Jadu, kanske Vejdemo som gjorde 18 kassar? Vejdemo är en bättre center än Frondell, erfarenhet och rutin.DIF_Soldier skrev: ↑2026-07-08 13:03:24Har inget emot kritik, undrar bara varför du trätar om saken om du stör dig bara. Frondell, Eklund och förmodligen också Björck är tunga tapp. Vem ska ersätta Frondells 20 mål? Hartmann? Vi har just nu en enda center av god SHL-klass som vi vet kommer att spela, och Salsten.Nypovich skrev: ↑2026-07-08 12:51:31Fortfarande en plats att argumentera på, ett av mina är din negativitet, även om jag skrivit något annat. Samma gäller ju dig, kan du inte ta kritik så kan du se dig om också.DIF_Soldier skrev: ↑2026-07-08 12:02:20Och jag fattar inte varför du lägger energi på vad jag skriver om det sticker så jävligt i ögonen. Finns en ignore-knapp så slipper du se det.Nypovich skrev: ↑2026-07-08 11:33:07Fast dom ljuger ju inte? Han har tillhört deras organisationer. Om du la lite mer energi på att se saker positivt så hade du inte behövt gå i taket över minsta lilla detalj.DIF_Soldier skrev: ↑2026-07-08 10:55:15
Bara det att övriga lag i botten blivit mycket bättre på papperet och slagpåsen Leksand är borta. Att vara lika bra, eller dåliga, som i fjol hjälper föga. Det är kommande säsong som gäller.
LC har en oroande skadebild. Han lirar kanske runt 25 matcher, drar in sjukpenning i sin nypåskrivna "trygghet", slevar i sig hinkvis med glass och följer Brynäs från tv-soffan medan Liam gör sitt bästa 15 minuter per match. Sedan signar LC för Brynäs lagom till första kvalmatchen, ger oss fingret och garvar. Vi har dansat den här dansen förut.
Det är bara hoppas att vi har lika tur med marknaden under pågående säsong.
Nya killen är dessutom vänsterskytt? En rightare hade varit att föredra.
Uselt av DIF att skönmåla läget i texten: "tillhört organisationerna kring Toronto Maple Leafs, Anaheim Ducks, New York Rangers och Seattle Kraken."
Kring? Nämn inte föreningar han inte spelat i. Säg som det är istället: 31 år och har aldrig fått prova på NHL-spel.
Hela vårt lag kan drabbas av benbrott eller långtidssjukdomar också. Men det kan även resterande del av toppskiktet. Som någon precis nämnde, dom som värvat bra att förlorat lika bra eller bättre spelare. Tar man vår trupp och slår ut så har vi faktiskt tagit kliv på hela lagbygget.
Negativiteten som du kallar det bottnar i en djup oro för kommande säsong. Att man skönmålar en AHL-spelare till en NHL-spelare bara för att han har fått hälsa på i fikarummet bekräftar bara sjukdomsbilden; DIF är medvetna om att detta är en panikvärvning. Det är vad jag tror. Facit får vi om några månader.
Min känsla är att MDB med sin orutin förlorat varenda väsentlig förhandling och tvingats dra till med en chansning så att han kan få gå på semester.
Han landade en skadebenägen LC helt enkelt för att han kastade halva budgeten över honom, vilket LC bekräftar själv dessutom.
Tycker att MDB i uttalanden utstrålar en djup osäkerhet. Och det är inte hans fel, han gör ju sitt bästa. Här får man istället ifrågasätta Wikegårds (brist på?) omdöme. Det var ju Josefson som var påtänkt egentligen, MDB blev nödlösningen.
Har väldigt svårt att se var vi har blivit bättre.
Gunler nedköp från Eklund
Vejdemo bra, men nedköp från Frondell
Hartmann fel sida 30. Likvärdig Brodin, klart sämre när Brodin är som bäst.
Hank sämre än samtliga vi brutit med.
Brouillard nedköp från Laleggia (ska mycket till om han gör 40 pinnar)
LC likvärdig Kylington. Lika skadebenägen. Dessutom brynäsare.
Viggo osäker.
Holm nu 35 år.
Hellberg äldre.
Viggo YTTERST osäker.
Josefson, spelar han ens?
Krügers rutin borta. Om inte så är kroppen det.
Vi måste ha in en RIKTIG STJÄRNA för att ens kunna drömma om topp 10. Vi snackar nån i nivå med Bemström, och jag är rädd att inte ens det hjälper tillräckligt
Du menar alltså att Klasen, Brodin, Rensfeldt och Costmar skulle vara kvar istället för dom vi värvat? Lite så jag ser på det, vad har vi förlorat i det stora hela kontra att jämföra enskilda individer. Kan man ju likväl säga Vejdemo är bättre än Renen och Costmar.
Dina argument är mycket ”tänk om”, ja tänk om att hela Skellefteås förstalina får en knäskada?
Du har inte ens sett Brouillard i shl och tycker redan han är en dålig värvning. Gå in på EP och fortsätt samla dina åsikter istället.
Hade gärna sett Broillard istället för Sissons, spelaren i sig behöver inte vara dålig. Men jag ställer det i relation till att det var sista backen in. Jag hade förväntat mig ett mer beprövat namn. När nu EG bett oss dra åt helvete hade vi kunnat satsa på en topp två-back på rätt sida 30 över flera år. Istället tar vi in en paceholder för EG och kommer stå med mössan i hand nästa år igen och tigga om hans signatur, det gillar jag inte heller. Jag hade gärna sett att vi sagt fuck you till Erik, valt en annan väg och haft lite heder kvar. Men vi fortsätter agera spermahink.
SAIK får inte sådana skador helt enkelt för att de har lagt sina stålar på bärande spelare utan skadehistorik i rätt ålder. Vi satsar på 30+ och/ eller skadebenägna spelare. Det är skillnaden.
Kanske presterar Snively och Hudon ännu bättre iår?
Mer folk ska in, jag tror Viggo stannar och jag hoppas Josef kan spela mycket.
Du gnäller bara för gnällandets skull. Du hade gnällt om vi hade tagit in McDavid, Crosby och Mackinnon. Ha lite förtroende och sluta vara så negativ. Sök jobb som sportchef själv kanske, du som är så jäkla allvetande