rirre

Inlägg av Rirre »

Godkänd i DIF änsålänge: Ölvestad.

Han har varit väldigt slö och inte gått in för tacklingarna i andra matcher men idag visar han vart skåpet ska stå, enda som kämpar riktigt hårt.

Vad fan gör Axelsson och Linkan? In med Owuya eller något, Wesslau ser ju hur osäker ut som helst. Märks att vi saknar ragge och a. holmqvist idag.
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

isolerad skrev:Vid 0-2 målet. Varför trycker inte backarna bort Moran som i princip står ensam framför mål!?

Därför att dom inte vet hur man gör det.

Känns som att nått i stil med 2-7 hade varit mest rättvist.

Offensivt är vi knappt elitseriemässiga. Avsluten är bara pinsamma. Det skapas hyfsat tryck någon gång ibland men i 8 fall av 10 slutar det med att motståndarna får en jättekontring.

Vårt försvar som helhet har jag inga ord för egentligen.
Det är skrämmande att se hur enkelt ALLA lag ALLTID skapar kvalificerade målchanser på oss utan att knappt behöva anstränga sig ett skit, och det blir ju inte mindre skrämmande då man tittar på det målvaktspar vi förfogar över som inte direkt är kända för att göra jättematch efter jättematch om man säger så.
Hade inte aik-spelarna tränat på att skjuta stolpskott hade det varit 0-5.

Jag kan inte komma på något som kan få det att sluta på något annat sätt än kvalseriespel. Måste försöka förbereda mig på det mentalt på riktigt nu.

Någonstans har man väl trott att det ska kunna gå att vända skiten. Men det är omöjligt som jag ser det.
Som jag sagt innan är inte det mest skrämmande våran tabellplacering i sig. Den hade vi nog kunnat göra något åt om vi bara hade haft någon som helst trygghet i någon lagdel åtminstone. Nu är det ju dock inte riktigt så.

Det som är det sjuka är att vi gör en av våra "bättre" matcher för säsongen.
Det om inte annat säger väl allt?

Som pricken över i:et utklassar låtsasgnaget oss även på läktaren.

Perfekt också att både Timrå och SSK verkar plocka poäng.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Emil Svelander skrev:Näe, det måste vara ett slut på vårt förbannade dåliga målvaktsspel. Wesslau släpper returer på varje skott och glider IVÄG från målet hela jävla tiden. Han är nog den absolut sämsta målvakt jag har sett i DIF sedan Naumovs. Det känns fan så mycket bättre med Ridderwall, även om inte heller han rosat marknaden.

Inte undra på att backarna är virriga när vi har en målvakt som inte ens platsade i Allsvenskan förra säsongen och inte skulle ha gjort det den här säsongen heller.

Det känns heller inte överdrivet bra att man är helt säker på att vi inte har en chans att ens komma ikapp i den här matchen. Suck.

Slutresultat idag: 0-4.
Väldigt orättvist mot Naumovs. Wesslau är klasserna sämre än Patrik Hofbauer.
Men till skillnad från dig så är jag inte ett dugg lugnare med Riddarn heller.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Mitt i allt elände måste man ändå ge cred åt Montén/Johansson som redan sänkt alla nivåer i spelet till Allsvensk nivå (försvarsspel, anfallspel, PP, passningskvalitet ) för att på så sätt vara väl förberedda när kvalserien drar igång

Fortsätt så så kvalar vi in lätt...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Lee Harvey Oswald skrev:Mitt i allt elände måste man ändå ge cred åt Montén/Johansson som redan sänkt alla nivåer i spelet till Allsvensk nivå (försvarsspel, anfallspel, PP, passningskvalitet ) för att på så sätt vara väl förberedda när kvalserien drar igång

Fortsätt så så kvalar vi in lätt...
Division 1 klass skulle jag snarare vilja säga.
Dom kanske har valt att göra så för att på så sätt komma in i kvalserien som underdog?

Idag måste nog ändå rekordet för antalet 2-1, 3-1 lägen slagits?

Förresten har DIF ledningen med 2-0 mot Skellefteå på bortaplan just nu? För det är precis så det ser ut iaf. Skellefteå pressar på med stöd från hemmaklacken.
Steelmountain

Inlägg av Steelmountain »

Men ärligt talat vart fan är GRUNDSPELET! Vi har ju absolut inget att falla tillbaks på. Direkt vi hamnar i egen zon så är det 2-3 frilägen direkt trots att alla 5 Difare är i zonen. Hur fan är det möjligt? Var det bara fika och skitsnack på försäsongen? In med nåt nytt på tränar sidan nu så vi får till en förändring nu. Wesslau behöver jag inte kommentera. God natt!
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Förutom rekord i antal 3-1, 2-1 situationer mot sig har Djurgården även lyckats slå sitt eget rekord i årets mest patetiska reduceringsjakt.

Montén är säkert en jävligt bra kille som ger sitt yttersta för att vända detta. Men kunnandet saknas helt enkelt hos nuvarande tränarpar.
Säger inte att det är en garanti att det blir bättre med ny tränare. Men något måste ju göras nu, eller? Till och med stolta DIF måste ju inse det.

Runka av någon miljardär som sen kan skaffa oss en riktig målvakt och ta sen in Hardy Nilsson av bara farten som betalning. Det är ju värt ett försök iaf.
Skriv svar