Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Steef
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Andreas Holmqvist

Inlägg av Steef »

spiik skrev:Lysande nyheter om de stämmer:

http://www.hockeyexpressen.se/elitserie ... qvist-kvar

Verkar som att jag omgående får äta upp det jag skrev för några minuter sen... Det gör jag med glädje i s f. =)
hoppas bara inte det knuffar vår kära förening i det ekonomiska stupet.

hur gör man en poäng OCH en assist? en assist är väll ett poäng? och jag vill även minnas att han gjorde ett mål? räknas inte det?
"När laget under måndagskvällen mötte Timrå var han lite av en matchhjälte med en poäng och en assist. "
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
rikkard

Re: Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Inlägg av rikkard »

Jättebra att Andreas stannar. Inte bara för denna säsongen utan även för framtiden. Nu bör vi göra oss av med Schneider snarast. Han kostar bara pengar. Upplys honom redan nu och hjälp honom att hitta ny klubb. Ge honom en månadslön i bonus eller liknande.

Sedan bör man se över om andra spelare ska gå samma väg. Kanske dags att göra sig av med en målvakt eller kanske t.o.m. 2 (tänker på Mark, som ändå redan står i Almtuna) och signa upp en ny (ev. på ett kortare artistkontrakt).

Om vi överlever denna säsongen måste vi göra oss av med en hel del spelare inför nästa. Flera av våra äldre spelare ser väldigt loja ut. Tänker på Ronnie Pettersson, Ölvestad, Falk, Anger, Ottosson m.fl. Jag vill ha en coach med bra spelidé och spelare som ger allt för laget. Jag vill att man tar in spelare för speciella uppgifter och bygga ett lag som blir bättre än de individuella spelarna tillsammans.

Se på Rögle och Skellefteå.
Lucas

Inlägg av Lucas »

rikkard skrev:Jättebra att Andreas stannar. Inte bara för denna säsongen utan även för framtiden. Nu bör vi göra oss av med Schneider snarast. Han kostar bara pengar. Upplys honom redan nu och hjälp honom att hitta ny klubb. Ge honom en månadslön i bonus eller liknande.

Sedan bör man se över om andra spelare ska gå samma väg. Kanske dags att göra sig av med en målvakt eller kanske t.o.m. 2 (tänker på Mark, som ändå redan står i Almtuna) och signa upp en ny (ev. på ett kortare artistkontrakt).

Om vi överlever denna säsongen måste vi göra oss av med en hel del spelare inför nästa. Flera av våra äldre spelare ser väldigt loja ut. Tänker på Ronnie Pettersson, Ölvestad, Falk, Anger, Ottosson m.fl. Jag vill ha en coach med bra spelidé och spelare som ger allt för laget. Jag vill att man tar in spelare för speciella uppgifter och bygga ett lag som blir bättre än de individuella spelarna tillsammans.

Se på Rögle och Skellefteå.
Härligt Andreas! Angående Schneider delar jag nog inte din mörka uppfattning, tycker han är duktig men att han hamnat bakom Andreas Holmqvist sedan han anlänt. Om man måste välja en så väljer jag Andreas så klart. Schneider gärna, om han inte kostar för mycket.

Göra sig av med alla dom gamla spelarna? Då har vi ju för guds skull ingen stomme kvar alls! För 2 år sen var jag lika naiv som många andra unga här och tyckte att bara för att Falk och Ronnie (till exempel) inte öser in poäng så borde vi ta hit nya hungriga spelare. Men det funkar inte så, dom behövs. Att släppa alla på en gång vore katastrof och det kommer aldrig hända. Dock så börjar åldern komma ifatt både Ronnie, Falk, och Ragge.. Vem vet, kanske ett,två år kvar bara. Jag tycker absolut inte dom bör kickas.

Målvakter. Vill helst att vi behåller dom över nästa säsong. Ge dom lite trygghet. Vi har ju nya målvakter varje år, det håller inte. Ge dom tid istället. Möjligtvis en artist målis, men inte annat enligt mig.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Det känns bra med att Andreas blir kvar, han kan komma att behövas när vi spelar i Allsvenskan om något år. Om inte den sportsliga delen skickar ner oss i Allsvenskan så finns det en stor risk att ekonomin gör det.

Har svårt att se personer pumpa in pengar för att hålla båten över vattenytan, när den ändå fortsätter att ta in vatten år in och år ut.

Den som lever får se..
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Säsongskort: Ja

Inlägg av sthlm_dif »

Härligt att Andreas blir kvar!
Är så jävla glad nu...
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Bobson

Inlägg av Bobson »

Jag undrar om någon vet vart eller om man kan kolla om en spelare har kontrakt och också hur länge han står under kontraktet? Detta är något jag saknar på DIFs hemsida att det står hur länge en spelare står under kontrakt.

Tack på förhand!
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Bobson skrev:Jag undrar om någon vet vart eller om man kan kolla om en spelare har kontrakt och också hur länge han står under kontraktet? Detta är något jag saknar på DIFs hemsida att det står hur länge en spelare står under kontrakt.

Tack på förhand!

www.eliteprospects.com

Den brukar stämma rätt bra.

Håller med dej annars. Borde finnas med på våran hemsida.
yvvi

Inlägg av yvvi »

Ja nu behöver ni inte oroa er. Nu blir han kvar säsongen 09/10 ut. Härligt som fan.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Fyfan vilken härlig kille. Jag har aldrig ska erkännas varit fötjust i Andreas Holmqvist. Mest med tanke på att han spelat med hororna i plastföreningen, Östergötland. Och för att han spelat för sill och fiskrens i Göteborg. Men dagens uttalande i Bajenbladet gör mig varm och go i hela kroppen.

– Jag spelar billigt för Djurgården. Men det rör mig inte. jag spelar för att må bra och det gör jag i Stockholm. Nu ska Djurgården upp i tabellen, säger Holmqvist.

Avslutningsvis så kan jag säga att jag har ändrat uppfattning angående Holmqvist Jr :)
100% DJURGÅRDSJ***L
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

väldigt bra och kul att han stannar, men uttalandet är lite löjligt. vadå "billigt"? att tjäna 190 000 i månaden i stället för 250 000 är visserligen mindre, men inte billigt.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

jensa öhling skrev:väldigt bra och kul att han stannar, men uttalandet är lite löjligt. vadå "billigt"? att tjäna 190 000 i månaden i stället för 250 000 är visserligen mindre, men inte billigt.
Vart står det att han tjänar 190 000 i månaden? Hade hört att det var mycket mindre än så.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

ANDREAS HOLMQVIST - vilken kille!

Från att ha varit ytterst skeptisk när han kom har han för varje dag som gått gjort mig mer och mer övertygad om att han är här för att bidra till Djurgården och inte bara sin egna karriär. 2-årskontraktet satt som en smäck!

"daniel" m.fl. - Grattis, ni hade rätt denna gången.
Bigge

Inlägg av Bigge »

Kanon att att han stannar, Mycket bra att kontraktet även gäller nästa år, och inte bara denna säsong.

Från intervjun med AB

"Jag spelar billigt för Djurgården. Men det rör mig inte. jag spelar för att må bra och det gör jag i Stockholm. Nu ska Djurgården upp i tabellen, säger Holmqvist"

Låter bra! hoppas han har rätt!

Ang DIF´s ekonomi och nu denna löningen, den smällen får vi nog ta nästa år.
Bara vi ser till att den sportsliga biten håller oss kvar i ES nästa år.
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Skönt med nåt positivt om DIF som omväxling.

Ett tag såg det ut som Ragnarsson skulle bli skillnaden mellan kvalserie & slutspel för DIF.
Men efter Ragges förmodade fortsatta känningar i knät (han ser väldigt försiktig ut i vissa lägen) så har Andreas istället "kommit hem" & tagit över den rollen.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Niklas Andersson ute på markanden?

http://mrmadhawk.blogg.se/2008/november ... naden.html
Låst