Dom har monopolställning för att resterande ligor i världen låter dom ha monopolställning. Finns inte en chans att samtliga juniorer i världen skulle flytta till kanadensiska juniorligor vid 12-13 års ålder om resterande ligor gick ihop och sa nej till draften.Art Vandelay skrev: ↑2026-07-12 00:43:04 Jämförelsen mellan hockey och fotboll är svår att göra. Fotboll är en världsidrott med en uppsjö starka ligor. Inom hockeyn finns bara NHL som har en monopolställning. Därför kommer aldrig något att förändras, tyvärr.
Silly Season 2026/27
- Jim Morrison
Silly Season 2026/27
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Knickedick
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2026/27
Jag håller med dig, jag har också satt frågetecken för skridskoåkningen. Men jag vill också tillägga att jag har haft samma frågetecken om skridskoåkningen för andra spelare när de var unga som har haft liknande kroppshydda. Dom spelarna har sedan visat sig bli bra ändå. Alla är olika och får inte automatiskt samma utveckling så att bara för att jag säger så så är det ju absolut ingen garanti att skridskoåkningen räcker till.fryppe skrev: ↑2026-07-12 00:37:24Tror inte dorian är har tillräckligt bra skridskoåkning för SHL tyvärr, jag är också nyfiken på honom men han behöver minst ett år innan i J20.Knickedick skrev: ↑2026-07-12 00:33:12 Centersida
Vejdemo
JJ
Stockselius
Salsten
Krüger kanske
Jag tänker också tillägga att jag tror jävligt mycket på Dorian.
Jag håller med om att han behöver tid i J20först, men jag tror han hade lirat där redan om det inte var för den långa frånvaron.
-
AlltidOavsett
Silly Season 2026/27
Köp loss Sören och Borgström från Fribourg. Enkelt!
Silly Season 2026/27
Jo det är det jag menar han tappade nästan ett helt år förra säsongen.Knickedick skrev: ↑2026-07-12 00:45:40Jag håller med dig, jag har också satt frågetecken för skridskoåkningen. Men jag vill också tillägga att jag har haft samma frågetecken om skridskoåkningen för andra spelare när de var unga som har haft liknande kroppshydda. Dom spelarna har sedan visat sig bli bra ändå. Alla är olika och får inte automatiskt samma utveckling så att bara för att jag säger så så är det ju absolut ingen garanti att skridskoåkningen räcker till.fryppe skrev: ↑2026-07-12 00:37:24Tror inte dorian är har tillräckligt bra skridskoåkning för SHL tyvärr, jag är också nyfiken på honom men han behöver minst ett år innan i J20.Knickedick skrev: ↑2026-07-12 00:33:12 Centersida
Vejdemo
JJ
Stockselius
Salsten
Krüger kanske
Jag håller med om att han behöver tid i J20först, men jag tror han hade lirat där redan om det inte var för den långa frånvaron.
-
Knickedick
Silly Season 2026/27
Exakt! Jag hoppas en försäsong kan göra honom gott.fryppe skrev: ↑2026-07-12 00:57:11Jo det är det jag menar han tappade nästan ett helt år förra säsongen.Knickedick skrev: ↑2026-07-12 00:45:40Jag håller med dig, jag har också satt frågetecken för skridskoåkningen. Men jag vill också tillägga att jag har haft samma frågetecken om skridskoåkningen för andra spelare när de var unga som har haft liknande kroppshydda. Dom spelarna har sedan visat sig bli bra ändå. Alla är olika och får inte automatiskt samma utveckling så att bara för att jag säger så så är det ju absolut ingen garanti att skridskoåkningen räcker till.fryppe skrev: ↑2026-07-12 00:37:24Tror inte dorian är har tillräckligt bra skridskoåkning för SHL tyvärr, jag är också nyfiken på honom men han behöver minst ett år innan i J20.Knickedick skrev: ↑2026-07-12 00:33:12 Centersida
Vejdemo
JJ
Stockselius
Salsten
Krüger kanske
Vi har ju också varit ganska stacked på centerpositionen uppåt för Dorians del. Så det hade kanske varit svårt att ge honom J20-tid tidigare ändå.
- Art Vandelay
Silly Season 2026/27
Jag håller med dig. NHL är dock alldeles för stora och mäktiga för att kunna utmana.Jim Morrison skrev: ↑2026-07-12 00:44:44Dom har monopolställning för att resterande ligor i världen låter dom ha monopolställning. Finns inte en chans att samtliga juniorer i världen skulle flytta till kanadensiska juniorligor vid 12-13 års ålder om resterande ligor gick ihop och sa nej till draften.Art Vandelay skrev: ↑2026-07-12 00:43:04 Jämförelsen mellan hockey och fotboll är svår att göra. Fotboll är en världsidrott med en uppsjö starka ligor. Inom hockeyn finns bara NHL som har en monopolställning. Därför kommer aldrig något att förändras, tyvärr.
Hela grejen med draft är ju absurd. Komma till ett dukat bord och välja och vraka bland Europas mest lovande spelare. Klubbarna betalar en struntsumma och får sedan ut typ +20 år av en spelare sportsligt. Därtill kommer försäljning av merch etc. En rätt hygglig investering.
-
Tellqvist32
- Medlem: Ja, ständig medlem
Silly Season 2026/27
Vår centersida är inte toppklass just nu... Vejdemo som första, Josef som garanterat kommer missa runt hälften av matcherna, Krüger (om han är med) samma sak och så Salsten...
Fan.
Fan.
Silly Season 2026/27
Hade det funkat likadant i fotbollen som i hockeyn hade vi badat i pengar…