aljb10 skrev: ↑2026-08-19 21:43:27
Om Josef fortsätter vara såhär bra behöver vi ingen spets!
Kan Josef spela vinge möjligtvis?
Får vi igång Krüger i gammalt gott slag så kanske vi kan flytta ut en center på vingen. Men finns fortfarande avsaknad av rightare.
Äe fan in med en till rightare med målsinne så kan det bli riktigt bra istället. Josef ser riktigt fin och fräsch ut, undra om det inte är i år blomman på riktigt slår igenom också.
aljb10 skrev: ↑2026-08-19 21:43:27
Om Josef fortsätter vara såhär bra behöver vi ingen spets!
Josef har varit enormt skadad under den senare delen av sin karriär. Skitkul att han ser såpass bra ut men var försiktig nu. Dessutom skulle det vara en bra edge om han håller sig frisk att få det spelet från sin tredjekedja.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Vi behöver absolut få in spets till Vejdemos kedja, tycker det är alldeles uppenbart redan efter 2 matcher, nog för att Hudon ska in, men vi behöver en målgörare/poängörare till
även som Sanny Skriver:
"Bortsett från Joe Snively och Charles Hudon är jag osäker på vem mer som kommer att stå för en betydande poängproduktion."
hit med spets!
Bengan08 skrev: ↑2026-08-20 10:10:58
även som Sanny Skriver:
"Bortsett från Joe Snively och Charles Hudon är jag osäker på vem mer som kommer att stå för en betydande poängproduktion."
hit med spets!
Klart att det vore bra med spets. Men jag tror poängen kommer. Vi satte upp oss själva i bra lägen igår och flyttade pucken på ett sätt som jag inte såg förra säsongen,
Visst, det är försäsong men tendenserna var bra.
Jag tror vi kan förvänta oss att spelare som Stockselius, Blomgren och Josef kommer stå för högre produktion än vad folk förväntat. Att döma av igår finns fina tendenser till Kemi mellan spelare.
även som Sanny Skriver:
hit med spets!
Hur betydande? Åman, Josef, Gunler, Vejde lär väl alla kunna ligga runt 25-30 poäng om man ser till forwards. Hartmann var ändå nästan 0,5ppg ifjol. Stockselius, Kryckan eller Blomman kan sälert göra en del poäng. LC, Nik, Sissons och Holm lär väl göra en del poäng av backarna. Det är väldigt få spelare över 30 poängi SHL så kanske orimligt att förvänta sig någon jätteproduktion av typ 6 forwards. Som exempel gjorde 39 forwards ifjol 30 poäng eller fler. Vilka lag sitter med den där bredden som Sanny snackar om? Hur mycket poäng gör deras toppspelare om man rensar bort de 2 bästa poängspelarna?
även som Sanny Skriver:
hit med spets!
Klart att det vore bra med spets. Men jag tror poängen kommer. Vi satte upp oss själva i bra lägen igår och flyttade pucken på ett sätt som jag inte såg förra säsongen,
Visst, det är försäsong men tendenserna var bra.
Jag tror vi kan förvänta oss att spelare som Stockselius, Blomgren och Josef kommer stå för högre produktion än vad folk förväntat. Att döma av igår finns fina tendenser till Kemi mellan spelare.
Tycker båda träningsmatcherna har varit riktigt bra och känslan så här tidigt är ändå att vi tagit steg jämfört med ifjol.