Kris!
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Kris!
Jag har nämnt det förut men det tåls att upprepas. Det är frapperande vilken ojämn nivå vi håller från match till match. Det finns ingen trygghet i vårat grundspel och man vet aldrig innan en match vad man kommer att få ut av grabbarna.
Tyvärr har vi heller inte i år någon målvakt som ensam kan vinna matcher åt oss. Riddarn var på god väg uppe i skellefteå men inte ens då fårmådde vi att sno åt oss en oförtjänt seger. Som det är nu krävs helgjutna insatser av samtliga för att kunna ro hem en match och dessa insatser kan ju komma var 4:e, 5:e match men däremellan så finns ingen grund att falla tillbaka på utan då klappar vi igenom helt, som mot saik borta eller idag då det var väldigt hafsigt.
Väldigt opålitligt!
Tyvärr har vi heller inte i år någon målvakt som ensam kan vinna matcher åt oss. Riddarn var på god väg uppe i skellefteå men inte ens då fårmådde vi att sno åt oss en oförtjänt seger. Som det är nu krävs helgjutna insatser av samtliga för att kunna ro hem en match och dessa insatser kan ju komma var 4:e, 5:e match men däremellan så finns ingen grund att falla tillbaka på utan då klappar vi igenom helt, som mot saik borta eller idag då det var väldigt hafsigt.
Väldigt opålitligt!
Blue Brigade Sthlm
Det är verkligen kris. Vi är mesta mästarna MEN vad gör vi i botten av tabellen?
Det verkar som att alla verkar tycka det är okej på något sett att vi ligger i botten i hockeyn & att det ska va så. Att vi är vana på något sett att ligga där & att vi alltid kommer klara oss kvar i Elitserien. MEN NEJ SÅ SKALL DET INTE VARA! Förut var vi ALLTID ett topplag & slogs om SM-GULDET. Men det kommer säkert den dagen då vi spelar i kvalserien. Jag blir inte förvånad om det skulle bli så denna säsong. Med tanke på att vi spelar hur bra som helst 1 match & 5 dåliga typ. Det funkar inte i en lång serie. Man måste ha en ganska hög lägsta nivå. Vi har ett bra spelar material tycker jag. Men vi har ju inget bra grundspel som vi kan till förlita oss på. Är det fel på tränarna då? Det vill jag verkligen inte tro för jag gillar Montén & Johansson. Vad håller våran lagkapten på nu i dom sista matcherna & tar dumma utvisningar i anfallzon? Han skall vara ett föredömme. Jag älskar Ölvestad när han åker runt & tacklas & manar på dom andra. Den Ölvestad har jag inte sett i år. Visserligen har han vart skadad men ändå. Vart är publiken undrar jag? Biljetterna är inte dyra som förut. Det är inte massa jippon med cheerleaders & gud vet vad det var förut. Jag förstår folk som inte kan gå på alla matcherna som trots allt bor 5-10 mil ifrån huvudstaden & det är bokstavligen ett projekt att ta sig in. Jag är en av dom. Men dom som bor i staden vad gör ni om dagarna? Ni har nära till allt. Jag har inte förstått mig på det. Hade jag bott i sthlm hade jag gått på så många matcher som möjligt. Är det att matcherna går på tv & att folk är bekväma av sig & hellre stannar i soffan & inte vill se på DIF. Det finns många frågor spekulationer. Men det krävs verkligen en förändring inom DIF hockey. Vi skall vara i toppen & inte i botten både när det gäller publik & på plan. Vi ALLA måste göra vårt jobba nu både på läktarna & på plan för att se till att det blir en förändring. Minns bara tillbaks till förra säsongen hur kul det var att få lira slutspel igen. Jag vill gärna uppleva den känslan varje säsong. Djurgårdsfamiljen stod verkligen upp för vårt lag då. Det skall vi göra nu också! Speciellt nu när det går knackigt. Halva säsongen har gått & än är inte hoppet ute! DIF EN FÖR ALLA, ALLA FÖR EN!!!!!!!!!!
KÄMPA DJURGÅRDEN!!!!!!!!!!!
Det verkar som att alla verkar tycka det är okej på något sett att vi ligger i botten i hockeyn & att det ska va så. Att vi är vana på något sett att ligga där & att vi alltid kommer klara oss kvar i Elitserien. MEN NEJ SÅ SKALL DET INTE VARA! Förut var vi ALLTID ett topplag & slogs om SM-GULDET. Men det kommer säkert den dagen då vi spelar i kvalserien. Jag blir inte förvånad om det skulle bli så denna säsong. Med tanke på att vi spelar hur bra som helst 1 match & 5 dåliga typ. Det funkar inte i en lång serie. Man måste ha en ganska hög lägsta nivå. Vi har ett bra spelar material tycker jag. Men vi har ju inget bra grundspel som vi kan till förlita oss på. Är det fel på tränarna då? Det vill jag verkligen inte tro för jag gillar Montén & Johansson. Vad håller våran lagkapten på nu i dom sista matcherna & tar dumma utvisningar i anfallzon? Han skall vara ett föredömme. Jag älskar Ölvestad när han åker runt & tacklas & manar på dom andra. Den Ölvestad har jag inte sett i år. Visserligen har han vart skadad men ändå. Vart är publiken undrar jag? Biljetterna är inte dyra som förut. Det är inte massa jippon med cheerleaders & gud vet vad det var förut. Jag förstår folk som inte kan gå på alla matcherna som trots allt bor 5-10 mil ifrån huvudstaden & det är bokstavligen ett projekt att ta sig in. Jag är en av dom. Men dom som bor i staden vad gör ni om dagarna? Ni har nära till allt. Jag har inte förstått mig på det. Hade jag bott i sthlm hade jag gått på så många matcher som möjligt. Är det att matcherna går på tv & att folk är bekväma av sig & hellre stannar i soffan & inte vill se på DIF. Det finns många frågor spekulationer. Men det krävs verkligen en förändring inom DIF hockey. Vi skall vara i toppen & inte i botten både när det gäller publik & på plan. Vi ALLA måste göra vårt jobba nu både på läktarna & på plan för att se till att det blir en förändring. Minns bara tillbaks till förra säsongen hur kul det var att få lira slutspel igen. Jag vill gärna uppleva den känslan varje säsong. Djurgårdsfamiljen stod verkligen upp för vårt lag då. Det skall vi göra nu också! Speciellt nu när det går knackigt. Halva säsongen har gått & än är inte hoppet ute! DIF EN FÖR ALLA, ALLA FÖR EN!!!!!!!!!!
KÄMPA DJURGÅRDEN!!!!!!!!!!!
-
Mitt hjärta blöder av sorg. Det här är inte kul. Vi vet att DIF har sin bästa trupp på många år på pappret. Men bra trupper har misslyckats förr. Vi har sett Frölunda, Brynäs förra året osv. När man ligger här i skiten efter halva serien, finns det tyvärr inte så mkt som talar för att det ska bli nån skillnad andra hälften av serien. Och med tanke på att DIF gjort 4-5 matcher totalt med bra prestationer inser man snabbt att det inte är DIF:s år i år. Vi måste förbereda oss för kvalserien.
Vari felet ligger är svårt att säga, visst det är lätt att se vad felet är på isen, men varför det är så är desto knepigare att svara på.
Kanske Otto, Falk, Ölvestad m.fl inte orkar leverera längre. Ingen skugga faller över DIF:s stomme, men någon gång tar bensinen slut.
Vari felet ligger är svårt att säga, visst det är lätt att se vad felet är på isen, men varför det är så är desto knepigare att svara på.
Kanske Otto, Falk, Ölvestad m.fl inte orkar leverera längre. Ingen skugga faller över DIF:s stomme, men någon gång tar bensinen slut.
Vi kommer inte hamna i någon jävla kvalserie i år. Jag lovar
Visst fan är det lätt att hitta fel när det går tungt men lite mer optimism ska väl gå att skaka fram? Vad fan, ni kan ju inte mena allvar när ni säger att vi hamnar i kvalserien med det här laget.
Kom igen Djurgår'n!!

Kom igen Djurgår'n!!
Nej, DIF ska inte behöva hamna i kvalserien med det här laget. Enligt ALLA förhandstips skulle Rögle hamna där - så kan det ännu bli.
Enligt 90% av tipsen skulle Luleå hamna där - de ligger klart sämre till än Rögle och är en god kandidat, liksom Brynäs som fick de övriga 10%.
SSK sladdar lite o har stora problem, även Timrå sackar lite.
Det är otroligt jämnt i serien, DIF har alla chanser att spela slutspel i år igen.
Enligt 90% av tipsen skulle Luleå hamna där - de ligger klart sämre till än Rögle och är en god kandidat, liksom Brynäs som fick de övriga 10%.
SSK sladdar lite o har stora problem, även Timrå sackar lite.
Det är otroligt jämnt i serien, DIF har alla chanser att spela slutspel i år igen.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
/Friedrich Nietzsche
Nu börjar läget bli riktigt j...a illa! Det som är riktigt illa-varslande är ju bristen på grundspel som jag ser det. Krampaktigt och nervöst är bara förnamnet på vårt spel och får vi inte in ett ledningsmål så är väl chansen till en torsk lika med 99% Timrå matchen är väl undantaget som bekräftar regeln...
Nej nu behövs åtgärder...
1 In med en ny röst i båset/på träningarna. Böna och be Putte om hjälp, men även Boork, Hardy och Waltin är utan jobb för tillfället. Johansson och Montén kan kliva ner som assisterande.
2 Öva försvarsspel/styrspel/grundspel för helvete. Har vi ett grundspel så kan vi kanske även få till ett offensivt spel. Som det ser ut nu så är det ju bara ett jävla krafsande i hörnen a lá Sedinarna när vi är i anfallszonen. Mål görs på spelvändningar, man kan möjligen trötta ut sina motståndare och eventuellt få med sig utvisningar på att spela runt pucken i hörnen. För att göra mål så krävs det att spelare skjuter från slottet och inte från hörnen.
3 Lagkaptensrollen är helt klart inget för Ölvestad. Låt Jimmie koncentrera sig på det han e bra på och gör Ragge till Kapten. Det måste va sjukt demoraliserande att se sin lagkapten match efter match ta onödiga utvisningar. Jimmie är en bra tredje-line spelare men ingen lagkapten. Igår mot SSK så undrar man ju vad han gör på 1-0 målet? Åker från slottet ner i sarghörnet och joinar de övriga tre Djurgårdarna som redan packat ihop sig där nere på ca 3 kvadratmeter!
4 Se till att satsa på en av målvakterna så vi får lite kontinuitet i försvaret. Tycker personligen att Ridderwall har större potential än Wesslau. Wesslau är för fladdrig i mitt tycke...
1 In med en ny röst i båset/på träningarna. Böna och be Putte om hjälp, men även Boork, Hardy och Waltin är utan jobb för tillfället. Johansson och Montén kan kliva ner som assisterande.
2 Öva försvarsspel/styrspel/grundspel för helvete. Har vi ett grundspel så kan vi kanske även få till ett offensivt spel. Som det ser ut nu så är det ju bara ett jävla krafsande i hörnen a lá Sedinarna när vi är i anfallszonen. Mål görs på spelvändningar, man kan möjligen trötta ut sina motståndare och eventuellt få med sig utvisningar på att spela runt pucken i hörnen. För att göra mål så krävs det att spelare skjuter från slottet och inte från hörnen.
3 Lagkaptensrollen är helt klart inget för Ölvestad. Låt Jimmie koncentrera sig på det han e bra på och gör Ragge till Kapten. Det måste va sjukt demoraliserande att se sin lagkapten match efter match ta onödiga utvisningar. Jimmie är en bra tredje-line spelare men ingen lagkapten. Igår mot SSK så undrar man ju vad han gör på 1-0 målet? Åker från slottet ner i sarghörnet och joinar de övriga tre Djurgårdarna som redan packat ihop sig där nere på ca 3 kvadratmeter!
4 Se till att satsa på en av målvakterna så vi får lite kontinuitet i försvaret. Tycker personligen att Ridderwall har större potential än Wesslau. Wesslau är för fladdrig i mitt tycke...
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Här har du en väldigt bra poäng. En åtgärd är att byta kapten för att visa att det måste till en förändring. Jimpa är en riktig järnkamin men låt honom vara endast järnkamin så han, som du säger, får koncentrera sig på just det han är bra. Han vill så gärna hjälpa laget men det blir oftast fel och det genom utvisningar. Vi måste ha en kapten med mycket speltid och som kan gå i bräschen rent spelmässigt (ragge!) Jag tror att Jimpas dåliga spel senaste säsongerna mycket väl kan stavas "kaptensbörda". Han ska köra på utav helvete utan att tänka, då är han bäst, men nu tar han på sig för mycket ansvar å lagets vägnar och då blir han en medelmåtta.Brutus skrev:Nu börjar läget bli riktigt j...a illa! Det som är riktigt illa-varslande är ju bristen på grundspel som jag ser det. Krampaktigt och nervöst är bara förnamnet på vårt spel och får vi inte in ett ledningsmål så är väl chansen till en torsk lika med 99% Timrå matchen är väl undantaget som bekräftar regeln...
Det är inget fel att kliva undan kaptensrollen. Falken gjorde det för några år sen av just den anledningen att han inte kunde fokusera på sitt utan funderade för mycket i egenskap av kapten. Vissa är naturliga kaptener, andra inte. Jag tror laget och även Jimpa skulle må bra av en annan kapten. Det skulle förmodligen också innebära en nystart för laget med en sådan typ av förändring.
Blue Brigade Sthlm
Jag har hela tiden också varit av uppfattningen att vi kommer aldrig hamna i kvalserien.
Jag är fortfarande av den uppfattningen men summan pengar jag vågar satsa på det minskar dag för dag om man säger så.
Så mycket bättre läge att kravla sig ur bottenträsket än kommande matcher får man nog inte. Av de kommande 7 matcherna är 5 hemmamatcher varav en storsatningen mot Rögle (Den kan vi väl bara inte förlora??).
Den ena bortamatchen är desutom Brynäs där det också är en satsning från Järnkaminerna.
Ligger vi fortfarande på kvalplats efter dessa matcher, ja då blir det ju såklart kvalserien, men än ger jag inte riktigt upp.
Däremot om vi ska ha lite högre ambitioner om slutspel så tror jag det tåget går imorgon och är vi inte förberedda på att springa över perongen imorgon så blir det bara en kamp om att undvika kvalspel resten av säsongen. Fan va tråkigt det skulle vara...
Jag är fortfarande av den uppfattningen men summan pengar jag vågar satsa på det minskar dag för dag om man säger så.
Så mycket bättre läge att kravla sig ur bottenträsket än kommande matcher får man nog inte. Av de kommande 7 matcherna är 5 hemmamatcher varav en storsatningen mot Rögle (Den kan vi väl bara inte förlora??).
Den ena bortamatchen är desutom Brynäs där det också är en satsning från Järnkaminerna.
Ligger vi fortfarande på kvalplats efter dessa matcher, ja då blir det ju såklart kvalserien, men än ger jag inte riktigt upp.
Däremot om vi ska ha lite högre ambitioner om slutspel så tror jag det tåget går imorgon och är vi inte förberedda på att springa över perongen imorgon så blir det bara en kamp om att undvika kvalspel resten av säsongen. Fan va tråkigt det skulle vara...
Bara att hoppas på det. Senaste intervjun dom gjorde med Monten (efter SSK förlusten) så tyckte jag äntligen vi fick se en aning besvikelse. About fucking time tycker jag. Han måste kunna föra över det till laget. Alla måste ha samma mentalitet. Och då hjälper det inte att tränarn står och flinar. Ryt till nu för fan. Kval serie kommer vi aldrig att hamna i. Gör vi det äter jag upp min stor tå. Däremot är det möjligt att vi hamnar i ingemansland. Det skulle vara förjävligt. Det ända jag kan glädja mig åt idag efter att en lång tung hemväg från AXA skit center igår, är att november är snart slut. Nu lämnar vi den tunga perioden och ser till att skärpa defensiven, allt börjar där. November spöket förblir, vi får helt enkelt jaga bort skiten nästa år. Hoppas killarna tar åt sig det som Micke snackade om. Tänd till nu för fan; skärp defensiven och sätt chanserna! DET GÅR ATT VÄNDAFricke skrev:"Micke J: Grabbarna känner att det bränns"
Undra om Tomas "Smilfinken" Montén kommit till samma insikt??
- Remy Lebeau
Det är mycket snack om att DIF inte kommer hamna i kvalserien, men vilka lag anser ni vara sämre? Verkar som att majoriteten kollade sig blinda på Djurgårdens trupp utan att inse vad dom andra lagen värvat för spelare. Detta i kombination med medias hyllningar har fått folk att sväva iväg, och genast skaffat orimliga krav och förväntningar.
Tycker vi förtjänar att vara där vi ligger. Samtliga lag ovanför är tyvärr bättre, så är sanningen. Visst kommer DIF att vinna någon match då och då, men det krävs att ett par lag ovanför klappar ihop totalt för att det ska bli slutspel.
Tycker vi förtjänar att vara där vi ligger. Samtliga lag ovanför är tyvärr bättre, så är sanningen. Visst kommer DIF att vinna någon match då och då, men det krävs att ett par lag ovanför klappar ihop totalt för att det ska bli slutspel.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Tycker åtminstone att Timrå och Södertälje bör vara sämre än oss.Remy Lebeau skrev:Det är mycket snack om att DIF inte kommer hamna i kvalserien, men vilka lag anser ni vara sämre? Verkar som att majoriteten kollade sig blinda på Djurgårdens trupp utan att inse vad dom andra lagen värvat för spelare. Detta i kombination med medias hyllningar har fått folk att sväva iväg, och genast skaffat orimliga krav och förväntningar.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Sen handlar det ju också om kämparvilja vilket DIF för tillfället saknar.ludde- skrev:Tycker åtminstone att Timrå och Södertälje bör vara sämre än oss.Remy Lebeau skrev:Det är mycket snack om att DIF inte kommer hamna i kvalserien, men vilka lag anser ni vara sämre? Verkar som att majoriteten kollade sig blinda på Djurgårdens trupp utan att inse vad dom andra lagen värvat för spelare. Detta i kombination med medias hyllningar har fått folk att sväva iväg, och genast skaffat orimliga krav och förväntningar.