Säsongen 2026/27

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 2026/27

Inlägg av Jim Morrison »

När börjar vi prata om Jesper Pettersson?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Nypovich
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 2026/27

Inlägg av Nypovich »

AlltidOavsett skrev: ↑2026-09-24 20:45:23 Vi måste gå tillbaka till gamla introt. Skäms över detta jippot.
Något måste göras! Protestlistor, högafflar och facklor nästa.
In Wikegård we trust!
Rigge56

Säsongen 2026/27

Inlägg av Rigge56 »

AlltidoavsettDIF skrev: ↑2026-09-24 20:41:33 Av det jag såg idag så måste Liam Pettersson spelas mer, där finns det någonting. I övrigt blandar och ger vi väldigt mycket och känns som att allt kommer hänga på att våra bästa spelare bär oss iår igen...
Nu överdriver du lite va, man kan ju tydligt se under perioder idag att vi har fan så mycket högre höjd i år jämfört med förra, + att det är tredje matchen för säsongen...
AlltidOavsett

Säsongen 2026/27

Inlägg av AlltidOavsett »

Jim Morrison skrev: ↑2026-09-24 20:48:29 När börjar vi prata om Jesper Pettersson?
Riktigt svag hittils
Urklund

Säsongen 2026/27

Inlägg av Urklund »

DIF_Soldier skrev: ↑2026-09-24 20:41:01 Vi måste ta bladet från munnen gällande domarna. Det är mycket tydligt att domarna har som direktiv att döma efter resultat. Det är sån formula att man kan närpå sekunden räkna ut vad som ska hända och när.

Vid ledning med ett mål sent i matchen: Aldrig powerplay, minst två boxplay, alltid ett de sista fem minuterna.

Vid underläge med två eller tre mål: Powerplay endast när det bara har akademisk betydelse.

Att det inte lyfts eller problematiseras av varken Hockeyklubben eller kommentatorerna. Situationen mot Rögle togs upp i Hockeyklubben, men INTE ETT ORD om de ansåg att målet var korrekt eller fel.

Vi måste stå upp för oss själva nu. Vi är för fjärde året i rad ligans mest utvisade lag. Det är ingen slump.

Släpp det där med att ”vi aldrig gnäller.” Det här är ett SYSTEMATISKT problem efter ett förbestämt manus. Underlaget med exempel finns. Gör en gedigen utredning och släpp all data för allmänheten att se. Det måste sluta nu.

Den här korruptionen kommer annars att leda till att jag med flera andra slutar följa ishockey. Så illa är det och jag är sjukt förvånad att DIF inte säger ifrån utan låter sig förnedras.
Problemet är även i mångt och mycket media där de vet om att skandalrubriker om att Djurgården fått fördelar ger mer rubriker än att vi blivit bordömda. Kan garantera att vi hör och ser mer i media om "tveksamt målavgörande" än om utvisningen som stal en poäng av oss.

Enda gången jag kommer på att våra ledare vevat i media som alla smålagen gör är när KG lackade ur i finalserien av HA. Då blev han och hela föreningen fördömda av allt och alla, så känns som vi efter det blivit än mer ordentliga och förlåtande utåt sätt. Samtidigt som smålagen fritt kan sätta press från domarna för minsta lilla oförätt.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Säsongen 2026/27

Inlägg av DIF_Soldier »

Urklund skrev: ↑2026-09-24 21:01:30
DIF_Soldier skrev: ↑2026-09-24 20:41:01 Vi måste ta bladet från munnen gällande domarna. Det är mycket tydligt att domarna har som direktiv att döma efter resultat. Det är sån formula att man kan närpå sekunden räkna ut vad som ska hända och när.

Vid ledning med ett mål sent i matchen: Aldrig powerplay, minst två boxplay, alltid ett de sista fem minuterna.

Vid underläge med två eller tre mål: Powerplay endast när det bara har akademisk betydelse.

Att det inte lyfts eller problematiseras av varken Hockeyklubben eller kommentatorerna. Situationen mot Rögle togs upp i Hockeyklubben, men INTE ETT ORD om de ansåg att målet var korrekt eller fel.

Vi måste stå upp för oss själva nu. Vi är för fjärde året i rad ligans mest utvisade lag. Det är ingen slump.

Släpp det där med att ”vi aldrig gnäller.” Det här är ett SYSTEMATISKT problem efter ett förbestämt manus. Underlaget med exempel finns. Gör en gedigen utredning och släpp all data för allmänheten att se. Det måste sluta nu.

Den här korruptionen kommer annars att leda till att jag med flera andra slutar följa ishockey. Så illa är det och jag är sjukt förvånad att DIF inte säger ifrån utan låter sig förnedras.
Problemet är även i mångt och mycket media där de vet om att skandalrubriker om att Djurgården fått fördelar ger mer rubriker än att vi blivit bordömda. Kan garantera att vi hör och ser mer i media om "tveksamt målavgörande" än om utvisningen som stal en poäng av oss.

Enda gången jag kommer på att våra ledare vevat i media som alla smålagen gör är när KG lackade ur i finalserien av HA. Då blev han och hela föreningen fördömda av allt och alla, så känns som vi efter det blivit än mer ordentliga och förlåtande utåt sätt. Samtidigt som smålagen fritt kan sätta press från domarna för minsta lilla oförätt.
Låt dem fördöma hur mycket de vill, det pågår en korruption vi måste försöka stävja. Det räcker med att vi gräver i historieböckerna och pekar på ren fakta. Vi blir bortdömda gång på gång. Det är fakta.
Säg den glädje som varar
Simpan
Säsongskort: Ja

Säsongen 2026/27

Inlägg av Simpan »

Får en känsla av att Wahlström inte bara kommer bidra positivt på isen, känns som en snubbe som sprider glad och positiv energi i omklädningsrummet och allt runtomkring också, något som jag inte tycker att man ska underskatta!

Ska sägas att det bara är en känsla, men ändå.
Användarvisningsbild
Art Vandelay

Säsongen 2026/27

Inlägg av Art Vandelay »

Simpan skrev: ↑2026-09-24 22:30:40 Får en känsla av att Wahlström inte bara kommer bidra positivt på isen, känns som en snubbe som sprider glad och positiv energi i omklädningsrummet och allt runtomkring också, något som jag inte tycker att man ska underskatta!

Ska sägas att det bara är en känsla, men ändå.
Har också fått den känslan. Blir nog bra.

Hoppas Vejdemo kan växa lite av målet. Han och Åman måste höja sig.
Skriv svar