rikkard skrev:Jättebra att Andreas stannar. Inte bara för denna säsongen utan även för framtiden. Nu bör vi göra oss av med Schneider snarast. Han kostar bara pengar. Upplys honom redan nu och hjälp honom att hitta ny klubb. Ge honom en månadslön i bonus eller liknande.
Sedan bör man se över om andra spelare ska gå samma väg. Kanske dags att göra sig av med en målvakt eller kanske t.o.m. 2 (tänker på Mark, som ändå redan står i Almtuna) och signa upp en ny (ev. på ett kortare artistkontrakt).
Om vi överlever denna säsongen måste vi göra oss av med en hel del spelare inför nästa. Flera av våra äldre spelare ser väldigt loja ut. Tänker på Ronnie Pettersson, Ölvestad, Falk, Anger, Ottosson m.fl. Jag vill ha en coach med bra spelidé och spelare som ger allt för laget. Jag vill att man tar in spelare för speciella uppgifter och bygga ett lag som blir bättre än de individuella spelarna tillsammans.
Se på Rögle och Skellefteå.
Härligt Andreas! Angående Schneider delar jag nog inte din mörka uppfattning, tycker han är duktig men att han hamnat bakom Andreas Holmqvist sedan han anlänt. Om man måste välja en så väljer jag Andreas så klart. Schneider gärna, om han inte kostar för mycket.
Göra sig av med alla dom gamla spelarna? Då har vi ju för guds skull ingen stomme kvar alls! För 2 år sen var jag lika naiv som många andra unga här och tyckte att bara för att Falk och Ronnie (till exempel) inte öser in poäng så borde vi ta hit nya hungriga spelare. Men det funkar inte så, dom behövs. Att släppa alla på en gång vore katastrof och det kommer aldrig hända. Dock så börjar åldern komma ifatt både Ronnie, Falk, och Ragge.. Vem vet, kanske ett,två år kvar bara. Jag tycker absolut inte dom bör kickas.
Målvakter. Vill helst att vi behåller dom över nästa säsong. Ge dom lite trygghet. Vi har ju nya målvakter varje år, det håller inte. Ge dom tid istället. Möjligtvis en artist målis, men inte annat enligt mig.