Säsongen 2026/27

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Rigge56
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 2026/27

Inlägg av Rigge56 »

Jim Morrison skrev: 2026-09-22 21:35:27
Osten östlund skrev: 2026-09-22 21:33:19 Ja man behöver ju få se ngt som visar. Att Kimby har en idé framåt.

Nu är det bara en repris på förra säsongen.

- Hellberg måste vinna matcherna

- Utvisningar som ingen kan förklara

- Spelare spelar på fel positioner, byter formationer.

- Intervjuer/PK efter matcher. Så har Kimby alla svar. Men verkligheten är "Månda hela veckan ", filmen.
Jag tror att ju snabbare vi alla inser att det kommer se likadant ut den här säsongen desto bättre.

Bit ihop, slut upp på Hovet och stötta laget oavsett. Vi vet att vi kan vinna jävligt mycket bara genom vårt tryck på vår riktiga hemmaarena. Vi supportrar kan självklart inte säga något om inte vi gör vårt.
Du menar att vi ska köpa att det ser lika illa ut i år? Efter alla pengar som lagts på truppen?
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 2026/27

Inlägg av Jim Morrison »

Rigge56 skrev: 2026-09-22 22:20:13 Du menar att vi ska köpa att det ser lika illa ut i år? Efter alla pengar som lagts på truppen?
Mest för att jag tror inte att någon tränare kommer entledigas innan kontraktet är slut. Inte köpa det, acceptera verkligheten vi står inför.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Mash

Säsongen 2026/27

Inlägg av Mash »

Jim Morrison skrev: 2026-09-22 21:35:27
Osten östlund skrev: 2026-09-22 21:33:19 Ja man behöver ju få se ngt som visar. Att Kimby har en idé framåt.

Nu är det bara en repris på förra säsongen.

- Hellberg måste vinna matcherna

- Utvisningar som ingen kan förklara

- Spelare spelar på fel positioner, byter formationer.

- Intervjuer/PK efter matcher. Så har Kimby alla svar. Men verkligheten är "Månda hela veckan ", filmen.
Jag tror att ju snabbare vi alla inser att det kommer se likadant ut den här säsongen desto bättre.

Bit ihop, slut upp på Hovet och stötta laget oavsett. Vi vet att vi kan vinna jävligt mycket bara genom vårt tryck på vår riktiga hemmaarena. Vi supportrar kan självklart inte säga något om inte vi gör vårt.
2000 utklädda bajare sjöng ut oss i Globen, vi var 11,000 fler. Ingen chans i världen att vår nuvarande läktarkultur kommer vinna matcher åt oss.

Jag minns första matchen mot Rögle i kvalserien 2012 när Brodin gjorde 1-0 innan vi ens spelat 1 minut. Rögle pissade ned sig totalt för att hela Hovet bokstavligt kokade för att hela föreningen hade bestämt sig för att vi skulle klara oss kvar i Elitserien (behöver inte nämna hur det slutade). Där kan vi prata tryck och vinnarmentalitet, men idag? Helt tvärtom, vi bör ta tillbaka "tjocka feta sittplats" och skapa lite hets mellan stå- & sittplats för att åtminstone försöka skapa någon form av energi.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 2026/27

Inlägg av Jim Morrison »

Om jag får gissa så har även kedjetombolan börjat nu och vi får se fyra stycken nya på torsdag.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Limp

Säsongen 2026/27

Inlägg av Limp »

Jim Morrison skrev: 2026-09-23 05:03:09 Om jag får gissa så har även kedjetombolan börjat nu och vi får se fyra stycken nya på torsdag.
Yep.
Wahlstrom och Hartmann - om han återhämtat sig - ska ju in i laget... :lol:
Stockholmimitthjärta

Säsongen 2026/27

Inlägg av Stockholmimitthjärta »

Efter den här inledningen är man genuint orolig faktiskt. Sen kan man försöka intala sig saker för att lura sig själv som att "det är kul att betala räkningar" "det blir bättre"
-Sluta spela i Globen...
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 2026/27

Inlägg av Jim Morrison »

Limp skrev: 2026-09-23 05:11:02
Jim Morrison skrev: 2026-09-23 05:03:09 Om jag får gissa så har även kedjetombolan börjat nu och vi får se fyra stycken nya på torsdag.
Yep.
Wahlstrom och Hartmann - om han återhämtat sig - ska ju in i laget... :lol:
Utöver dom då.
Användarvisningsbild
Limp

Säsongen 2026/27

Inlägg av Limp »

Vi får ju se hur det ser ut på Torsdag, men man verkar för tillfället vilja hålla fast vid:

Snively - Åman - x
Hudon - Josef - x
Stockselius - Krüger - x
Blomgren - Salsten - x

Åtminstone vid nedsläpp.
Så har vi ju bara två matcher att gå på.
Osten östlund

Säsongen 2026/27

Inlägg av Osten östlund »

Limp skrev: 2026-09-23 06:21:13 Vi får ju se hur det ser ut på Torsdag, men man verkar för tillfället vilja hålla fast vid:

Snively - Åman - x
Hudon - Josef - x
Stockselius - Krüger - x
Blomgren - Salsten - x

Åtminstone vid nedsläpp.
Så har vi ju bara två matcher att gå på.
Hade velat se JJ som forward, bara åka sönder/pressa skiten ur motståndet

Snivley- Vejdemo - Wahlström

Hudon - Åman - JJ

Stockselius - Kruger - Gunler

Blomgren - Salsten - Pettersen

Skulle behöva en seger imorgon, men den känns tuff på förhand.
Användarvisningsbild
Doyle 1

Säsongen 2026/27

Inlägg av Doyle 1 »

Hade sett fram emot en bra start på säsongen då vi fått mer erfarenhet o rutin efter en säsong med slutspel i SHL. Men inledningen av säsongen i Globen mot ett förväntat bottenlag gav inte direkt glädje och förhoppning om att se stora starka Djurgården. Vi var inte redo för kamp utan såg mest håglösa ut. Lite som en boxningsmatch. Vi tog räkning i första ronden efter en uppercut. I match 2 nere för räkning igen och matchen avgjord. Det trista i kråksången är att jag ser inga nyanser att snabbt vända på misären. Det är för ihåligt o laget är inte sammanbyggt utan vi far runt utan tanke o mening på isen. Man undrar ju hur Kimbys spelfilosofi är. Jag har ännu inte fattat den. Vi har rutinerade stjärnor på många platser i laget som oxå måste fundera över var vi är på väg. Vad göra? Tror det bästa är att hitta en hjälpcoach till Kimby som kört fast i ett gammalt hjulspår. Kimby behöver få ett ledningsstöd då han är prestigefylld o inte kommer o ändra på taktiken som han tror på. Därför måste någon in o bryta det som nu barkar rätt mot avgrunden. Agera innan det är för sent Wikegård..
DIFLuWi

Säsongen 2026/27

Inlägg av DIFLuWi »

Doyle 1 skrev: 2026-09-23 07:05:52 Hade sett fram emot en bra start på säsongen då vi fått mer erfarenhet o rutin efter en säsong med slutspel i SHL. Men inledningen av säsongen i Globen mot ett förväntat bottenlag gav inte direkt glädje och förhoppning om att se stora starka Djurgården. Vi var inte redo för kamp utan såg mest håglösa ut. Lite som en boxningsmatch. Vi tog räkning i första ronden efter en uppercut. I match 2 nere för räkning igen och matchen avgjord. Det trista i kråksången är att jag ser inga nyanser att snabbt vända på misären. Det är för ihåligt o laget är inte sammanbyggt utan vi far runt utan tanke o mening på isen. Man undrar ju hur Kimbys spelfilosofi är. Jag har ännu inte fattat den. Vi har rutinerade stjärnor på många platser i laget som oxå måste fundera över var vi är på väg. Vad göra? Tror det bästa är att hitta en hjälpcoach till Kimby som kört fast i ett gammalt hjulspår. Kimby behöver få ett ledningsstöd då han är prestigefylld o inte kommer o ändra på taktiken som han tror på. Därför måste någon in o bryta det som nu barkar rätt mot avgrunden. Agera innan det är för sent Wikegård..
Alltså... Att bryta "taktiken", dvs spelidén man satt upp, tränat på och tror på efter två matcher är ju lite hål i huvudet (ursäkta uttrycket).

Däremot bör man analysera varför det ser ut som det gör. Följer spelarna uppsatt spelplan? Kan vi justera planen för olika scenarion under match? Kan vi justera planen utifrån motstånd?

Eller är det så att planen i sig inte fungerar som tänkt, i så fall varför och hur kan vi justera det, men det är ju ett ganska stort steg att ta i det här läget.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Användarvisningsbild
Philly Flu
Säsongskort: Ja

Säsongen 2026/27

Inlägg av Philly Flu »

Doyle 1 skrev: 2026-09-23 07:05:52 Hade sett fram emot en bra start på säsongen då vi fått mer erfarenhet o rutin efter en säsong med slutspel i SHL. Men inledningen av säsongen i Globen mot ett förväntat bottenlag gav inte direkt glädje och förhoppning om att se stora starka Djurgården. Vi var inte redo för kamp utan såg mest håglösa ut. Lite som en boxningsmatch. Vi tog räkning i första ronden efter en uppercut. I match 2 nere för räkning igen och matchen avgjord. Det trista i kråksången är att jag ser inga nyanser att snabbt vända på misären. Det är för ihåligt o laget är inte sammanbyggt utan vi far runt utan tanke o mening på isen. Man undrar ju hur Kimbys spelfilosofi är. Jag har ännu inte fattat den. Vi har rutinerade stjärnor på många platser i laget som oxå måste fundera över var vi är på väg. Vad göra? Tror det bästa är att hitta en hjälpcoach till Kimby som kört fast i ett gammalt hjulspår. Kimby behöver få ett ledningsstöd då han är prestigefylld o inte kommer o ändra på taktiken som han tror på. Därför måste någon in o bryta det som nu barkar rätt mot avgrunden. Agera innan det är för sent Wikegård..
I intervjun med MDB meddelade han att ledningen är färdigbyggd. Klart man kan ändra sig, men jag tror att vi kommer köra vidare med de fyra tränarna. Jag tror att idén är att gå från dumpa/spela safe-hockey/längs sargen till snabbt ur zon/äga puck/vara produktiv in i mitten (om ni fattar vad jag menar). Frågan är var vi befinner oss just nu på denna glidande skala? Matchen jag såg mot Brynäs på Hovet så tyckte jag vi var mer åt äga puck-hållet. Vi verkar ha blivit ängsliga när serien dragit igång.

Nu måste vi in med självförtroende och våga satsa. Stötta på Hovet imorgon!
Användarvisningsbild
KnoxBlue

Säsongen 2026/27

Inlägg av KnoxBlue »

Vi kan väl vänta lite med att offra Kimby iaf tills Carlsson och Wahlstrom fått några matcher?
Wrong one - Andrén out
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Säsongen 2026/27

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

KnoxBlue skrev: 2026-09-23 07:55:14 Vi kan väl vänta lite med att offra Kimby iaf tills Carlsson och Wahlstrom fått några matcher?
Självklart.
Vi torskade surt hemma mot Löven. Där var vi minst lika bra men vi "lyckades" missa alla målchanser, Pettersens är en helt makalös blunder.
Nere i Rögle har vi väl nästan aldrig haft något att hämta. Får upp en svag minnesbild av hur Ragge gör ett snyggt solomål och hänger i bortre maskorna och vi vinner, 0-4?

Besvikelsen beror väl på de höga förväntningarna folk har. Jag tror någonstans runt 8:a, vi har verkligen inget guldlag.
Att då tro att vi ska vara spelförande borta Rögle (guldaspirant) är för mig orimliga förväntningar.

Men visst blir det viktigt att ta poäng mot Växjö. Annars kommer årets första måstematch borta Timrå på Lördag.
För att vara en felbyggd trupp av Bosse måste man ju ändå säga att han gjort det jävligt bra.
Användarvisningsbild
captcash

Säsongen 2026/27

Inlägg av captcash »

Som jag sagt tidigare, säsongens första poäng kommer på lördag mot Timrå, sjukt tveksam att vi klarar Växjö men det vore en kul bonus!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Skriv svar