Silly Season 2026/27

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Alberget1891
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av Alberget1891 »

aljb10 skrev: 2026-07-31 10:28:51
Osten östlund skrev: 2026-07-31 09:38:32 Såg Kylington och lite AHL/NHL gubbar träna i Rålambshovsparken. Kruger brukar vara med och köra tidigare år. Var inte där idag. Borde väll komma beslut ifrån honom inom kort?

Om han inte fortsätter, vem får C ?
Josef? Eller kanske det blir Vejdemo. Men tror mest på Josef isåfall.
Hellberg vore grymt. Men sällan målvakter får ett C dock.
Användarvisningsbild
fryppe

Silly Season 2026/27

Inlägg av fryppe »

antondahlback skrev: 2026-07-31 15:25:42 Nä jag tror löven kommer få det ruskigt svårt med den center, back och målvaktssidan. Många oprövade kort och chansningar som ska falla väl ut för att det inte ska vara ett jäkligt sned balanserat lag
förmodligen får dom det svårt ja, men jag skiter i alla andra lag dom kan värva vad dom vill jag bryr mig bara om hur vi presterar i år!
Användarvisningsbild
diftobbe89

Silly Season 2026/27

Inlägg av diftobbe89 »

Ja kul att ha gnäll-Kovacs i sin grupp när man är ett bottenlag... DiDimenico verkade ju också vara lite av en knepig diva. Kan nog bli en fruktansvärd säsong för Löven. Målvaktssidan är ju också risig. Skulle dock inte förvåna mig om dom går ganska bra i början, och få för sig att dom är mycket bättre än dom egentligen är, för att sen börja komma in i verkligheten på allvar.. Deras fans behöver onekligen tas ner på jorden. Vart kommer all hybris ifrån?
Spela fult
tadaa123

Silly Season 2026/27

Inlägg av tadaa123 »

fryppe skrev: 2026-07-31 15:07:27
mb81 skrev: 2026-07-31 14:46:05
Boven skrev: 2026-07-31 09:30:51
LasseTM skrev: 2026-07-31 09:05:22 Enligt löven supportrar så ska Nylander upp till Umeå
Nja, är väl mer hybris och önsketänkande. Inget konkret.

Kovacs är dock tydligen typ bäst i ligan och gör Löven till en utmanare i år. Om man ska tro deras forum.
Dock väldigt namnkunniga lag. Sen ska de få.ihop det också. Som vanligt med Löven rätt framtungt lag. Bra Offensiva Backar, bra offensiva forwards men rätt svaga målvakter och defensiv.
Brukar inte fungera i SHL man måste bygga bakifrån, men vi får se dom kanske får ihop det precis som vi fick.
Mm precis, ser inte alls hur det ska hålla med deras målvaktspar.
Nypovich

Silly Season 2026/27

Inlägg av Nypovich »

Alberget1891 skrev: 2026-07-31 15:38:29
aljb10 skrev: 2026-07-31 10:28:51
Osten östlund skrev: 2026-07-31 09:38:32 Såg Kylington och lite AHL/NHL gubbar träna i Rålambshovsparken. Kruger brukar vara med och köra tidigare år. Var inte där idag. Borde väll komma beslut ifrån honom inom kort?

Om han inte fortsätter, vem får C ?
Josef? Eller kanske det blir Vejdemo. Men tror mest på Josef isåfall.
Hellberg vore grymt. Men sällan målvakter får ett C dock.
Eftersom bestämmelser säger att målvakter inte får bära en bokstav.
In Wikegård we trust!
Användarvisningsbild
Limp

Silly Season 2026/27

Inlägg av Limp »

diftobbe89 skrev: 2026-07-31 15:56:51 Ja kul att ha gnäll-Kovacs i sin grupp när man är ett bottenlag... DiDimenico verkade ju också vara lite av en knepig diva. Kan nog bli en fruktansvärd säsong för Löven. Målvaktssidan är ju också risig. Skulle dock inte förvåna mig om dom går ganska bra i början, och få för sig att dom är mycket bättre än dom egentligen är, för att sen börja komma in i verkligheten på allvar.. Deras fans behöver onekligen tas ner på jorden. Vart kommer all hybris ifrån?
Så går det ju oftast för nykomlingar (undantaget Brynolf, men det var ett enigma utan dess like) det är sen gammalt.

"Vi är ett lag för topp-sex" - efter typ tio omgångar. Sen kommer alla andra lag igång på riktigt så är det roliga slut och överlevnadskampen börjar.

Jättekul att ha divor när det går dåligt. Kolla Vrana i Linköping förra säsongen när han åkte runt och var allmänt fet och lat när det inte gick vägen innan produktionen kom igång mycket senare.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Silly Season 2026/27

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

niz skrev: 2026-07-30 21:03:13 Jag tycker Löfbergs kaffe är gott, de kan få sponsra DIF istället
Helt off topic, men...

Det absolut äckligaste kaffet, vilket är väldigt passande.

Smakar Löfbergs, inte Kaffe
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Bengan08
Säsongskort: Ja

Silly Season 2026/27

Inlägg av Bengan08 »

Ursäkta om man frågar om silly frågor i DIF Silllytråden, men någon som hört något rykte på senaste tiden? 😊
Användarvisningsbild
fryppe

Silly Season 2026/27

Inlägg av fryppe »

Bengan08 skrev: 2026-07-31 18:15:39 Ursäkta om man frågar om silly frågor i DIF Silllytråden, men någon som hört något rykte på senaste tiden? 😊
Inte ett ljud ännu, tror vi sitter ganska lugna och väntar på sista spelaren.
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av Henkos »

Tycker inte heller lövens backar ser alls bra ut. Svag målvaktssida.
Forwards skulle kunna bli rätt bra men en del chansningar som ska gå hem. Hoppas Kovacs briljerar vid sidan av isen som vanligt.
antondahlback

Silly Season 2026/27

Inlägg av antondahlback »

Fattar egentligen inte att vi stängt dörren till Nylander så tydligt. Måste ju vara satans dyr eller vara något med attityden som gör att Wiken helt stängt. En säsong i ajk under junisåren tycker jag inte räcker för att göra en helt persona non grata
Fragglepot

Silly Season 2026/27

Inlägg av Fragglepot »

antondahlback skrev: 2026-07-31 19:01:10 Fattar egentligen inte att vi stängt dörren till Nylander så tydligt. Måste ju vara satans dyr eller vara något med attityden som gör att Wiken helt stängt. En säsong i ajk under junisåren tycker jag inte räcker för att göra en helt persona non grata
Är den helt stängd då? Eller är det bara lite sportchefssnack?
Om ryktet är att han ska bo i Stockholm, så finns det inte jättemånga alternativ. HA lär han inte hamna, och pendla till Linköping eller Gävle är ju ganska segt.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Silly Season 2026/27

Inlägg av diftobbe89 »

antondahlback skrev: 2026-07-31 19:01:10 Fattar egentligen inte att vi stängt dörren till Nylander så tydligt. Måste ju vara satans dyr eller vara något med attityden som gör att Wiken helt stängt. En säsong i ajk under junisåren tycker jag inte räcker för att göra en helt persona non grata
Är ju långt ifrån någon garanti bara för att han nosat på NHL, det gjorde Kylington också, gick ju sådär, är han dessutom en tveksam karaktär eller liknande så skit i honom, killen gjorde 11+4 på 23 matcher i Columbus men fick inget nytt avtal och har knappt fått känna på NHL efter det, tydliga varningssignaler på den individen. Jag tror han hade floppat i Sverige där allt med träning etc är mycket striktare.
Spela fult
Osten östlund

Silly Season 2026/27

Inlägg av Osten östlund »

Fragglepot skrev: 2026-07-31 19:06:08
Om ryktet är att han ska bo i Stockholm, så finns det inte jättemånga alternativ. HA lär han inte hamna, och pendla till Linköping eller Gävle är ju ganska segt.
"Alexander Nylander kommer att återvända till svensk hockey.
Det avslöjas i en hovrättsdom angående en bostadstvist.
– Han är inte aktuell för Djurgården i alla fall, säger sportsligt ansvarige Niklas Wikegård till Sportbladet."

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... lar-hockey

Men det är lite märkligt hursomhelst. 19 mars så stänger Wiken dörren. Men Nylander påstår att han ska flytta till Stockholm.
Varför säger Wiken ens ngt. Räckt med ingen kommentar? Vi hade väll möjligtvis signat LC, kanske Gunler? Så pengar och platser i truppen fanns då.

Nu vann ju hans lag AHL. Så gissar på att han bedömer att han stärkt sina aktier. Inväntar ev. kontrakt AHL/NHL.
Användarvisningsbild
fryppe

Silly Season 2026/27

Inlägg av fryppe »

Osten östlund skrev: 2026-07-31 19:39:17
Fragglepot skrev: 2026-07-31 19:06:08
"Alexander Nylander kommer att återvända till svensk hockey.
Det avslöjas i en hovrättsdom angående en bostadstvist.
– Han är inte aktuell för Djurgården i alla fall, säger sportsligt ansvarige Niklas Wikegård till Sportbladet."

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... lar-hockey

Men det är lite märkligt hursomhelst. 19 mars så stänger Wiken dörren. Men Nylander påstår att han ska flytta till Stockholm.
Varför säger Wiken ens ngt. Räckt med ingen kommentar? Vi hade väll möjligtvis signat LC, kanske Gunler? Så pengar och platser i truppen fanns då.

Nu vann ju hans lag AHL. Så gissar på att han bedömer att han stärkt sina aktier. Inväntar ev. kontrakt AHL/NHL.
Tror inte Nylander kommer flytta tillbaka till sverige i år.
Skriv svar