Säsongen 2026/27
- Jim Morrison
Säsongen 2026/27
När börjar vi prata om Jesper Pettersson?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Säsongen 2026/27
Något måste göras! Protestlistor, högafflar och facklor nästa.AlltidOavsett skrev: ↑2026-09-24 20:45:23 Vi måste gå tillbaka till gamla introt. Skäms över detta jippot.
In Wikegård we trust!
Säsongen 2026/27
Nu överdriver du lite va, man kan ju tydligt se under perioder idag att vi har fan så mycket högre höjd i år jämfört med förra, + att det är tredje matchen för säsongen...AlltidoavsettDIF skrev: ↑2026-09-24 20:41:33 Av det jag såg idag så måste Liam Pettersson spelas mer, där finns det någonting. I övrigt blandar och ger vi väldigt mycket och känns som att allt kommer hänga på att våra bästa spelare bär oss iår igen...
-
AlltidOavsett
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 2026/27
Riktigt svag hittils
Säsongen 2026/27
Problemet är även i mångt och mycket media där de vet om att skandalrubriker om att Djurgården fått fördelar ger mer rubriker än att vi blivit bordömda. Kan garantera att vi hör och ser mer i media om "tveksamt målavgörande" än om utvisningen som stal en poäng av oss.DIF_Soldier skrev: ↑2026-09-24 20:41:01 Vi måste ta bladet från munnen gällande domarna. Det är mycket tydligt att domarna har som direktiv att döma efter resultat. Det är sån formula att man kan närpå sekunden räkna ut vad som ska hända och när.
Vid ledning med ett mål sent i matchen: Aldrig powerplay, minst två boxplay, alltid ett de sista fem minuterna.
Vid underläge med två eller tre mål: Powerplay endast när det bara har akademisk betydelse.
Att det inte lyfts eller problematiseras av varken Hockeyklubben eller kommentatorerna. Situationen mot Rögle togs upp i Hockeyklubben, men INTE ETT ORD om de ansåg att målet var korrekt eller fel.
Vi måste stå upp för oss själva nu. Vi är för fjärde året i rad ligans mest utvisade lag. Det är ingen slump.
Släpp det där med att ”vi aldrig gnäller.” Det här är ett SYSTEMATISKT problem efter ett förbestämt manus. Underlaget med exempel finns. Gör en gedigen utredning och släpp all data för allmänheten att se. Det måste sluta nu.
Den här korruptionen kommer annars att leda till att jag med flera andra slutar följa ishockey. Så illa är det och jag är sjukt förvånad att DIF inte säger ifrån utan låter sig förnedras.
Enda gången jag kommer på att våra ledare vevat i media som alla smålagen gör är när KG lackade ur i finalserien av HA. Då blev han och hela föreningen fördömda av allt och alla, så känns som vi efter det blivit än mer ordentliga och förlåtande utåt sätt. Samtidigt som smålagen fritt kan sätta press från domarna för minsta lilla oförätt.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 2026/27
Låt dem fördöma hur mycket de vill, det pågår en korruption vi måste försöka stävja. Det räcker med att vi gräver i historieböckerna och pekar på ren fakta. Vi blir bortdömda gång på gång. Det är fakta.Urklund skrev: ↑2026-09-24 21:01:30Problemet är även i mångt och mycket media där de vet om att skandalrubriker om att Djurgården fått fördelar ger mer rubriker än att vi blivit bordömda. Kan garantera att vi hör och ser mer i media om "tveksamt målavgörande" än om utvisningen som stal en poäng av oss.DIF_Soldier skrev: ↑2026-09-24 20:41:01 Vi måste ta bladet från munnen gällande domarna. Det är mycket tydligt att domarna har som direktiv att döma efter resultat. Det är sån formula att man kan närpå sekunden räkna ut vad som ska hända och när.
Vid ledning med ett mål sent i matchen: Aldrig powerplay, minst två boxplay, alltid ett de sista fem minuterna.
Vid underläge med två eller tre mål: Powerplay endast när det bara har akademisk betydelse.
Att det inte lyfts eller problematiseras av varken Hockeyklubben eller kommentatorerna. Situationen mot Rögle togs upp i Hockeyklubben, men INTE ETT ORD om de ansåg att målet var korrekt eller fel.
Vi måste stå upp för oss själva nu. Vi är för fjärde året i rad ligans mest utvisade lag. Det är ingen slump.
Släpp det där med att ”vi aldrig gnäller.” Det här är ett SYSTEMATISKT problem efter ett förbestämt manus. Underlaget med exempel finns. Gör en gedigen utredning och släpp all data för allmänheten att se. Det måste sluta nu.
Den här korruptionen kommer annars att leda till att jag med flera andra slutar följa ishockey. Så illa är det och jag är sjukt förvånad att DIF inte säger ifrån utan låter sig förnedras.
Enda gången jag kommer på att våra ledare vevat i media som alla smålagen gör är när KG lackade ur i finalserien av HA. Då blev han och hela föreningen fördömda av allt och alla, så känns som vi efter det blivit än mer ordentliga och förlåtande utåt sätt. Samtidigt som smålagen fritt kan sätta press från domarna för minsta lilla oförätt.
Säg den glädje som varar
Säsongen 2026/27
Får en känsla av att Wahlström inte bara kommer bidra positivt på isen, känns som en snubbe som sprider glad och positiv energi i omklädningsrummet och allt runtomkring också, något som jag inte tycker att man ska underskatta!
Ska sägas att det bara är en känsla, men ändå.
- Art Vandelay
Säsongen 2026/27
Har också fått den känslan. Blir nog bra.Simpan skrev: ↑2026-09-24 22:30:40 Får en känsla av att Wahlström inte bara kommer bidra positivt på isen, känns som en snubbe som sprider glad och positiv energi i omklädningsrummet och allt runtomkring också, något som jag inte tycker att man ska underskatta!
Hoppas Vejdemo kan växa lite av målet. Han och Åman måste höja sig.