Kris!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
gadden78
Medlem: Ja, vanlig medlem

Kris!

Inlägg av gadden78 »

Nu anser jag att det är ett faktum att Djurgården är i en KRIS! Efter bejublande 7-0 hemma mot Modo tror hela organisationen och alla Djurgårdare även publiken då det nästan va fullsatt mot brynäs men total tystnad i klacken då Djurgården klev in på plan att det va klart att Djurgården är världsmästare nu eller ngt! Men Ack vilken läxa vi fick!
Vet inte vart moralen finns i detta lag då man skickar en hårt arbetande Calle Gustafsson som verkligen kämpar till Huddinge vilka kämpar för att hålla sig kvar i Allsvenskan!
Just nu behöver Djurgården ngn som Calle med hjärta och ett jävlar anamma, en gris spelare! Finns det ngn i Djurgården idag som är "gris" spelare, ngn som gör det där lilla extra...? Känns som spelare som Ragge, Jimmie, Timmy är väldigt svala och går småskadad hela tiden och verkar vara rädda i närkamperna, fasen ska det inte göra lite ont i hockey?
Sen målvakts frågan, fasen ställ Wesslan i kassen hädan efter! Fasen killen håller nollan sen ställs han åt sidan i Skellefteå, ok Riddarn gör en kanon match däruppe men vafasen gör laget som släpper 52 skott på mål? Jag tycker ändå Wesslan ska få chansen som första keeper, han ger ett annat lugn hos spelarna! Kom på mig själv när jag satt och kollade på matchen mot Brynäs att fasen Djurgården har inte haft ett lag, man har ju rullat spelarna i femmorna fram och tillbaka, ok lite skador osv men det finns ju ingen riktig femma! Undrar vad Montèn och Johansson håller på med egentligen? Skärpning nu Djurgården, ni ska ju leda hockeyn i Sverige inte ligga i skuggan av lag som HV och Linköping som är ett par "köpelag" men som visar ta mig F*N mer moral...!! Undrar om det inte är dags att köpa loss Hovet så Djurgården kan hänga med ekonomiskt? Hoppas denna "tråd" kan skapa lite "jävlar anamma" i Djurgården!!! Kom igen nu, DIF mot rubbet!!!
lilleman

Re: Kris!

Inlägg av lilleman »

Det är jobbigt att se Djurgården förlora-alltid, oavsett men för mig känns det så i alla fall att de dagarna Djurgården förlorar är kvällen/helgen förstörd men sedan är jag tillbaka nästa dag och är ruskigt taggad på att gå till nästa match och spela hem den med bravur.

Jag älskar Djurgården som mest, när de förtjänar de som minst som man brukar säga.

Djurgårdsfamiljen, vi på läktarna och de på isen, vi har gjort både plattmatcher och kanonmatcher. Vi på läktarna måste öka vår statisk på kanonmatcher. Jag vill se DIF-Luleå på Hovet inför 8091 när vi ligger sist och det ska vara ett jävla tryck. Jag vill se DIF-MoDo matcher 250 gånger om(exlusive samba-tåget) när vi bara sjunger för de vi älskar, vårat lag Djurgårdens IF.
Det är dem vi är där för.
Självklart finns det folk som är där för att tjuvröka,tjuvdricka och umgås och skiter i matchen. Själv känner jag folk som vägrar gå på hockey själva.
Jag kan gå på hockey själv, inga problem, för Djurgårdsfamiljen är där.
Många av oss lever för Djurgårdens IF, riktigt många och för oss är det riktigt jobbigt när saker likt denna "kris" händer. Det är i de stunderna, de dagarna man älskar Djurgården som mest. I alla fall jag.

Det finns inget annat än en revanchsugenhet och en jävla urladdning på Torsdag.
Djurgårdens IF vänder trenden, vi sjunger, även fast vi ligger under med 6-0, vi sjunger för att vi älskar DIF. Vi umgås med våra vänner i Djurgårdsfamiljen, för vi vet att:
Tillsammans vänder vi det här!

Djurgår´n tills jag dör, alltid-oavsett!

Nu kör vi!
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
android
Säsongskort: Ja

Inlägg av android »

Det är förjävligt. Alla Djurgårdare suktar efter framgång efter en dålig fotbollssäsong och några skrala år med hockeyn. Därför var det kanske många som överskatta laget inför säsongen. Även om vissa är överskattade så har dom fortfarande, som påpekades innan säsongen, Djurgårdshjärta. Dags att dom visar det. Det går att kämpa ner nästan alla lag i ES, åtminstonde under serielunken. Dock måste man då spela smart, funkar inte att 3 man stöter var för sig och sedan går bort sig. Eller att det är en jävla hönsgård i egen zon. Rakt spel, hårt jobb, effektiva avslut och stabila insatser från målvakten. Dessa 4 bör finnas med VARJE match. Tillbaka till grunderna som man brukar säga.

Att sedan PP/BP är viktigt är ju ingen hemlighet. Måste vara stenhårt krig i BP och i PP måste vi först o främst få in pucken i zon, sedan behövs avslut. Dicken gjorde det bra sist, när det inte kom avslut från backarna tog han saken i egna händer.

Jag hade som de flesta sett fram emot slutspel. Nu är jag glad om vi överlever i ES. Självklart kommer jag fortsätta gå på majoriteten av matcherna.

Motgångar kommer hand i hand med supporterkulturen, där finns inte bara medgångar.
Född till sportchef.
DIFFredde

Inlägg av DIFFredde »

Oroliga nyheter:
Modo jagar Andreas Holmqvist
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3804298.ab

Krisläge - då tar Djurgården pengar från spelarna
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3802887.ab

Sedan är ju "Ragge" skadad med... dålig form.
Usch för November.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Kan kanske vara anledningen till att spelarna inte får sina löner. DIF försöker behålla Holmqvist. Men oroande är det, Modo har pengar och nu får vi se hur mycket DIF-hjärta han har.
sorunda_99

Inlägg av sorunda_99 »

Det är här och nu i dessa svåra dar vi ska visa hela sverige och inte minst våra spelare vad ett DJURGÅRDSHJÄRTA är och vilken FAMILJ vi har. Vi måste fortsätta att sjunga och stötta spelarna i varenda match. Laget som Djurgården har kan gå hur långt som helst, men dem kommer behöva hjälp för att orka stå kvar i varenda sekund varenda närkamp varenda dag. SÅ FAN KOM IGEN NU ALLA I FAMILJEN OCH VISA ATT NI VERKLIGEN TILLHÖR DEN!!!!!

Angående Laguttagningar så har vi ju ingenting att säga till om så det tänker jag inte säga mina åsikter här.

Ekonomi krisen: Det som Djurgården har haft lite problem med nu under några säsonger är ju ekonomin.... djurgården hyr ju Hovet av stockholmsstad men var kommer då AEG in? vad gör dem för att Djurgården hockey ska få det bättre både ekonomiskt och sportsligt?
Den här biten kan faktiskt vi supportrar hjälpa till med! om vi startar någon slags insamling till vårat lag så kan vi hjälpa dem lite även om vi inte gör stora förändringar, men ibland är det en liten hjälp som kan rädda stora saker. så Kläck ur er ideer hur vi ska rädda vårat lag!

DJURGÅRN TILLS JAG DÖR!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Alltid Oavsett Förevigt DJURGÅRDEN
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

Starkt lilleman, önskade att alla var så positiv som du :(
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
sorunda_99

Inlägg av sorunda_99 »

Det är just det vi ska få igång i Familjen igen!! När ett lag ligger som lägst det är då man behöver stödet som mest!! så ALLA i familjen måste hjälpas åt att komma på matherna, stötta vårat lag, så finns det inga gränser för det bästa laget i världen

DJURGÅRDENS IF DEN ENDA SANNA KÄRLEKEN<3
Alltid Oavsett Förevigt DJURGÅRDEN
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

DIFFredde skrev:Oroliga nyheter:
Modo jagar Andreas Holmqvist
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3804298.ab

Krisläge - då tar Djurgården pengar från spelarna
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3802887.ab

Sedan är ju "Ragge" skadad med... dålig form.
Usch för November.

Dom ska inte ha några pengar så illa som de spelar!
Användarvisningsbild
Christopher J

Inlägg av Christopher J »

Man blir lite orolig när man läser om det ekonomiska läget. Att Djurgården inte är nöjda med intäkterna kan man förså med tanke på det ekonomiska läget, kanske blev inte den permanetna flytten till Hovet var ledningen trodde att den skulle bli. När jag funderar över de båda arenorna så hittar jag bara en fördel med Hovet och det är stämningen, för stämningen vi järnkaminer skapar är bäst i Elitserien, jag gillar därför Hovet för dess stämning och tryck. Jag tycker dock att det är skönare att titta på hockey på Globen som sittande åskådare för att det är bekvämare och trevligare helt enkelt. När vi spelade på Globen låg snittet på 6000-7000, men även uppmot över 10 000 på vissa matcher. Nu iår på Hovet är siffran mellan 5000-6000 vilket är lägre och ger mindre intäkter till DIF. Flytten till Hovet har lockat tillbaka fansen men inte riktigt lockat den sittande publiken än. Ibland står det här på hemsidan e.x "5800 biljeter sålda hitils- vilket tyder på publikfest", förstår mig inte på hur en siffra på under 7000 på hovet kan räknas som bra, jag var på Modo ( 7-0) och då var det underbar stämning och 5800, men att gå ut med det på hemsidan innan kan man inte kalla för att det ska bli det, och 5800 är med Djurgårds ögon ingen bra publiksiffra.
Att Djurgården tar pengar från spelarna är heller inte bra. DIF behöver intäkter ska vi järnkaminer inte hjälpas åt då att samla in lite i en hink på matcherna och visa att vi stödjer dem.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Det får inte gå för oss så som det gick för bajen. Alla måste hjälpas åt. Ser hellre att vi klarar nytt kontrakt och elitlicens än att vi går till slutspel och konkar. Det är inte två motsatser, men om jag fick välja.
Detta fick mig taggad på att gå på ännu flera matcher.
Född till sportchef.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Christopher J skrev:Man blir lite orolig när man läser om det ekonomiska läget. Att Djurgården inte är nöjda med intäkterna kan man förså med tanke på det ekonomiska läget, kanske blev inte den permanetna flytten till Hovet var ledningen trodde att den skulle bli. När jag funderar över de båda arenorna så hittar jag bara en fördel med Hovet och det är stämningen, för stämningen vi järnkaminer skapar är bäst i Elitserien, jag gillar därför Hovet för dess stämning och tryck. Jag tycker dock att det är skönare att titta på hockey på Globen som sittande åskådare för att det är bekvämare och trevligare helt enkelt. När vi spelade på Globen låg snittet på 6000-7000, men även uppmot över 10 000 på vissa matcher. Nu iår på Hovet är siffran mellan 5000-6000 vilket är lägre och ger mindre intäkter till DIF. Flytten till Hovet har lockat tillbaka fansen men inte riktigt lockat den sittande publiken än. Ibland står det här på hemsidan e.x "5800 biljeter sålda hitils- vilket tyder på publikfest", förstår mig inte på hur en siffra på under 7000 på hovet kan räknas som bra, jag var på Modo ( 7-0) och då var det underbar stämning och 5800, men att gå ut med det på hemsidan innan kan man inte kalla för att det ska bli det, och 5800 är med Djurgårds ögon ingen bra publiksiffra.
Att Djurgården tar pengar från spelarna är heller inte bra. DIF behöver intäkter ska vi järnkaminer inte hjälpas åt då att samla in lite i en hink på matcherna och visa att vi stödjer dem.
De matcher som gick upp mot 10k hamnade ju så högt tack vare plojplåtar. Dessa skall man enligt min räkning inte räkna med i snittet. För övrigt får man inte heller glömma bort att rent publikt brukar det bli en rejäl ökning efter nyår. Publiksiffrorna är faktiskt ganska bra för att vara på hösten om ni frågar mig. Problemet ligger snarast i att föreningen tjänar för lite flis på varje unik besökare.
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Montén måste klvina åt sidan och Johansson få huvudansvaret! Blir lika besviken varje gång man ser hur han lägger upp femmorna, sen ändrar han alla femmorna mitt i matcherna och det gör han i alla matcher!
Användarvisningsbild
Sebbe G

Inlägg av Sebbe G »

Tänk med om Djurgården skulle kunna köpa loss Hovet från Stockholm Stad.
Och kanske kunna hyra ut det till A.I.K. och kanske till och med få några konserter där med några riktiga kändisar.
Man borde ju iallafall tjäna lite pengar på att äga en egen arena. Det sorunda99 skrev i sitt första inlägg att vi borde hitta på någon ide att hjälpa till stöttar jag till 110%!!
Highwind

Inlägg av Highwind »

Montén och Johansson bör få halva elitserien på sig. Till och med omgång 28. Då måste vi ha spelat till oss minst 10p. Annars bör vi anställa Leif Boork. Disciplin och krav är vad våra spelare behöver nu. Men framförallt en tydlig spelidé.
Skriv svar