Kan Josef spela vinge möjligtvis?
Får vi igång Krüger i gammalt gott slag så kanske vi kan flytta ut en center på vingen. Men finns fortfarande avsaknad av rightare.
Josef har varit enormt skadad under den senare delen av sin karriär. Skitkul att han ser såpass bra ut men var försiktig nu. Dessutom skulle det vara en bra edge om han håller sig frisk att få det spelet från sin tredjekedja.
Klart att det vore bra med spets. Men jag tror poängen kommer. Vi satte upp oss själva i bra lägen igår och flyttade pucken på ett sätt som jag inte såg förra säsongen,
Hur betydande? Åman, Josef, Gunler, Vejde lär väl alla kunna ligga runt 25-30 poäng om man ser till forwards. Hartmann var ändå nästan 0,5ppg ifjol. Stockselius, Kryckan eller Blomman kan sälert göra en del poäng. LC, Nik, Sissons och Holm lär väl göra en del poäng av backarna. Det är väldigt få spelare över 30 poängi SHL så kanske orimligt att förvänta sig någon jätteproduktion av typ 6 forwards. Som exempel gjorde 39 forwards ifjol 30 poäng eller fler. Vilka lag sitter med den där bredden som Sanny snackar om? Hur mycket poäng gör deras toppspelare om man rensar bort de 2 bästa poängspelarna?
Tycker båda träningsmatcherna har varit riktigt bra och känslan så här tidigt är ändå att vi tagit steg jämfört med ifjol.Knickedick skrev: ↑2026-08-20 10:24:47Klart att det vore bra med spets. Men jag tror poängen kommer. Vi satte upp oss själva i bra lägen igår och flyttade pucken på ett sätt som jag inte såg förra säsongen,
Visst, det är försäsong men tendenserna var bra.
Jag tror vi kan förvänta oss att spelare som Stockselius, Blomgren och Josef kommer stå för högre produktion än vad folk förväntat. Att döma av igår finns fina tendenser till Kemi mellan spelare.
Gunler firar inte jul i Stockholm.mb81 skrev: ↑2026-08-20 11:24:29Hur betydande? Åman, Josef, Gunler, Vejde lär väl alla kunna ligga runt 25-30 poäng om man ser till forwards. Hartmann var ändå nästan 0,5ppg ifjol. Stockselius, Kryckan eller Blomman kan sälert göra en del poäng. LC, Nik, Sissons och Holm lär väl göra en del poäng av backarna. Det är väldigt få spelare över 30 poängi SHL så kanske orimligt att förvänta sig någon jätteproduktion av typ 6 forwards. Som exempel gjorde 39 forwards ifjol 30 poäng eller fler. Vilka lag sitter med den där bredden som Sanny snackar om? Hur mycket poäng gör deras toppspelare om man rensar bort de 2 bästa poängspelarna?
Inte för att ta bort något från vår insats, men. igår såg man verkligen att Hv kommer få en tuff säsong och att deras målvakter kommer behöva någon form av gudalik drömsäsong.Knickedick skrev: ↑2026-08-20 10:24:47Klart att det vore bra med spets. Men jag tror poängen kommer. Vi satte upp oss själva i bra lägen igår och flyttade pucken på ett sätt som jag inte såg förra säsongen,
Visst, det är försäsong men tendenserna var bra.
Jag tror vi kan förvänta oss att spelare som Stockselius, Blomgren och Josef kommer stå för högre produktion än vad folk förväntat. Att döma av igår finns fina tendenser till Kemi mellan spelare.
Varför dömer folk ut Gunler efter två försäsongsmatcher?DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2026-08-20 16:36:22 Gunler firar inte jul i Stockholm.
Risk för säsongens flopp.
Gissar att han står på 2+3 när vi går in i December.
Vejdemo tror jag kommer bli jätteviktig, men kommer inte ha någon betydande produktion. Känns snarare som att hans fjolår var ett undantag. Ska vi gissa på 8+10?
Åman, Josefson tror jag vi får betydligt mer av.
Får hoppas sista pusselbiten blir en Hudon-typ.
Helt sjuktJim Morrison skrev: ↑2026-08-20 17:19:00Varför dömer folk ut Gunler efter två försäsongsmatcher?DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2026-08-20 16:36:22 Gunler firar inte jul i Stockholm.
Vejdemo tror jag kommer bli jätteviktig, men kommer inte ha någon betydande produktion. Känns snarare som att hans fjolår var ett undantag. Ska vi gissa på 8+10?
Haha muntergöken från norrland har väl redan slagit fast att vi åker ur. Då behövs det ett par floppar.tadaa123 skrev: ↑2026-08-20 18:32:50Helt sjuktJim Morrison skrev: ↑2026-08-20 17:19:00Varför dömer folk ut Gunler efter två försäsongsmatcher?DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2026-08-20 16:36:22 Gunler firar inte jul i Stockholm.
Personligen så dömer jag inte ut någon. Däremot kan man få en magkänsla! Den har jag starkt gällande Gunlers säsong. Absolut inte baserad på någon träningsmatch. Kan lika gärna bli någon annan.Jim Morrison skrev: ↑2026-08-20 17:19:00Varför dömer folk ut Gunler efter två försäsongsmatcher?DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2026-08-20 16:36:22 Gunler firar inte jul i Stockholm.
Jag drog upp 4 spelare och var positiv till 3 av dem.Boven skrev: ↑2026-08-20 18:47:32Haha muntergöken från norrland har väl redan slagit fast att vi åker ur. Då behövs det ett par floppar.tadaa123 skrev: ↑2026-08-20 18:32:50Helt sjuktJim Morrison skrev: ↑2026-08-20 17:19:00Varför dömer folk ut Gunler efter två försäsongsmatcher?DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2026-08-20 16:36:22 Gunler firar inte jul i Stockholm.