Silly Season 2026/27

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Fragglepot
Inlägg: 212
Blev medlem: 2025-07-17

Silly Season 2026/27

Inlägg av Fragglepot »

fryppe skrev: 2026-06-26 11:47:32
Säcken skrev: 2026-06-26 11:12:28 Undrar om inte Axel Rindell kan vara ett namn för den sista backplatsen. Passar väl in på så sätt att vi behöver offensiv kraft på högersidan. Spelat med Vejdemo också.

Katastrof defensivt, men det var ju LaLeggia också.
Ja han blev avtackad av HV idag, vet inte om man ska dra en chansning från AHL över Rindell som har spelat i SHL redan, svårt det där.
Rindell var väl katastrof i Leksand. Hoppas verkligen inte att det är aktuellt. Då tar jag hellre en chansning från Ahl, eller från finska ligan.
mb81
Inlägg: 9050
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly Season 2026/27

Inlägg av mb81 »

Säcken skrev: 2026-06-26 11:12:28 Undrar om inte Axel Rindell kan vara ett namn för den sista backplatsen. Passar väl in på så sätt att vi behöver offensiv kraft på högersidan. Spelat med Vejdemo också.

Katastrof defensivt, men det var ju LaLeggia också.
Tycker inte LaLeggia var någon katastrof defensivt.
Användarvisningsbild
Limp
Inlägg: 668
Blev medlem: 2015-09-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Silly Season 2026/27

Inlägg av Limp »

mb81 skrev: 2026-06-26 12:14:22
Säcken skrev: 2026-06-26 11:12:28 Undrar om inte Axel Rindell kan vara ett namn för den sista backplatsen. Passar väl in på så sätt att vi behöver offensiv kraft på högersidan. Spelat med Vejdemo också.

Katastrof defensivt, men det var ju LaLeggia också.
Tycker inte LaLeggia var någon katastrof defensivt.
Han var inne på överlägset flest baklängesmål samt hade sämst +/- i hela laget trots att han var våran interna poängligavinnare. Låg ovanpå det "bara" sexa i mest istid per match...
tadaa123
Inlägg: 1279
Blev medlem: 2024-02-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av tadaa123 »

-6 i ett kvallag som HV är inte så illa tycker jag. Vet inte hur nära vi är EG som självklart är prio, men Rindell skulle säkert kunna vara en möjlighet om EG landar nytt kontrakt där borta.
Har ju även lirat SHL i ett par år nu så han kan ligan i alla fall. Tycker vi har nog med backar från AHL som behöver lära sig stor rink och ligan igen...
Sen gör man såklart undantag för beprövade NHL-spelare.
Osten östlund
Inlägg: 4619
Blev medlem: 2022-08-10

Silly Season 2026/27

Inlägg av Osten östlund »

En back av hög kaliber sa MDB på årsmötet. Så tror inte vi behöver bekymra oss för Rindell

Intervju med Wiken på SvenskaFans. Än så länge har inte MDB eget mandat. Fortfarande pappa Wiken som har sista ordet.

Där Wikegård även säger att Brodda slutar lira.
tadaa123
Inlägg: 1279
Blev medlem: 2024-02-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av tadaa123 »

Osten östlund skrev: 2026-06-26 13:43:19 En back av hög kaliber sa MDB på årsmötet. Så tror inte vi behöver bekymra oss för Rindell

Intervju med Wiken på SvenskaFans. Än så länge har inte MDB eget mandat. Fortfarande pappa Wiken som har sista ordet.

Där Wikegård även säger att Brodda slutar lira.
Intervjuni i fråga: https://www.svenskafans.com/ishockey/so ... ard-697342
mb81
Inlägg: 9050
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly Season 2026/27

Inlägg av mb81 »

Limp skrev: 2026-06-26 12:20:58
mb81 skrev: 2026-06-26 12:14:22
Säcken skrev: 2026-06-26 11:12:28 Undrar om inte Axel Rindell kan vara ett namn för den sista backplatsen. Passar väl in på så sätt att vi behöver offensiv kraft på högersidan. Spelat med Vejdemo också.

Katastrof defensivt, men det var ju LaLeggia också.
Tycker inte LaLeggia var någon katastrof defensivt.
Han var inne på överlägset flest baklängesmål samt hade sämst +/- i hela laget trots att han var våran interna poängligavinnare. Låg ovanpå det "bara" sexa i mest istid per match...
Han hade också bäst corsi av alla backar i laget och de andra underliggande siffrorna var också bra. Tyckte inte heller man såg så mycket av katastrof i egen zon som man befarade. Men nä det är ingen back som har sina styrkor i defensiven men knappast katastrof heller. Synd att han slutade.
Skriv svar