Silly Season 2026/27

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av DIF_Soldier »

Jim Morrison skrev: 2026-08-12 16:23:59
Manijock skrev: 2026-08-12 16:10:58
Jim Morrison skrev: 2026-08-12 14:23:03 Nästa säsong plockar vi hem Skoog, Holtz, EG, Sörensen och Bemström. Blir billigt och bra!
EG börjar bli för gammal. Kan stanna kvar! Finns säkert någon nordamerikansk klubb någonstans som kan ge honom en plats tills han är pensionär.
Så länge han kan lira är han välkommen väl? Precis som Dick, Klasen och Thoresen.
Nja, förtydliga lira? Sjunker hans siffror rejält kommande säsong ska han inte hit, och håller han nivån kommer det bli samma sång och dans nästa silly.

EG ska producera, inte runda av här med 1+7 och -13. Då får det vara. Brouillard kanske är strålande, då går han givetvis före. EG varken bör eller ska stå först i kön.

Våga inte jämföra med hjälten Thoresen eller Dicks insatser. För alla hans brister och snedsteg går Dick till historieböckerna med att först försöka hålla oss kvar i SHL för att sedan ta upp oss. Erik har inte gjort ett piss för att förtjäna gräddfil in i truppen
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
captcash

Silly Season 2026/27

Inlägg av captcash »

EG är ok om han kommer tillbaka i sin prime, en avdankad glidare säger jag nej till. Har fö fortfarande mardrömmar om hans snurrfintar på blålinjen! :/
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2026/27

Inlägg av Jim Morrison »

DIF_Soldier skrev: 2026-08-12 17:17:11 Nja, förtydliga lira? Sjunker hans siffror rejält kommande säsong ska han inte hit, och håller han nivån kommer det bli samma sång och dans nästa silly.

EG ska producera, inte runda av här med 1+7 och -13. Då får det vara. Brouillard kanske är strålande, då går han givetvis före. EG varken bör eller ska stå först i kön.

Våga inte jämföra med hjälten Thoresen eller Dicks insatser. För alla hans brister och snedsteg går Dick till historieböckerna med att först försöka hålla oss kvar i SHL för att sedan ta upp oss. Erik har inte gjort ett piss för att förtjäna gräddfil in i truppen
Om han är tillräckligt bra och vill komma hem.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Silly Season 2026/27

Inlägg av DIF_Soldier »

Jim Morrison skrev: 2026-08-12 17:33:40
DIF_Soldier skrev: 2026-08-12 17:17:11 Nja, förtydliga lira? Sjunker hans siffror rejält kommande säsong ska han inte hit, och håller han nivån kommer det bli samma sång och dans nästa silly.

Om han är tillräckligt bra och vill komma hem.
Tåget om vad han vill anser jag har gått. Nu handlar det om vad DIF vill. Vill vi behålla Brouillard ska vi göra det.

Dessutom finns det många fler intressanta namn att välja på. Lagesson, Englund och Björnfot är alla i en bättre ålder att bygga på över tid. EG har satt sig i en position att han bara har max 2 år kvar att bidra efter nästa år. Hellre någon yngre
Säg den glädje som varar
Knickedick

Silly Season 2026/27

Inlägg av Knickedick »

EG kan få 1års-kontrakt om han spelar billigt.
Dyra backar med långa kontrakt har vi redan.
Ser hellre att vi lägger pengar på Forwards med tanke på klass vi tappat inför denna säsong. Men Sissons mot EG för samma lön är ett klart steg framåt.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2026/27

Inlägg av Jim Morrison »

DIF_Soldier skrev: 2026-08-12 17:52:17 Tåget om vad han vill anser jag har gått. Nu handlar det om vad DIF vill. Vill vi behålla Brouillard ska vi göra det.

Dessutom finns det många fler intressanta namn att välja på. Lagesson, Englund och Björnfot är alla i en bättre ålder att bygga på över tid. EG har satt sig i en position att han bara har max 2 år kvar att bidra efter nästa år. Hellre någon yngre
Förstår bara inte varför vi skulle tacka nej till honom om han är tillräckligt bra och vill spela här? Ren trots eller småsinthet?

Okej om han blir kass och vill runda av karriären på ett fett kontrakt - då säger jag också nej tack. Men om han fortfarande är bra? Ser inga nedsidor även om han bara har två bra år kvar. Han har varit AHLs bästa back länge och enormt underskattad i NHL också.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
B.I.B.A

Silly Season 2026/27

Inlägg av B.I.B.A »

Jim Morrison skrev: 2026-08-12 18:16:38Ren trots eller småsinthet?
Exakt detta
Avgå Jocke.
Fragglepot

Silly Season 2026/27

Inlägg av Fragglepot »

Patrick Rørbu Elveseen, som vi ryktades vara intresserade av, har redan gjort två strutar i Moras första försäsongsmatch. Något att hålla ögonen öppna för inför nästa silly kanske.🤷‍♂️
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Silly Season 2026/27

Inlägg av DIF_Soldier »

Jim Morrison skrev: 2026-08-12 18:16:38
DIF_Soldier skrev: 2026-08-12 17:52:17 Tåget om vad han vill anser jag har gått. Nu handlar det om vad DIF vill. Vill vi behålla Brouillard ska vi göra det.

Förstår bara inte varför vi skulle tacka nej till honom om han är tillräckligt bra och vill spela här? Ren trots eller småsinthet?

Okej om han blir kass och vill runda av karriären på ett fett kontrakt - då säger jag också nej tack. Men om han fortfarande är bra? Ser inga nedsidor även om han bara har två bra år kvar. Han har varit AHLs bästa back länge och enormt underskattad i NHL också.
Läs igen. För att jag tycker att det finns en uppsjö andra betydligt yngre intressanta backar att försöka bygga kontinuitet med istället. Jag tar hellre fem år med t ex Englund än ett med Erik. Framförallt för att undvika att Englund hamnar i Fisk för att vi gjort plats åt en semi-pensionär.
Med kontinuitet vinner man mästerskap.

EG ska fylla 36 när han - som tidigast - kan spela i DIF igen. Klart att det handlar om att runda av karriären på ett fett kontrakt då. Är inte småsint för fem öre, anser bara att det är bättre att bygga smart och över flera år istället för kortvarig nostalgi.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2026/27

Inlägg av Jim Morrison »

DIF_Soldier skrev: 2026-08-12 19:02:23 Läs igen. För att jag tycker att det finns en uppsjö andra betydligt yngre intressanta backar att försöka bygga kontinuitet med istället. Jag tar hellre fem år med t ex Englund än ett med Erik. Framförallt för att undvika att Englund hamnar i Fisk för att vi gjort plats åt en semi-pensionär.

EG ska fylla 36 när han - som tidigast - kan spela i DIF igen. Klart att det handlar om att runda av karriären på ett fett kontrakt då. Är inte småsint för fem öre, anser bara att det är bättre att bygga smart och över flera år istället för kortvarig nostalgi.
Jag håller inte med alls. Jag tror han skulle vara en rejäl förstärkning och tackar vi nej till honom hamnar han i Frölunda och blir en av seriens bästa backar - garanterar det.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Silly Season 2026/27

Inlägg av DIF_Soldier »

Jim Morrison skrev: 2026-08-12 19:22:09
DIF_Soldier skrev: 2026-08-12 19:02:23 Läs igen. För att jag tycker att det finns en uppsjö andra betydligt yngre intressanta backar att försöka bygga kontinuitet med istället. Jag tar hellre fem år med t ex Englund än ett med Erik. Framförallt för att undvika att Englund hamnar i Fisk för att vi gjort plats åt en semi-pensionär.

Jag håller inte med alls. Jag tror han skulle vara en rejäl förstärkning och tackar vi nej till honom hamnar han i Frölunda och blir en av seriens bästa backar - garanterar det.
Skillnaden mellan oss är att du tänker kortsiktigt och jag långsiktigt. Jag tycker att han är för gammal, han kommer att tappa det, så blir det med åldern.

Ser hellre EG I Fisk en kort sejour om det innebär att vi får en yngre hemvändare över tid. Sen är han klart intressant om det visar sig att ingen av de jag nämner ovan vill återvända. Anser bara att nästa silly är det EG som ska vänta på oss och inte tvärtom.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2026/27

Inlägg av Jim Morrison »

DIF_Soldier skrev: 2026-08-12 19:39:35 Skillnaden mellan oss är att du tänker kortsiktigt och jag långsiktigt. Jag tycker att han är för gammal.

Ser hellre EG I Fisk en kort sejour om det innebär att vi får en yngre hemvändare över tid. Sen är han klart intressant om det visar sig att ingen av de jag nämner ovan vill återvända. Anser bara att nästa silly är det EG som ska vänta på oss och inte tvärtom.
Det ena utesluter inte det andra.

Jag tycker snarare skillnaden mellan oss är att du hyser agg mot alla som någon gång lämnat eller inte kommit tillbaka när det passar dig, det gör inte jag.
Nypovich

Silly Season 2026/27

Inlägg av Nypovich »

Jim Morrison skrev: 2026-08-12 19:42:04
DIF_Soldier skrev: 2026-08-12 19:39:35 Skillnaden mellan oss är att du tänker kortsiktigt och jag långsiktigt. Jag tycker att han är för gammal.

Jag tycker snarare skillnaden mellan oss är att du hyser agg mot alla som någon gång lämnat eller inte kommit tillbaka när det passar dig, det gör inte jag.
Plus en på medhåll här.
In Wikegård we trust!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Silly Season 2026/27

Inlägg av DIF_Soldier »

Jag har verkligen inget agg mot honom. Det vimlar av betydligt intressantare backar i bättre ålder i min bok att gå efter först, that's it.
Med ålder kommer en betydande risk för både skador och att kvalité går utför. Kolla bara på Brodin. Jag vill hellre ha in Englund som är en backtyp vi saknar och vill inte att vi tappar honom till en konkurrent.

Tror däremot visst att det ena utesluter det andra. Vi har redan Lindström och Carlsson på långa kontrakt samt Holm, och om Brouillard är sylvass så ska vi ju försöka behålla honom. Handlar ju om vilken roll du kan ge en spelare också.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2026-08-12 19:55:40, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Nypovich

Silly Season 2026/27

Inlägg av Nypovich »

DIF_Soldier skrev: 2026-08-12 19:52:13

Jag har verkligen inget agg mot honom. Det vimlar av betydligt intressantare backar i bättre ålder i min bok att gå efter först, that's it.
Jag vill hellre ha in Englund som är en backtyp vi saknar och vill inte att vi tappar honom till en konkurrent.

Tror däremot visst att det ena utesluter det andra. Vi har redan Lindström och Carlsson på långa kontrakt samt Holm, och om Brouillard är sylvass så ska vi ju försöka behålla honom. Handlar ju om vilken roll du kan ge en spelare också.
Spelare som Björnfot, Englund osv kanske det inte finns en uppsjö av? Speciellt backar i sin prime köar nog inte för att komma hem. Av den anledningen är EG ett självklart val om han vill. Det ena utesluter inte det andra heller.
In Wikegård we trust!
Skriv svar