Intervju med Åman på aftonblaskan bakom betalvägg. Verkar som att man spelar in en kommande förstakedja med Snively, Åman och Gunler.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... yforvarvet
"Svenska toppcentrar i bra ålder är högvilt på SHL:s spelarmarknad, vilket framgick tydligt när Nils Åman presenterades av Djurgården.
– Konkurrensen om hans signatur har varit enorm, sa sportchefen Marcus Due-Boje.
Vi sätter oss ner med den gänglige 26-åringen på läktaren i hans nya hemmaborg Hovet. Han har försäsongens andra ispass färskt i benen och skruvar lite på sig när de smickrande orden kommer på tal.
– Jag har hört det ... och ja, jag vet att det har funnits ett jävla intresse. Så klart. Men i slutändan beslutade jag mig för det som kändes bäst för mig, säger han.
Frölunda jagar också en toppcenter. Hur nära var det?
– (Skratt). Det är ju svårt att gå in på detaljer om hur nära det var. Men jag tyckte att Djurgården kändes bäst."
"
Är det någon lagkamrat du har hunnit hänga med extra mycket hittills?
– Noel Gunler. Det blir väl lätt så i början. Både jag och han är nya och i typ samma ålder, han är ett år yngre än jag. Vi har snackat en del och jag gillar honom.
På de inledande träningarna har Nils Åman parats ihop med just Noel Gunler och Joe Snively i en tilltänkt förstakedja.
– Det känns jävligt bra! Det är två riktigt skickliga spelare. Det är bara att fortsätta bygga vidare och hitta bra kemi med dem, så får vi se vad som händer."