Säsongen 2026/27

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 2026/27

Inlägg av Jim Morrison »

Hartmann imponerar! Ärligt talat imponerar hela den kedjan, känns skönt att ha någonting med kemi när vi går in i säsongen.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Philly Flu
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 2026/27

Inlägg av Philly Flu »

Jim Morrison skrev: 2026-09-11 08:12:22 Hartmann imponerar! Ärligt talat imponerar hela den kedjan, känns skönt att ha någonting med kemi när vi går in i säsongen.
Jag håller med. Har bara sett hemmamatchen på Hovet mot Brynäs. Där tyckte jag han såg stor och stark ut och spelade rejält. Forcheckade tätt och distinkt samt tog sig in i hettan när vi hade puck. Ser mycket lovande ut.
mb81
Säsongskort: Ja

Säsongen 2026/27

Inlägg av mb81 »

Jim Morrison skrev: 2026-09-11 08:12:22 Hartmann imponerar! Ärligt talat imponerar hela den kedjan, känns skönt att ha någonting med kemi när vi går in i säsongen.
Den första riktigt satta. Känns som det blir tre rätt jämna toppkedjor.
Snively-Åman-Hartmann
Hudon-Josef-Ny
Stockselius-Vejde-Gunler
Blomman-Kryckan-Emilio
Salsten
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 2026/27

Inlägg av Jim Morrison »

mb81 skrev: 2026-09-11 08:53:27
Den första riktigt satta. Känns som det blir tre rätt jämna toppkedjor.
Snively-Åman-Hartmann
Hudon-Josef-Ny
Stockselius-Vejde-Gunler
Blomman-Kryckan-Emilio
Salsten
Tänker exakt likadant. Lite synd om Salsten som jag tror skulle kunna få ett litet genombrott men platsen finns inte.
Skador lär uppkomma dock.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Manijock

Säsongen 2026/27

Inlägg av Manijock »

Tycker Grewe äntligen såg ut som innan skadan. Lägg till när matcherna börjar gälla något också och det behövs gubbar som oroar backarna i motståndarna lite. Då tenderar en viss spelartyp att försvinna och bli mindre. Samtidigt växer hornen i pannan på en sån som Grewe.

Går vi in i en fullsatt premiär mot en vråltaggat Björklöven utan Grewe eller Hank i truppen, så tror jag vi kommer se en Globen-match likt dessa ifjol.

1-5
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 2026/27

Inlägg av Jim Morrison »

Manijock skrev: 2026-09-11 09:37:12 Tycker Grewe äntligen såg ut som innan skadan. Lägg till när matcherna börjar gälla något också och det behövs gubbar som oroar backarna i motståndarna lite. Då tenderar en viss spelartyp att försvinna och bli mindre. Samtidigt växer hornen i pannan på en sån som Grewe.

Går vi in i en fullsatt premiär mot en vråltaggat Björklöven utan Grewe eller Hank i truppen, så tror jag vi kommer se en Globen-match likt dessa ifjol.

1-5
Jag gillar verkligen Grewe och hoppas och tror att han får speltid. Initialt ser jag bara inte vem han ska peta utan jag tror han likt Hank får arbeta sig in under säsong.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Säsongen 2026/27

Inlägg av DIF_Soldier »

Jim Morrison skrev: 2026-09-11 09:52:31
Manijock skrev: 2026-09-11 09:37:12 Tycker Grewe äntligen såg ut som innan skadan. Lägg till när matcherna börjar gälla något också och det behövs gubbar som oroar backarna i motståndarna lite. Då tenderar en viss spelartyp att försvinna och bli mindre. Samtidigt växer hornen i pannan på en sån som Grewe.

1-5
Jag gillar verkligen Grewe och hoppas och tror att han får speltid. Initialt ser jag bara inte vem han ska peta utan jag tror han likt Hank får arbeta sig in under säsong.
Jag hoppas också på Grewe och hoppas han gör en riktigt bra säsong. Om han inte får ett uppsving denna säsong tror jag dessvärre att han inte lär få förlängt, det är lite do or die med en klubb som vill uppåt.
Säg den glädje som varar
Manijock

Säsongen 2026/27

Inlägg av Manijock »

DIF_Soldier skrev: 2026-09-11 10:09:45

1-5
Jag hoppas också på Grewe och hoppas han gör en riktigt bra säsong. Om han inte får ett uppsving denna säsong tror jag dessvärre att han inte lär få förlängt, det är lite do or die med en klubb som vill uppåt.
Jaa får han samma problem en säsong till så funkar det ju inte. Då är inte ens jag för en förlängning.

Men tittar på laget som mb och Morrison lägger fram och de verkligen skriker efter Grewes spelartyp. Då offrar jag hellre ännu en snabbskrinnande dumpa/jaga-spelare. Vi har en drös sådana. Vi behöver tyngd och elakhet. Hartmann är ju typ helt ensam om att påminna om det i alla fyra kedjor.
Användarvisningsbild
Legion

Säsongen 2026/27

Inlägg av Legion »

Senast det begav sig så var ju ändå kedjan Kristoffersson-Finn-Johan-Sjögren en starkt bidragande faktor till att det begav sig.

Det närmaste någon av dem någonsin kom en skills competition var att möjligtvis Kristoffersson hade en plåt på dåvarande etage 10 under evenemanget.

Även om sporten förändrats så är det ofta skills under de underliggande siffrorna som avgör...
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 2026/27

Inlägg av klintan85 »

Manijock skrev: 2026-09-11 12:27:43
DIF_Soldier skrev: 2026-09-11 10:09:45

1-5
Jaa får han samma problem en säsong till så funkar det ju inte. Då är inte ens jag för en förlängning.

Men tittar på laget som mb och Morrison lägger fram och de verkligen skriker efter Grewes spelartyp. Då offrar jag hellre ännu en snabbskrinnande dumpa/jaga-spelare. Vi har en drös sådana. Vi behöver tyngd och elakhet. Hartmann är ju typ helt ensam om att påminna om det i alla fyra kedjor.
Både Grewe och Hank borde gå före Emilio om man är lika dålig som förra året. Med Grewe och Hank vet man får medans Emilio vet man inte alls.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
diftobbe89

Säsongen 2026/27

Inlägg av diftobbe89 »

Tacka vet jag Florida Panthers. En hel trupp fullproppad av psykfall.

Vad gäller oss så ska våran fjärde vara Pettersen - Salsten - Grewe. Varför splittra en fungerande kedja.
Spela fult
Nypovich

Säsongen 2026/27

Inlägg av Nypovich »

diftobbe89 skrev: 2026-09-11 13:17:55 Tacka vet jag Florida Panthers. En hel trupp fullproppad av psykfall.

Vad gäller oss så ska våran fjärde vara Pettersen - Salsten - Grewe. Varför splittra en fungerande kedja.
För att du ska få in Åman, Vejdemo, JJ och Kryckan i vår centerlinje, om alla är tillgängliga.
In Wikegård we trust!
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 2026/27

Inlägg av Henkos »

Varför intr Kryckan ihop med Pettersen och Grewe. Den hade blivit ganska jobbig att möta.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Säsongen 2026/27

Inlägg av diftobbe89 »

Henkos skrev: 2026-09-11 14:16:01 Varför intr Kryckan ihop med Pettersen och Grewe. Den hade blivit ganska jobbig att möta.
Det är ett alternativ. Men till premiären är jag tveksam till om Vejdemo är redo och i matchform, helt osynlig under försäsongen dessutom, han kommer bli nyttig på sikt men premiären är bara en vecka bort och jag föredrar att hålla ihop kedjorna som börjat hitta kemi tillsammans och tror vi har störst chans till seger om vi inte börjar ändra om i alla kedjor. Hade spelat såhär mot Björklöven:

Snively - Åman - Hartmann
Hudon - Josefson - Gunler
Stockselius - Krüger - Blomgren
Pettersen - Salsten - Grewe
Hank

Hank ska givetvis få endel byten och köra skiten ur Alfred Barklund och övriga backar.
Spela fult
DIF-DIF
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 2026/27

Inlägg av DIF-DIF »

diftobbe89 skrev: 2026-09-11 14:51:49
Henkos skrev: 2026-09-11 14:16:01 Varför intr Kryckan ihop med Pettersen och Grewe. Den hade blivit ganska jobbig att möta.
Det är ett alternativ. Men till premiären är jag tveksam till om Vejdemo är redo och i matchform, helt osynlig under försäsongen dessutom, han kommer bli nyttig på sikt men premiären är bara en vecka bort och jag föredrar att hålla ihop kedjorna som börjat hitta kemi tillsammans och tror vi har störst chans till seger om vi inte börjar ändra om i alla kedjor. Hade spelat såhär mot Björklöven:

Snively - Åman - Hartmann
Hudon - Josefson - Gunler
Stockselius - Krüger - Blomgren
Pettersen - Salsten - Grewe
Hank

Hank ska givetvis få endel byten och köra skiten ur Alfred Barklund och övriga backar.
Och Vejdemo på läktaren?
Skriv svar