DIF_Soldier skrev: ↑2026-08-12 19:39:35
Skillnaden mellan oss är att du tänker kortsiktigt och jag långsiktigt. Jag tycker att han är för gammal.
Ser hellre EG I Fisk en kort sejour om det innebär att vi får en yngre hemvändare över tid. Sen är han klart intressant om det visar sig att ingen av de jag nämner ovan vill återvända. Anser bara att nästa silly är det EG som ska vänta på oss och inte tvärtom.
Det ena utesluter inte det andra.
Jag tycker snarare skillnaden mellan oss är att du hyser agg mot alla som någon gång lämnat eller inte kommit tillbaka när det passar dig, det gör inte jag.
Jag har verkligen inget agg mot honom. Det vimlar av betydligt intressantare backar i bättre ålder i min bok att gå efter först, that's it.
Jag vill hellre ha in Englund som är en backtyp vi saknar och vill inte att vi tappar honom till en konkurrent.
Tror däremot visst att det ena utesluter det andra. Vi har redan Lindström och Carlsson på långa kontrakt samt Holm, och om Brouillard är sylvass så ska vi ju försöka behålla honom. Handlar ju om vilken roll du kan ge en spelare också.
Pontus Johanssons kontrakt med skooterAIK går också ut nästa år……. Ger hellre honom 5 år än EG 1 år.
EG hinner fylla 35 innan kommande säsong är slut.
Det finns ingenting att bygga vidare på där.
Nog för att Hudon ska in, men visst sjutton behövs ytterligare spets till topp 2. Hartmann är 3: line lirare och Theo får kämpa in3/4 max!
Inför morddagens match
Forwards
Noel Gunler – Nils Åman – Joe Snively
Sebastian Hartmann – Lukas Vejdemo – Theo Stockselius
David Blomgren – Jacob Josefson – Mathias Emilio Pettersen
Bengan08 skrev: ↑2026-08-12 22:07:19
Nog för att Hudon ska in, men visst sjutton behövs ytterligare spets till topp 2. Hartmann är 3: line lirare och Theo får kämpa in3/4 max!
Inför morddagens match
Forwards
Henrik Eriksson – Håvard Salsten – Albin Grewe
Ska bli kul att se om 4:e linan blir sådär tung och jobbig att möta.
Henkos skrev: ↑2026-08-13 08:40:54
Ytterst skral lineup på forwardsidan. Behöver verkligen ha Hudon helt frisk och värva nåt spetsigt. Gärna Kryckan också som spetsar till bottom 6.
Stockselius och Hartmann i andralinan borde vara olagligt i SHL 2026.
Sinnessjuk låg nivå.
Ytterst skral lineup på forwardsidan. Behöver verkligen ha Hudon helt frisk och värva nåt spetsigt. Gärna Kryckan också som spetsar till bottom 6.
Sinnessjuk låg nivå.
Nu är det ju iof så att hudon fortfarande rehabar sin hand och att det är uttalat att en till topp 6:a ska in så Hartmann och stocken är inga tilltänkta topp 6:or.
Hartmann är en jäkligt fin tredjegubbe, räknar ändå med 20p och hårt jobb från honom. Stockselius tror jag kan bli ett utropstecken och skulle inte alls vara förvånad om han har en riktigt fin säsong!
Riktigt intressant att läsa surret om EG här. I mina ögon är han varmt välkommen att runda av hos oss om motivationen finns där för kvalitetsmässigt är det svårt att hitta bättre.
Han har spelat in 20 miljoner dollar under sin NHL karriär och jag vill tro att han kan tänka sig att spela för oss mot en rimlig ersätttning.
Vi har redan en långsiktig stomme med Carlsson och Lindström att bygga på, skulle bli ENORMT dyrt att skinka på ännu ett 5-års kontrakt på tex Björnfot/Englund.
EG är en stockholmsgrabb, älskar föreningen och är dessutom "Laleggia typen" som stundtals bar vårat PP på sina axlar.
Jo som allt är det ju en fråga om pris. EG till rätt pris är alltid välkommen tillbaka. En EG som nästa sommar vill lassa 300k och ja en 2+1 kontrakt. Not so much.
På samma sätt som att vi inte sajnat nytt med Kruger om han skulle begära ohygglig lön. Nu gör han inte det och då blir det en "värd" satsning.
EG blir aldrig en spelare att bygga laget runt långsiktigt men kommer han hem nästa sommar få två fina år men självklart till rätt peng.
Sinnessjuk låg nivå.
Nu är det ju iof så att hudon fortfarande rehabar sin hand och att det är uttalat att en till topp 6:a ska in så Hartmann och stocken är inga tilltänkta topp 6:or.
Hartmann är en jäkligt fin tredjegubbe, räknar ändå med 20p och hårt jobb från honom. Stockselius tror jag kan bli ett utropstecken och skulle inte alls vara förvånad om han har en riktigt fin säsong!
Ja angående Stockselius och om man ska se på det positivt så är det ju ett bra läge att testa honom i en högre roll. Ifall han skulle göra bra ifrån sig i bottom 6 som jag antar att det är där han kommer få slå sig in när säsongen väl börjar.
Pettsson skrev: ↑2026-08-13 10:48:18
Riktigt intressant att läsa surret om EG här. I mina ögon är han varmt välkommen att runda av hos oss om motivationen finns där för kvalitetsmässigt är det svårt att hitta bättre.
Han har spelat in 20 miljoner dollar under sin NHL karriär och jag vill tro att han kan tänka sig att spela för oss mot en rimlig ersätttning.
Vi har redan en långsiktig stomme med Carlsson och Lindström att bygga på, skulle bli ENORMT dyrt att skinka på ännu ett 5-års kontrakt på tex Björnfot/Englund.
EG är en stockholmsgrabb, älskar föreningen och är dessutom "Laleggia typen" som stundtals bar vårat PP på sina axlar.
Just Björnfot är ju dock en lite yngre back som man teoretiskt skulle kunna bygga långsiktigt kring. Där finns ju dock en överhängande risk att nån NHL klubb nyktrar till och så vips är han borta igen. Så inte fallet med EG OM han skulle välja att vända hem. Dvs sannolikheten i behållaperspektivet är större även om det är på en kortare tid (2+1 rimligen).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Sinnessjuk låg nivå.
Ja, när Hudon och ny forward kommer in blir dom ju automatiskt tredjekedja så ingenting att hetsa upp sig över.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Bengan08 skrev: ↑2026-08-12 22:07:19
Inför morddagens match
Forwards
Henrik Eriksson – Håvard Salsten – Albin Grewe
Hartmann producerade väl som en andrakedjespelare ifjol. Men ja han kommer väl förmodligen bli en tredjekedjespelare när Hudon och nyförvärvet kommer in.
Jag hoppas att Stockselius får en ordentlig chans nu på försäsongen. Med tanke på hur bra våra juniorforwards alltid har varit så är skulle jag inte bli förvånad om han hittar in i toppsex till SHL börjar. Särskilt eftersom det verkar svårt att hitta spännande alternativ på marknaden.
Det är en otroligt intressant spelartyp med den mixen av storlek, passningsskicklighet och kreativitet.