Jim Morrison skrev: ↑2026-10-09 06:04:34
Oliver Wahlström känns väldigt bekväm och ”cute” i sitt spel? Hittills känns det mest som en tillgång i PP och rätt osynlig i fem mot fem.
Ja det får man säga. Spelar väldigt svårt med puck och ska göra omöjliga dribblingar solo mot 2-3 spelare runt blå.
Hoppas han kan komma in bättre i åkvägar osv på den större isen men framförallt spela mycket enklare.
bubba skrev: ↑2026-10-09 10:01:21
Bara jag som reagerade på Kimbys kommentar i intervjun efter matchen: ”vi gillar att chanserna vi skapar kommer från en forecheck”. Tycker det är helt fel. Chanserna som skapas är när vi vänder spelet snabbt och när vi lyckas ta in pucken med fart. Dumpen och forecheck skapar inget annat än att motståndarna får gata och yta att spela upp på. Känslan i dumpen är att vi inte är synkade i ingången och forwards startar från stillastående och hamnar helt fel. Är inte hockeytränare men reagerade verkligen på den kommentaren.
Alltså ja och nej, vi hade ju pga forecheck några lägen. Men också lägen vid snabb omställning vilka vi kapitaliserar på också.
Men håller med dig om att dumpa puck. Vet inte vad som är mer oroväckande, att vi vill dumpa eller att spelarna inte har något val pga oförmåga eller otydlighet i spel.
Man såg ju bla på blomgrens ass att när vi kommer i fart öppnas även ytor mot mål
ang blomgrens assist så måste man ge cred till vejdemo som driver rakt fram på mål och öppnar upp den ytan
100% och lättare för honom att göra det när vi vårdar puck med kontrollerade ingångar födda av fart genom mittzon
Mycket kritik hittills har riktats mot tränarna, vilket är självklart med tanke på hur spelet sett ut. Kimby och c/o behöver göra ett bättre jobb. Men jag tycker att vår sportchef har kommit lindrigt undan. Inte en enda av våra forwardsvärvningar har varit bra hittills, eller ens i närheten av bra, trots att vi lagt stora pengar i deras lönekuvert. Vi måste nog släppa idén att vårt lag är bättre i år än ifjol. Det är nog snarare tvärtom tyvärr. Vi har blivit av med tre NHL-spelare och ersatt dem med 3 från AHL. Lagbygget känns helt fel, obalanserat och märkligt. Känns som att vi köpt grisen i säcken (och betalat stora pengar för det). Nu får vi försöka att sminka grisen bäst det går och hoppas att vi överlever den här säsongen. Ett stort frågetecken hur scouting har gått till.
Håller inte med om att sportcheferna misslyckats heller. Det är ju uppenbarligen SPELET som inte fungerar. Vi har en trupp som ska ha en chans på sjätteplatsen om laget klaffar vilket det tyvärr inte gör ännu.
Instämmer. Det är för tidigt att såga nyförvärven, vissa har inte ens gjort en match och vissa behöver mer matcher för att acklimatisera sig vid isen, vid ny stad och även komma upp i flås och matchvana. Plus som ni säger har hela laget inte presterat och då är det inte helt enkelt som ny att dominera.
Wiken och Sånne! Kan ni påminna mig om i vilken arena vi har tagit dom här segrarna?
Jag skiter i om ni vill kommersialisera. Det sportsliga måste komma först annars rasar allt ändå!
Knickedick skrev: ↑2026-10-10 21:17:32
Har vi tre segrar den här säsongen!?
Wiken och Sånne! Kan ni påminna mig om i vilken arena vi har tagit dom här segrarna?
Jag skiter i om ni vill kommersialisera. Det sportsliga måste komma först annars rasar allt ändå!
Dessvärre så drar vi på 6 globenmatcher typ in mer deg än 20 utsålda matcher på Hovet. Lite svårt att räkna bort det ur budgeten.
Någonstans måste ju Wiken förstå att detta inte håller i längden, och oavsett om vi fortsätter att vinna när det ser såhär dåligt ut så måste Kimby bytas ut.
Vi låg väl typ 4a när vi sparkade Fagervall i Hockeyallsvenskan? Dvs, enstaka vinster och tabellplacering ska inte spela någon roll. Men det ger tillfälligt andrum för spelare, och det är viktigt.
Det räcker väl med att titta på hur Linköping spelade försvarsspel i tredje för att inse att det är en TOTAL-usel period av dem, snarare än att vi lyckas växla upp.
Knickedick skrev: ↑2026-10-10 21:17:32
Har vi tre segrar den här säsongen!?
Dessvärre så drar vi på 6 globenmatcher typ in mer deg än 20 utsålda matcher på Hovet. Lite svårt att räkna bort det ur budgeten.
Dom pengarna försvinner ändå sen när vi blir degraderade för att vi lirar våra hemmamatcher inför bortapublik. d.v.s. på Globen.