jensa öhling skrev:Inga jävla avgångskrav med banderoller och skit. det är att motarbeta laget och kommer bara ge negativ energi. tränarna är bra. vi har hamnat i en svacka, men gjorde en mkt bättre match i dag. det skulle inte bli bättre med några andra tränare. däremot skulle en stabil riktig förstamålvakt inte skada.
Vill inte alls verka oförskämd eller otrevlig men vad exakt menar du med att de är bra tränare?
Att dom tycker det ser bra ut på träning?
Att Montén ser gladare ut för varje förlust som kommer?
Att dom formerar om kedjorna så att spelarna knappt vet va dom ska göra på isen?
Att dom byter målvakt enligt nått slags jävla schema som enbart får målvakterna förvirrade och än mer ostabila?
Att dom rent generellt coachar laget på ett sätt som för väldigt många är fullständigt jävla obegripligt?(Monténs ansvar) Känns inte som han tagit en enda time-out när det verkligen varit läge för det. Exempelvis när man tydligt märker hur en match artar sig när DIF leder för omväxlings skull så tar Tomas timeout när matchen redan vänt till motståndarens fördel och matchen är körd i princip. Ja, det är en bra beskrivning på en kompetent tränare. Eller det kanske bara är jag som tänkt på det?
Eller att vi förmdoligen presterar den abslout sämsta ishockey i modern tid med det kanske på pappret bästa laget vi haft sedan guldåren?
Lägg därtill att vi inte verkar ha något grundspel eller något spel att "falla tillbaka på" överhuvudtaget? Men antar att du lyssnat på radion i de flesta av de matcher som hittills spelats och att du därför inte sett hur illa det verkligen ser ut? För annars tror jag du är den mest blåögda och lurade supportern i världen.
Vore väldigt intressant att höra ditt "försvar" till deras kunnande.
Och snälla, kom nu inte med nått i stil som alla andra "blåögon" verkar göra. Att "vi är i en svacka o det vänder snart" Det skitsnacket börjar jag nämligen tröttna ganska så rejält på.
Alla som sett medparten av Djurgårdens matcher i år är nog ganska överens att det i det stora hela sett fullständigt katastrofalt ut spelmässigt. Och det hade jag tyckt även om vi hade haft 10 (extra)poäng till- För jag har iaf aldrig sett ett sämre Djurgården rent spelmässigt sett över säsongen som hittills varit någonsin. Och då räknar jag även in "André Matsson-året", och det säger väl inte lite?
Jag är inte den som står bakom typ banderoller med avgångskrav på. Absolut inte. Men faktumk är att detta inte håller. Enligt mig är det ganska så jävla solklart dessutom.
Väntar med stor spänning på svar angående det som du då tydligen tycker är bra med nuvarnade tränare.