Silly Season 2026/27
- Remy Lebeau
Silly Season 2026/27
Var tyvärr alldeles för tydligt redan när han spelade VM att han skulle lämna. Otroligt fin chans att spela i NHL redan i höst.
Får verkligen hoppas att planerna är långt gångna med ersättare.
Får verkligen hoppas att planerna är långt gångna med ersättare.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
-
Osten östlund
Silly Season 2026/27
Allt det där är förmodligen sekundärt. Finns försäkringar, lever drömmen nu. Kan tenta eller köra komvux ifall det behövs framöverLimp skrev: ↑2026-07-12 06:30:11 Ang. Viggos utbildning så VET vi väl inte hurvida han gör där? Kan han fortsätta plugga på distans? Utbildar han sig färdigt i Winnipeg på något sätt?
Viggo - oavsett press utifrån och med ekonomin säkrad...ish - är ju omåttligt korkad om han slopar studierna helt, för det finns ju en minimal risk att han har otur någon match och så fungerar aldrig mer ena knäet efter något otäckt på isen. Hockeyinvalid och outbildad låter ju inte skoj.
" Vi " har hoppats och varit naiva. Men troligtvis så är ju Winnipeg desperata, vill ge supportrarna hopp. Hade en bättre klubb plockat honom. Så hade dom troligtvis velat att han spelar minst 1 år till i SHL.
2 st top klass in nu. Kosta vad det kosta vill. Ge supportrarna namnen, så bidrar vi med det som ev. behövs.
- Jim Morrison
Silly Season 2026/27
Jänk 1 - Jänk 2 - Gunler
Jänk 3 - Vejdemo - Jänk 4
Till slut blir alla lag Linköping oavsett vad man försöker göra.
Jag vet att jag spammar men det blir ärligt talat svårare och svårare att känna någonting för lag i den här sporten när nästintill all lokalanknytning försvinner.
Jag vet att jag spammar men det blir ärligt talat svårare och svårare att känna någonting för lag i den här sporten när nästintill all lokalanknytning försvinner.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Osten östlund
Silly Season 2026/27
Är därför vi plockade Hank ( lokalanknytningen ).Jim Morrison skrev: ↑2026-07-12 07:30:04 Jänk 1 - Jänk 2 - Gunler
-
Fragglepot
Silly Season 2026/27
Ja det kunde man ju räkna ut med stjärten när han blev plockad av ett skitlag som Winnipeg. Hade det varit ett stadigare lag, typ Buffalo, eller ett lag som är under rebuild, så hade han säkert kunnat stannat ett år till.
Det borde dock vara krav att ungdomarna går klart sina studier innan de åker. Får väl hoppas att varje talang vi får fram i fortsättningen är födda på hösten och inte tidigare på året.
Sedan undrar jag om Wiken satte hårt mot hårt med tanke på formuleringen ”valt att fortsätta sin karriär”. Känns som att det låg ett Camp och 9 testmatcher i luften, och Wiken satte ned foten.
Det borde dock vara krav att ungdomarna går klart sina studier innan de åker. Får väl hoppas att varje talang vi får fram i fortsättningen är födda på hösten och inte tidigare på året.
Sedan undrar jag om Wiken satte hårt mot hårt med tanke på formuleringen ”valt att fortsätta sin karriär”. Känns som att det låg ett Camp och 9 testmatcher i luften, och Wiken satte ned foten.
Silly Season 2026/27
Jag har levt på hoppet att våran juniorverksamhet sista 8-10 åren till slut skulle börja betala sig med lite svenska hemvändare. Ser tyvärr inte ut så ännu, och hoppet börjar lämna mig i takt med att lönetaket rusar uppåt i NHL och nu även AHL. Man måste prioritera det sportsliga över ekonomi för att SHL ska vara intressant. Det som kommer nu är de som vill ha lite kul i slutet av karriären eller hamnar utanför där borta p.g.a. åldersreglerna i AHL, främst jänkare. Skulle typ kunna tänka mig att slopa NHL-ersättningen i utbyte mot ett snävt tak på importer i AHL...Jim Morrison skrev: ↑2026-07-12 07:30:04 Jänk 1 - Jänk 2 - Gunler
- Philly Flu
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Silly Season 2026/27
Det kan ju vara så att vi har spelare med pennan i hand och ett kontrakt på bordet. Vi ville veta om Viggo spelar hela säsongen eller satsar på camp och 9 matcher. Jag tror vi har klockor i veckan.Fragglepot skrev: ↑2026-07-12 07:45:37 Ja det kunde man ju räkna ut med stjärten när han blev plockad av ett skitlag som Winnipeg. Hade det varit ett stadigare lag, typ Buffalo, eller ett lag som är under rebuild, så hade han säkert kunnat stannat ett år till.
-
Osten östlund
Silly Season 2026/27
Ett scenario kan ju bli nu. Att Kruger lirar ( som JJ ifjol ). Se hur länge dom 2 håller? Sen slutar det med en " Palve lösning " runt jul. Samt Blomman hoppar in som c.
MDB är ny, andra året är ännu svårare. Så stökar vi av säsongen med lite klyschor.
MDB är ny, andra året är ännu svårare. Så stökar vi av säsongen med lite klyschor.
Silly Season 2026/27
HELVETESJÄVLAKUKSKIT!
Jag hatar NHL!
Jag hatar NHL!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Silly Season 2026/27
Förväntar mig att MDB jobbar hårt som fan nu för att hitta en första center. Annars står man där med inte bara byxorna nere, utan helt jävla naken.
Unnar Viggo, det är hans liv och karriär. Dock mer orolig över hur djurgården hanterat detta. Man har till synes gått och räknat med en junior som första center såpass mycket så om vi blir av med honom så är vi tunnast i ligan. Har man inte lärt sig läxan med JJ och Kruger? Om de spelar 25 matcher var och de ska vara topp 6 ser det ändå rätt illa ut
Unnar Viggo, det är hans liv och karriär. Dock mer orolig över hur djurgården hanterat detta. Man har till synes gått och räknat med en junior som första center såpass mycket så om vi blir av med honom så är vi tunnast i ligan. Har man inte lärt sig läxan med JJ och Kruger? Om de spelar 25 matcher var och de ska vara topp 6 ser det ändå rätt illa ut
Silly Season 2026/27
Märkligt hur man internt har resonerat. Vi står alltså i mitten av juli och blir av med vår förstecenter. MDB har haft flera månader på sig att förbereda sig för detta scenario, och just nu har vi alltså behov av minst två stycken absoluta toppspelare, varav en center och en ytterforward som ska vara topp 3. Därtill tycker jag fortfarande vi har behov av en till toppback (men så lär det nog inte bli). Marknaden är väldigt skral, hoppas verkligen vi har förberett oss väl så vi inte löser våra problem med typ Emilio Pettersen värvningar. Annars bör nog MDB få kicken omgående.
-
antondahlback
Silly Season 2026/27
Tror absolut inte varken Wiken eller MDB släppt tanken på en center i o m att viggo inte var klar att lira nästa år. Kan nästan garantera att man jobbar utefter flera parallella spår och scenarion.
Som någon skrev tidigare så kan det likaväl vara så att man tvingat fram beslutet från Viggo och Winnipeg. Att bli tagen med byxorna nere vore att sitta och vänta på att camp och grejor ska bli klara innan man agerar. Nu kan det ju faktiskt vara så att Viggo är en så pass viktig pusselbit i laget att vi ville ha besked nu för att om nödvändigt gå vidare med andra alternativ.
Vi behöver ju inte anta och utgå ifrån att både MDB och Wiken rockar parallella anställningar på Samhall vid sidan av dif
Som någon skrev tidigare så kan det likaväl vara så att man tvingat fram beslutet från Viggo och Winnipeg. Att bli tagen med byxorna nere vore att sitta och vänta på att camp och grejor ska bli klara innan man agerar. Nu kan det ju faktiskt vara så att Viggo är en så pass viktig pusselbit i laget att vi ville ha besked nu för att om nödvändigt gå vidare med andra alternativ.
Vi behöver ju inte anta och utgå ifrån att både MDB och Wiken rockar parallella anställningar på Samhall vid sidan av dif
Silly Season 2026/27
Inget att be om om ursäkt för, många vettiga tankar. Bland dom bättre fylleinlägg jag läst.Janzoo skrev: ↑2026-07-12 05:00:15Absolut, men ska vi dra det argumentet så kan vi ju tycka synd om damfotbollen också. I fotbollen finns det många vägar att gå för att det finns många stora ligor, därför kan det se ut som det gör. I hockeyn finns det bara en väg att gå och det är till NHL. Även om PL är störst idag så måste de konkurrera med många andra ligor, samtidigt som NHL inte konkurrerar med någon. Majoriteten av spelare som draftas kommer dessutom från nordamerika, vilket ger oss ännu mindre luft.
Förstår folk som pratar om att ligorna i Europa behöver ta mer plats, men i slutändan har vi inte mycket att komma med. Spelarna de tar från oss står för en sådan liten del av helheten, så om vi satte oss på tvären hade det nog bara slutat i att fler juniorer klev över till att spela collegehockey över att spela i SHL/HA.
Något som dock är skrämmande är hur Frondell, som är så mycket större, lånades ut ett år när han var #3 - och hur vi nu ser hur lilla Viggo som #8 ska flygas över på direkten, utan att få gå färdigt skolan, utan att ha spelat en enda match utan galler. Det kommer nog dröja generationer innan (om) vi kan förändra hur NHL har handen om våra pungar, men ett bra första steg vore att ifrågasätta varför de ska ta spelare i ett sådant tidigt skede, när ingenting står på spel för dem kommande säsong. Var det inte skitbra för Chicago att ta in Frondell i slutet för att värma upp honom, över att ha honom hela säsongen? De hade oavsett vad varit ett bottenlag. Winnipeg kommer att vara ett bottenlag, men riskerar nu att knulla Viggos karriär helt och hållet, utöver att de inte låter honom gå färdigt skolan.
Europeiska ligor bör ligga på för att spelarna som minst ska stanna i landet, inte nödvändigtvis klubben, tills de blivit 19 och gått färdigt skolan. Speciellt nu när pengar ska stressa fram allt. Se bara på hur Carolina-ägaren satte hela familjen och sin hund på Stanley Cup-pokalen över materialare och spelare. Alla ägare som har noll insyn tror att man kan trolla fram en Celebrini, fastän Celebrini är en per generation. Viggo kommer inte ge Winnipeg ett skit mer än vad de har, för de är redan ett bottenlag. Vi behöver kunna visa att han och framtida spelare behöver vara här minst ett år till. Sedan får han och kommande spelare all lycka framöver.
Mycket text och lite verkstad från mig här ovan för att man suttit och berusat sig under Argentinamatchen. Ber om ursäkt för det, men avslutar med att säga fuck Winnipeg och fuck Argentina. Älskar dock Viggo oavsett.
Men damfotbollen har ju börjat sälja sina spelare för 10-tals miljoner. Absolut väldigt långt efter herrfotbollen men ändå långt före hockeyn. Vilket ändå påvisar hur sjukt systemet i hockeyn är.
Man kan dega Leo Carlsson 1 miljard över 5 år men värdet för hans rättigheter är mycket lägre än rättigheterna för en damfotbollspelare som tjänar 5 miljoner över samma period.
Pengar finns liksom.
Silly Season 2026/27
Aj då. Detta hade man ju inte hoppats på direkt.
Men, jag tycker att Viggo har gjort sig förtjänt utav chansen på ett sätt. Samtidigt hade det varit klokt för honom att ta ett år till i SHL.
Nu är det som det är. Många gapar sig hesa om att vi har en kass centeruppsättning. Detta grundar sig ju självfallet i skadehistoriken de senaste åren. Tänk tanken om Krüger och Josefson skulle varit fit for fight under hela säsongen.. då hade vi haft en utav seriens absolut bästa centeruppsättningar istället.
Vi får hoppas att Krüger får bukt med problemen han spelat med de senaste säsongerna nu och att även Josefson kan bidra under större delen utav säsongen.
Nu håller man tummar och tår på två lyckade nyförvärv. Det kan behövas, även om jag inte är fullt så orolig som många andra är.
Men, jag tycker att Viggo har gjort sig förtjänt utav chansen på ett sätt. Samtidigt hade det varit klokt för honom att ta ett år till i SHL.
Nu är det som det är. Många gapar sig hesa om att vi har en kass centeruppsättning. Detta grundar sig ju självfallet i skadehistoriken de senaste åren. Tänk tanken om Krüger och Josefson skulle varit fit for fight under hela säsongen.. då hade vi haft en utav seriens absolut bästa centeruppsättningar istället.
Vi får hoppas att Krüger får bukt med problemen han spelat med de senaste säsongerna nu och att även Josefson kan bidra under större delen utav säsongen.
Nu håller man tummar och tår på två lyckade nyförvärv. Det kan behövas, även om jag inte är fullt så orolig som många andra är.
Silly Season 2026/27
Tror mer på Kruger (om han bestämmer sig för att fortsätta) än på JJ, dvs håller en hel säsong. JJ har ju i princip aldrig hållt sig skadefri en hel säsong under sin seniorkarriär.
Djurgården har säkert stressat fram ett beslut från Björk, med tanke på att marknaden ser ut som den gör och vi såklart vill få ett besked så vi istället kan ta in en annan spelare (och förhoppningsvis har vi någon på gång).
I bästa fall lånar Winnipeg ut honom (till oss) om de märker att han inte håller för en garanterad plats i NHL kommande säsong.
Djurgården har säkert stressat fram ett beslut från Björk, med tanke på att marknaden ser ut som den gör och vi såklart vill få ett besked så vi istället kan ta in en annan spelare (och förhoppningsvis har vi någon på gång).
I bästa fall lånar Winnipeg ut honom (till oss) om de märker att han inte håller för en garanterad plats i NHL kommande säsong.