Säsongen 2026/27

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 5577
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 2026/27

Inlägg av klintan85 »

Nypovich skrev: 2026-06-25 09:26:48
klintan85 skrev: 2026-06-25 03:05:37 Det börjar hände mycket bra runt DIF den senaste tiden. Med nya snacket om en ny arena som man inte behöver hyra och nya spännande personer som kommer i föreningen. Det är nog ingen tillfällighet att det händer saker just nu när Wikegård är ansvarig. Mycket kontakter både inom media och på andra ställen. Känns verkligen som att man försöker ge DIF den förutsättningen som de ska ha för att vara Sveriges största och bästa klubb.
Sa inte Sånemyr att vi inte kommer kunna äga, utan måste hyra precis som nu? Eller har jag missuppfattat? Något sa han gällande att vi inte kommer kunna äga arenan men kanske delvis restauranger och kiosker ?
Tänkte det när det stod att de skulle ta över efter Stockholm live. Ändå mycket bättre förutsättningar än man har nu. Men de kommer inte börja bygga förens om typ 4 år.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Skriv svar