Jo jag vet.fryppe skrev: ↑2026-09-19 19:56:214ggr så mycket intäkter för en match i jordgloben jämfört med hovet tyvärr.Art Vandelay skrev: ↑2026-09-19 19:54:51Det där har nog ingenting med det att göra. Det måste vara externa pengar som används.Mattias_87 skrev: ↑2026-09-19 19:48:05Tyvärr är det nog så att utan Globenmatcher hade vi inte värvat Wahlstrom och Brouillard t.ex. Utan en betydligt sämre version av dom.
SHL 26/27 Djurgårdens IF - Björklöven 19/9
- Art Vandelay
Inte ofta.. alldeles för sällan.Mash skrev: ↑2026-09-19 19:09:26Exakt. Kimby har en bra personlighet för föreningen, men matchcoach är han uppenbarligen inte. För spelarmaterialet är det verkligen inte fel på.Eriksson skrev: ↑2026-09-19 19:06:30 Hur ofta lyckas vi vända med Kimby vid rodret. Att coacha i medvind är lätt, att dra fram ett ess ur rockärmen då man ligger under är svårare och kräver sin man. Jag tror inte att han är den mannen
Men det kunde vara värre. Vi kunde vara i karlstad och göra en "örebro"
Kimby kommer inte kunna utveckla vårt spel tillräckligt mycket och tillräckligt bra.
Och vi ska kunna SPELA mycket bättre och mer vägvinnande hockey med det lag vi har.
Hur lång tid ska Kimby få på sig ? Med tanke på att han haft DIF sen Maj förra säsongen, och att spelet var så katastrofalt förra säsongen. Han har också haft en 4mån lång försäsong på sig att skruva..
Har någon tränare i SHL någonsin ändrat sitt spel så pass radikalt bättre över en sommar ? Från att vara totalt utspelade och kassa, till att bli ett ""roligt"', spelande lag som vinner matcher genom den stora förändringen ?
Varför skulle just Kimby kunna förändra så pass mycket? Hur mycket/Vad tyder på det ?
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Travesti till match. Så jävla undermåligt så man skäms.
- Art Vandelay
Allt är introts fel. Det gick fel redan där och sedan fortsatte det bara.
Blir en lång säsong om vi ska spela på utsidan i 51 omgångar till, bara hoppas vi får en förändring 5-10 omgångar annars kommer vi harva i botten.
Ja. Visst. Kanske det.Art Vandelay skrev: ↑2026-09-19 19:57:59Jo jag vet.fryppe skrev: ↑2026-09-19 19:56:214ggr så mycket intäkter för en match i jordgloben jämfört med hovet tyvärr.Art Vandelay skrev: ↑2026-09-19 19:54:51Det där har nog ingenting med det att göra. Det måste vara externa pengar som används.Mattias_87 skrev: ↑2026-09-19 19:48:05Tyvärr är det nog så att utan Globenmatcher hade vi inte värvat Wahlstrom och Brouillard t.ex. Utan en betydligt sämre version av dom.
Men̈ huvudproblemet är att Djurgården och dess supportrar inte kan mobilisera mer än man gör.. spelar ingen roll om bortasupportrarna är 2000-3.000.. VI ÄR 11-12.000 !
Alltså Djurgårdens IF, Premiär hemma i Stockholm.. vi ska kunna sjunga ut dom och läxa upp hur enklet som helst, kunma skapa jordens trag. Deras nummer ska bara vara extra tändvätska att sjunga högre och kasta mer dryck/popcorn/en och annan stol på de som vågat sig till ej angivna platser.
Vi är.10.000 fler men gnäller attt DOM hörs för mycket ..
Snacka om förlorar mentalitet. Brukar gilla dina inlägg Art men du börjar i helt fel ände.
Finns det några fler frivilliga händiga här som kan tänka sig att hjälpa mig bygga upp några skottramper utanför hovet?
Varför håller Emilio kvar i det här med ishockeyn? Det måste finnas civila jobb som skulle passa honom mycket, mycket bättre.
Den enda trösten i dag är ju att det finns fler lag som tävlar om att komma sist.
Hade Hellberg varit Hellberg hade vi haft en chans, kanske är det vad som krävs även den här säsong.
Den enda trösten i dag är ju att det finns fler lag som tävlar om att komma sist.
Hade Hellberg varit Hellberg hade vi haft en chans, kanske är det vad som krävs även den här säsong.
- SophHappyGilmore
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Ibland suger det lite extra mycket när man reser 1h plus till matchen från annat län men det ska väll också ordna upp sig hoppas jag. Påt igen
Ut med domaren och in med Nalle Puh
Som att det är problemet, herregud.Rudi skrev: ↑2026-09-19 20:28:24 Varför håller Emilio kvar i det här med ishockeyn? Det måste finnas civila jobb som skulle passa honom mycket, mycket bättre.
Bästa jag hört.SkallePer skrev: ↑2026-09-19 20:20:06Ja. Visst. Kanske det.Art Vandelay skrev: ↑2026-09-19 19:57:59Jo jag vet.fryppe skrev: ↑2026-09-19 19:56:214ggr så mycket intäkter för en match i jordgloben jämfört med hovet tyvärr.Art Vandelay skrev: ↑2026-09-19 19:54:51Det där har nog ingenting med det att göra. Det måste vara externa pengar som används.Mattias_87 skrev: ↑2026-09-19 19:48:05
Tyvärr är det nog så att utan Globenmatcher hade vi inte värvat Wahlstrom och Brouillard t.ex. Utan en betydligt sämre version av dom.
Men̈ huvudproblemet är att Djurgården och dess supportrar inte kan mobilisera mer än man gör.. spelar ingen roll om bortasupportrarna är 2000-3.000.. VI ÄR 11-12.000 !
Alltså Djurgårdens IF, Premiär hemma i Stockholm.. vi ska kunna sjunga ut dom och läxa upp hur enklet som helst, kunma skapa jordens trag. Deras nummer ska bara vara extra tändvätska att sjunga högre och kasta mer dryck/popcorn/en och annan stol på de som vågat sig till ej angivna platser.
Snacka om förlorar mentalitet. Brukar gilla dina inlägg Art men du börjar i helt fel ände.
Är så galet förbannad. Är det de här vi har att visa upp efter en månads försäsong. Är ju en total genomklappning från laget. Hur fasen har Kimby förberett laget? Såg ju totalt vilset ut. Vi kasta puckar hit o dit. Vi hade ingen susning var kompisarna befann sig på isen utan hittade med kirurgisk precision lövenblad hela matchen. Var länge sedan jag var så besviken efter det här debaclet, pinsamt rent ut sagt
Å försäsong är försäsong....
- Remy Lebeau
Vi gör alltså 0 mål och en del gnäller över Hellberg och jämför honom med Hävelid…
Nivån här vid förluster.
Nivån här vid förluster.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Mycket rimlig ståndpunkt! Det är ju ett resultat av att erbjuda subventionerande priser i klacken och tillåta allt & alla att -sitta- där. Vi har ju någonstans hamnat fel när föräldrar kommer med barnen som har hörselkåpor över öronen och popcornbägare i handen, eller att det äldre sällskapet bara vill se hockey för en billig peng. Det ska vara socialt oacceptabelt att köpa klackbiljett och inte bidra, och det måste kunna lyftas på plats av Järnkaminerna till att börja med. Peka ut individer som bättre hör hemma på sittplats och informera vänligt men bestämt hur klacken ska vara.SkallePer skrev: ↑2026-09-19 20:20:06Ja. Visst. Kanske det.Art Vandelay skrev: ↑2026-09-19 19:57:59Jo jag vet.fryppe skrev: ↑2026-09-19 19:56:214ggr så mycket intäkter för en match i jordgloben jämfört med hovet tyvärr.Art Vandelay skrev: ↑2026-09-19 19:54:51Det där har nog ingenting med det att göra. Det måste vara externa pengar som används.Mattias_87 skrev: ↑2026-09-19 19:48:05
Tyvärr är det nog så att utan Globenmatcher hade vi inte värvat Wahlstrom och Brouillard t.ex. Utan en betydligt sämre version av dom.
Alla lever på gamla meriter som 09/10 slutspelet, kvartsfinalen 2011 och möjligtvis kvalserien 2014, men alla år efter det är det enbart fåtal ljusglimtar med majoritet av mediokra insatser. Nu har resultaten i Globen gjort sin beskärda del i att dra ned stämningen totalt, men jag kan inte minnas en läktarinsats från Globen som jag känner "det här vill jag göra igen", istället är det ren ångest och frustration att bevittna en invasion återigen och en blek läktarinsats.
Som förening har vi många punkter att jobba på. Jag litar på att Wikegård också ser de sportsliga problemen, men det är också dags för Järnkaminerna att belysa supporterproblemen.