Hur länge får tränarna stanna?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: Hur länge får tränarna stanna?

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Sudden är kung skrev:Man ska inte sparka någon från laget varken spelare eller tränare, vad de behöver ha är tålamod. Alla lag kommer att ha svackor och man kan väl bara hoppas att vi har vår nu.
Du är delvis ursäktad med tanke på din hemort.

DIF:s riktiga svacka kommer i december, det vi ser nu är bara förstadiet
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
season
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av season »

In med Wikegård. Och för helvete, ta hem Mats Sundin! Kom hem och styr upp det här nu. Nog med pengar, nu måste DIF räddas!
ALLTID, OAVSETT, FÖR EVIGT.
Wedd
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Wedd »

Herregud, börja spela på lotto då så att ni kan donera lite stålar, ha tålamod och sluta med landsortsfjanterierna för guds skull. Visst har folk rätt att vara upprörda men Avgångskrav löser absolut ingenting, MJ och TM Har mitt fulla förtroende, se bara till att fortsätta stödja laget!
Alltid Oavsett.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

det största hotet mot Djurgården och att vi ska åka ur är att fansen nu vänder sig emot tränarna och laget. det kommer bara försämra resultaten ännu mer. det är extremt viktigt att fortsätta stödja laget och tränarna. då är jag säker på att det vänder.
Användarvisningsbild
season

Inlägg av season »

jensa öhling skrev:det största hotet mot Djurgården och att vi ska åka ur är att fansen nu vänder sig emot tränarna och laget. det kommer bara försämra resultaten ännu mer. det är extremt viktigt att fortsätta stödja laget och tränarna. då är jag säker på att det vänder.

Jag skulle hålla med dig om jag såg den minsta tendens till att lagledningen tog (hemma)förlusterna på allvar. Monténs flin och Johanssons bortförklaringar har blivit en medial katastrof. Men framför allt - det är uppenbart på matcherna att det coachas dåligt i båset. Det går inte att försvara inför fansen och nu börjar avgångskraven skallra... vi har bara sett början.
ALLTID, OAVSETT, FÖR EVIGT.
Lädersliparen

Inlägg av Lädersliparen »

Det finns säkert folk som tycker Johansson & Monten är utmärkta tränare.
Precis som att det finns folk som inte tycker dom är utmärkta tränare.
Mitt förtroende är iaf förbrukat.

Ngn säger att tränar byte inte hjälper, det är en sanning med viss modifikation.
Precis som när man byter gk efter 0-3. Man måste väcka spelarna eftersom spelarna fastnat i en cirkel. Men det är endå spelarna som är på isen och skall göra vad tränarna sagt till dom. Ni som lirat att det alltid finns strategiska planer för allt. Även plan B. Men när man kört fast som jag personligen tycker, bör det ske förändringar.

Dif har endast en 3 poängare på tolv matcher.
Jag kräver mer, är alltid där och står upp för Dif, nu får dom stå upp lite på isen för oss.

Och NEJ jag är inte en medgångssupporter, men orkar inte blunda när det går sakta utför.
Användarvisningsbild
grandstoff

Inlägg av grandstoff »

Tränarbyte kan absolut hjälpa i det fall då spelarna inte längre har förtroende för tränarna... :roll:
Användarvisningsbild
roj

Inlägg av roj »

Nåt måste hända annars kan vi förbereda oss på kvalserien om vi fortsätter att gnagga.

Antingen Tränar byte eller så måste vi värva spelare!!! Nåt Måste Hända Nu!!!!!!!!!!
Användarvisningsbild
alskar_dif

Inlägg av alskar_dif »

IN:hardy nilson och johan tornberg ?elr vrf inte wikegård elr boork ?
jensa85

Inlägg av jensa85 »

jensa öhling skrev:Inga jävla avgångskrav med banderoller och skit. det är att motarbeta laget och kommer bara ge negativ energi. tränarna är bra. vi har hamnat i en svacka, men gjorde en mkt bättre match i dag. det skulle inte bli bättre med några andra tränare. däremot skulle en stabil riktig förstamålvakt inte skada.
Vill inte alls verka oförskämd eller otrevlig men vad exakt menar du med att de är bra tränare?
Att dom tycker det ser bra ut på träning?
Att Montén ser gladare ut för varje förlust som kommer?
Att dom formerar om kedjorna så att spelarna knappt vet va dom ska göra på isen?
Att dom byter målvakt enligt nått slags jävla schema som enbart får målvakterna förvirrade och än mer ostabila?
Att dom rent generellt coachar laget på ett sätt som för väldigt många är fullständigt jävla obegripligt?(Monténs ansvar) Känns inte som han tagit en enda time-out när det verkligen varit läge för det. Exempelvis när man tydligt märker hur en match artar sig när DIF leder för omväxlings skull så tar Tomas timeout när matchen redan vänt till motståndarens fördel och matchen är körd i princip. Ja, det är en bra beskrivning på en kompetent tränare. Eller det kanske bara är jag som tänkt på det?
Eller att vi förmdoligen presterar den abslout sämsta ishockey i modern tid med det kanske på pappret bästa laget vi haft sedan guldåren?
Lägg därtill att vi inte verkar ha något grundspel eller något spel att "falla tillbaka på" överhuvudtaget? Men antar att du lyssnat på radion i de flesta av de matcher som hittills spelats och att du därför inte sett hur illa det verkligen ser ut? För annars tror jag du är den mest blåögda och lurade supportern i världen.

Vore väldigt intressant att höra ditt "försvar" till deras kunnande.
Och snälla, kom nu inte med nått i stil som alla andra "blåögon" verkar göra. Att "vi är i en svacka o det vänder snart" Det skitsnacket börjar jag nämligen tröttna ganska så rejält på.

Alla som sett medparten av Djurgårdens matcher i år är nog ganska överens att det i det stora hela sett fullständigt katastrofalt ut spelmässigt. Och det hade jag tyckt även om vi hade haft 10 (extra)poäng till- För jag har iaf aldrig sett ett sämre Djurgården rent spelmässigt sett över säsongen som hittills varit någonsin. Och då räknar jag även in "André Matsson-året", och det säger väl inte lite?
Jag är inte den som står bakom typ banderoller med avgångskrav på. Absolut inte. Men faktumk är att detta inte håller. Enligt mig är det ganska så jävla solklart dessutom.

Väntar med stor spänning på svar angående det som du då tydligen tycker är bra med nuvarnade tränare.
Senast redigerad av jensa85 den 2008-11-23 04:11:14, redigerad totalt 5 gång.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Wedd skrev:Herregud, börja spela på lotto då så att ni kan donera lite stålar, ha tålamod och sluta med landsortsfjanterierna för guds skull. Visst har folk rätt att vara upprörda men Avgångskrav löser absolut ingenting, MJ och TM Har mitt fulla förtroende, se bara till att fortsätta stödja laget!

Tålamod? Ursäkta men va fan menar du med tålamod?
Har du sett hur Djurgården har uppträtt på isen iår? Aldrig kännt mej mer "avtrubbad" som någon så bra uttryckte det. Och med det menar jag inte att jag inte stöttar laget.
Det jag menar är något som ALLA som sett flertalet matcher med DIF i år borde ha insett.
Och det är att efter snart halva serien avklarad är det konstigt nog inte att vi ligger på kvalplats som är det som oroar mest. Utan just de jag tog upp i föregående inlägg.

Om du inte inser krisen i DIF och att en ändring är ett måste, och då syftar jag i första hand på tränarfronten. Ja, då är du som en del andra här inne.
Med andra ord så jävla lurade, okunniga, mindre vetande, blåögda eller någon annan beskriving som översätter "ingen verklighetsuppfattning/"vägra inse allvaret supportar".
Välj va fan du vill, hursomhelst måste något ske. Och det är för att HJÄLPA Djurgårdens IF o inte för att vi "går emot" klubben i vårt hjärta.
Det finns fjortisar här inne som inte begriper bättre än att komma med förslag om bojkott och banderoller, men en inbiten och "förståndig "Djurgårdare inser att vi i första hand måste ha ett tränarbyte. Det anser jag är så självklart att jag nästan tycker det är skrattretande att folk påstår något annat.

Vill vi se laget i våra hjärtan i Elitserien säsongen 09/10 så måste Montén/Johansson ersättas till varje pris.
Jag anser att dagens tränarpar fått en rejäl chans att skapa ett spel som är attraktivt och effektivt nog att skapa något slags förtroende. Detta har dem misslyckats med radikalt, tyvärr.
Richard DIF Skåne

Inlägg av Richard DIF Skåne »

Lädersliparen skrev:Gissar att sponsorerna börjar få kalla fötter och snart pressar styrelsen.
Rögle -DIF 4-3!!!
Jag såg matchen på pp och tycket att den var bra...ändå, att man sedan får dommaren emot sig speciellt och får spela med enbart 3 utespelare avgjorde denna matchen. Att tro att det hade löst någonting med att focka tränarna är naivt att tro. Lite till och man vänder trenden. Glöm ej heller att de flesta av de övriga Elitserieklubbarna har bättre ekonomi så man jämför ej äpple med äpple på isen - bättre att låta tränarna och laget få arbetsro och att stötta dem då de har det tufft. Att jämföra hockeyn med fotbollen är nästintill taskigt, det är som att jämföra ett bortskämt barn med en som inte är det. Här har vi ju ett lag som verkligen kämpar från första till sista minuten, så ifall man skall göra en banderoll så måste det stå att man nu verkligen stöttar dem för det är nu de behöver det som mest, en giljotin har aldrig motiverat folk - varken då eller nu! Keep on DIF 8) !
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Efter som vi inte har några pengar så ta bort Montén som match tränare och in med Micke, Montén har NOLL fingertopp känsla. Gärna innan det är för sent!!
Lädersliparen

Inlägg av Lädersliparen »

Richard DIF Skåne skrev:
Lädersliparen skrev:Gissar att sponsorerna börjar få kalla fötter och snart pressar styrelsen.
Rögle -DIF 4-3!!!
Jag såg matchen på pp och tycket att den var bra... !
Jag håller inte alls med, aldeles för många indviduella misstag.
Men ämnet till tråden var "Hur länge har tränarna styrelsens förtroende och får stanna"
Den begrundades på Difs senaste poängskörd, och jag chansar på att det redan viskas & spekluleras i kulverterna.
Tror dom flesta forummedlemmar eller styrelsemedlemmar skiter i vem som leder Dif i båset, så länge det går bra.
Monten & Johansson får gärna vara kvar trots att mitt förtroende svikit, bara dom börjar leverera.
Annars e Boork mitt hetaste tips. Han bor nära, känner ledningen och finns tillgänglig.
Om hjärtat får välja: Boork & Lasse Falk i par!
Användarvisningsbild
Sebbe G
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Sebbe G »

Det här kallar jag kärlek till klubben, och fansen!!!
Det är ju sånt här man vill se Montén och Johansson göra!!

Skriv svar