Fast han hade ju vett att avgå ändåStockholmimitthjärta skrev: ↑2026-09-19 19:38:14Men vem ska väcka dom? Ring Barry vet jaMattias_87 skrev: ↑2026-09-19 19:35:55 Fyfan vad vi fick däng både på isen och läktaren. Nästa match måste någon väcka laget riktigt jävla ordentligt.
SHL 26/27 Djurgårdens IF - Björklöven 19/9
-
Stockholmimitthjärta
-Sluta spela i Globen...
Inte ett blåmärke på någon spelare i Björklöven efter kvällens drabbning kan man i alla fall konstatera. Dessutom typ 4000 björklövare som borde skickats hem med högt blodtryck och beskivelse får nu istället stå och fira och inte ångra en sekund att de skaffade biljetter. Så otroligt svagt på alla sätt och vis.
Sälj inte en biljett mer än vi behöver till bortasupportrarna i kommande matcher i Globen, varför ska vi ge dom det här?
Sälj inte en biljett mer än vi behöver till bortasupportrarna i kommande matcher i Globen, varför ska vi ge dom det här?
Ta in en psykolog redan nu!
Hur usla var Örebro? Eller är Färjestad helt sjuka i år!?
Omdömena här inne speglar inte direkt tabelltipsen i "SHL-Tips inför säsongen" 
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
-
Donkels-3.0
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Sparka Kimby en bluff som tränare ingen tanke i nått vi hör
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
För att vi dessvärre drar in typ 4x mer på bondedag i Globen än på ett fullsatt Hovet. Money talks!Glory1 skrev: ↑2026-09-19 19:39:40 Inte ett blåmärke på någon spelare i Björklöven efter kvällens drabbning kan man i alla fall konstatera. Dessutom typ 4000 björklövare som borde skickats hem med högt blodtryck och beskivelse får nu istället stå och fira och inte ångra en sekund att de skaffade biljetter. Så otroligt svagt på alla sätt och vis.
Jag vill inte ropa på avgång efter en match, vet att vi är på en resa, men detta visar inte signalen att Djurgården ska tillbaka sitt varumärke( det gör ont att möta Djurgården) Wikegård har en hel del att fundera på, har vi truppen för att ta stegen dit, har vi tränare som jobbar mot det målet, eller har vi andra tankar på vad Djurgården ska stå för. Vi som förening måste sätta mål och sedan planera efter dem, sen får det ta tid, men just nu kan jag inte riktigt se vart vi är påväg. En spelare gillar fysiskt en spelare gillar dans en spelare gillar ego en spelare gillar laget, men vi knyter inte samman idé med målet. Ge oss 20 Grewe och vi fattar vad vi förväntar oss, just nu är det en påse blandad som inte ger signaler på vart vi ska. Denna match skiter jag i men det jag tar med mig är VAD FAN VILL VI?
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Tyvärr är det nog så att utan Globenmatcher hade vi inte värvat Wahlstrom och Brouillard t.ex. Utan en betydligt sämre version av dom.
Avskaffa tre mot tre
Saik tycker dom har många saker som är dåliga idag, dom vann 7-2 mot topptippade Brynäs, säger en del om kravbilden.
- Art Vandelay
Det där har nog ingenting med det att göra. Det måste vara externa pengar som används.Mattias_87 skrev: ↑2026-09-19 19:48:05Tyvärr är det nog så att utan Globenmatcher hade vi inte värvat Wahlstrom och Brouillard t.ex. Utan en betydligt sämre version av dom.
4ggr så mycket intäkter för en match i jordgloben jämfört med hovet tyvärr.Art Vandelay skrev: ↑2026-09-19 19:54:51Det där har nog ingenting med det att göra. Det måste vara externa pengar som används.Mattias_87 skrev: ↑2026-09-19 19:48:05Tyvärr är det nog så att utan Globenmatcher hade vi inte värvat Wahlstrom och Brouillard t.ex. Utan en betydligt sämre version av dom.
- Art Vandelay
Tänkte på det förut idag. Det smärtar att säga men tänk om vi hade den kravbilden och lägstanivån som dom har. Vi ligger flera år bakom (vilket inte är konstigt såklart).
Ett lag med 10 Grewe och 10 Hank skulle vinna allt som går att vinna. Inte på skills utan på grit och leverans.emilin skrev: ↑2026-09-19 19:47:04 Jag vill inte ropa på avgång efter en match, vet att vi är på en resa, men detta visar inte signalen att Djurgården ska tillbaka sitt varumärke( det gör ont att möta Djurgården) Wikegård har en hel del att fundera på, har vi truppen för att ta stegen dit, har vi tränare som jobbar mot det målet, eller har vi andra tankar på vad Djurgården ska stå för. Vi som förening måste sätta mål och sedan planera efter dem, sen får det ta tid, men just nu kan jag inte riktigt se vart vi är påväg. En spelare gillar fysiskt en spelare gillar dans en spelare gillar ego en spelare gillar laget, men vi knyter inte samman idé med målet. Ge oss 20 Grewe och vi fattar vad vi förväntar oss, just nu är det en påse blandad som inte ger signaler på vart vi ska. Denna match skiter jag i men det jag tar med mig är VAD FAN VILL VI?
Sen är det en naiv dröm men så funkar idrott, egentligen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.