Säsongen 2026/27
Säsongen 2026/27
Efter att ha sett senaste videon där Hank och Vedjemo intervjuar varandra, så kan man ju inget annat än att älska hank. Tycka vad man vill om rätt värvning hit eller dit, men den killen andas Djurgården ut i fingerspetsarna. Unnar verkligen honom att få ge sig ut på rätt sida Hovet igen.
In Wikegård we trust!
Säsongen 2026/27
Enig.Nypovich skrev: ↑2026-06-13 19:28:14 Efter att ha sett senaste videon där Hank och Vedjemo intervjuar varandra, så kan man ju inget annat än att älska hank. Tycka vad man vill om rätt värvning hit eller dit, men den killen andas Djurgården ut i fingerspetsarna. Unnar verkligen honom att få ge sig ut på rätt sida Hovet igen.
Hel del minnen kommer tillbaka i att bara höra honom surra om djurgården tillsammans med Vejdemo. För mig var det under den tiden kring första vändan i HA jag började följa ordentligt kring hockeyn. Har verkligen värmt upp mig för denna värvning med tid
- Disciplinnämnden
- Inlägg: 1080
- Blev medlem: 2021-12-28
- Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongen 2026/27
Om Hank nu har kvar sitt "smälla på-spel" och att vi använder honom på det viset så kommer han nog inte göra bort sig i en 4:e/checking-line eller i BP. Men gissar att forumet kommer går bananas när han sumpar frilägen.
Sen kommer det väl stå mellan Hank och Snively att vara de spelare som inte missar en enda match kommande säsong. Hank har väl kanske hårdare konkurrens att bli uttagen men bortsett ifrån det.
Sen kommer det väl stå mellan Hank och Snively att vara de spelare som inte missar en enda match kommande säsong. Hank har väl kanske hårdare konkurrens att bli uttagen men bortsett ifrån det.
*Förbjud trummor på våra hemmamatcher!*
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Inlägg: 8025
- Blev medlem: 2005-06-09
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 2026/27
Tror vi kommer ha oerhörd nytta av Hank om vi ska fortsätta att bygga upp den gamla fina järnkaminsandan. Vi behöver kulturbärare som kan visa exakt vad Djurgården ishockey ska stå för.Nypovich skrev: ↑2026-06-13 19:28:14 Efter att ha sett senaste videon där Hank och Vedjemo intervjuar varandra, så kan man ju inget annat än att älska hank. Tycka vad man vill om rätt värvning hit eller dit, men den killen andas Djurgården ut i fingerspetsarna. Unnar verkligen honom att få ge sig ut på rätt sida Hovet igen.
Med risk för att Kruger lägger av är Hank en nyckelvärvning.
På isen förväntar jag mig inget annat än klassiskt Hank- spel.
Utanför isen och på träningar en exemplarisk Djurgårdare.
För att vara en felbyggd trupp av Bosse måste man ju ändå säga att han gjort det jävligt bra.
Säsongen 2026/27
Inte heller så att Vejdemo fick bära upp ett C för ingenting i Leksand. Så mycket mer än poäng och hårt jobb som kommer tillbaka.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2026-06-14 19:56:11Tror vi kommer ha oerhörd nytta av Hank om vi ska fortsätta att bygga upp den gamla fina järnkaminsandan. Vi behöver kulturbärare som kan visa exakt vad Djurgården ishockey ska stå för.Nypovich skrev: ↑2026-06-13 19:28:14 Efter att ha sett senaste videon där Hank och Vedjemo intervjuar varandra, så kan man ju inget annat än att älska hank. Tycka vad man vill om rätt värvning hit eller dit, men den killen andas Djurgården ut i fingerspetsarna. Unnar verkligen honom att få ge sig ut på rätt sida Hovet igen.
Med risk för att Kruger lägger av är Hank en nyckelvärvning.
På isen förväntar jag mig inget annat än klassiskt Hank- spel.
Utanför isen och på träningar en exemplarisk Djurgårdare.
In Wikegård we trust!
-
Donkels-3.0
- Inlägg: 1811
- Blev medlem: 2021-09-08
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 2026/27
Vem vet Hank kanske blir vår Lars Bryggman en stor jobbig jävel som petar in puckarna framför mål
Säsongen 2026/27
Om han gör mål så är det att någon skjuter pucken på honom eller att arslar in den. Man ska nog inte förvänta sig mer en 10 pinnar av honom om han spelar alla matcher.Donkels-3.0 skrev: ↑2026-06-15 12:29:42 Vem vet Hank kanske blir vår Lars Bryggman en stor jobbig jävel som petar in puckarna framför mål
Säsongen 2026/27
Senast Hank var hos oss så var han ju någon typ av okrönt BP-kung... är mitt minne av honom iaf (så tar någon fram domedagssiffror som totalt motbevisar dettaDisciplinnämnden skrev: ↑2026-06-14 14:58:36 Om Hank nu har kvar sitt "smälla på-spel" och att vi använder honom på det viset så kommer han nog inte göra bort sig i en 4:e/checking-line eller i BP. Men gissar att forumet kommer går bananas när han sumpar frilägen.
Sen kommer det väl stå mellan Hank och Snively att vara de spelare som inte missar en enda match kommande säsong. Hank har väl kanske hårdare konkurrens att bli uttagen men bortsett ifrån det.
Säsongen 2026/27
Magnus Welin ny scout för herrlaget och hockeygymnasiet:
Han har varit med och identifierat flera av Djurgårdens största talanger de senaste åren. Nu tar Magnus Welin nästa steg i föreningen och kliver in i en utökad scoutingroll med fokus på både hockeygymnasiet och herrlaget. Kontraktet är skrivet på ett år.
Finns intervju på hemsidan om man är sugen på att läsa!
Han har varit med och identifierat flera av Djurgårdens största talanger de senaste åren. Nu tar Magnus Welin nästa steg i föreningen och kliver in i en utökad scoutingroll med fokus på både hockeygymnasiet och herrlaget. Kontraktet är skrivet på ett år.
Finns intervju på hemsidan om man är sugen på att läsa!
- Jim Morrison
- Inlägg: 11537
- Blev medlem: 2009-12-01
Säsongen 2026/27
Skitbra! Jag är alltid för en så stor organisation (men kompetent) som möjligt.Simpan skrev: ↑2026-06-15 16:31:07 Magnus Welin ny scout för herrlaget och hockeygymnasiet:
Han har varit med och identifierat flera av Djurgårdens största talanger de senaste åren. Nu tar Magnus Welin nästa steg i föreningen och kliver in i en utökad scoutingroll med fokus på både hockeygymnasiet och herrlaget. Kontraktet är skrivet på ett år.
Finns intervju på hemsidan om man är sugen på att läsa!
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Säsongen 2026/27
Det börjar hände mycket bra runt DIF den senaste tiden. Med nya snacket om en ny arena som man inte behöver hyra och nya spännande personer som kommer i föreningen. Det är nog ingen tillfällighet att det händer saker just nu när Wikegård är ansvarig. Mycket kontakter både inom media och på andra ställen. Känns verkligen som att man försöker ge DIF den förutsättningen som de ska ha för att vara Sveriges största och bästa klubb.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Säsongen 2026/27
Nej, allt är sämst, alla är skit och allt pekar spikrakt ner mot div.1.klintan85 skrev: ↑2026-06-25 03:05:37 Det börjar hände mycket bra runt DIF den senaste tiden. Med nya snacket om en ny arena som man inte behöver hyra och nya spännande personer som kommer i föreningen. Det är nog ingen tillfällighet att det händer saker just nu när Wikegård är ansvarig. Mycket kontakter både inom media och på andra ställen. Känns verkligen som att man försöker ge DIF den förutsättningen som de ska ha för att vara Sveriges största och bästa klubb.
Säsongen 2026/27
Sa inte Sånemyr att vi inte kommer kunna äga, utan måste hyra precis som nu? Eller har jag missuppfattat? Något sa han gällande att vi inte kommer kunna äga arenan men kanske delvis restauranger och kiosker ?klintan85 skrev: ↑2026-06-25 03:05:37 Det börjar hände mycket bra runt DIF den senaste tiden. Med nya snacket om en ny arena som man inte behöver hyra och nya spännande personer som kommer i föreningen. Det är nog ingen tillfällighet att det händer saker just nu när Wikegård är ansvarig. Mycket kontakter både inom media och på andra ställen. Känns verkligen som att man försöker ge DIF den förutsättningen som de ska ha för att vara Sveriges största och bästa klubb.
In Wikegård we trust!
Säsongen 2026/27
Vi kommer garanterat att betala hyra, varför skulle Stockholms stad bygga en arena för en dryg miljard och sen strunta i att ta ut hyra av oss (och AIK)? Jag slutade tyvärr tro på tomten för länge sedan och tänker inte börja göra det igen.Nypovich skrev: ↑2026-06-25 09:26:48Sa inte Sånemyr att vi inte kommer kunna äga, utan måste hyra precis som nu? Eller har jag missuppfattat? Något sa han gällande att vi inte kommer kunna äga arenan men kanske delvis restauranger och kiosker ?klintan85 skrev: ↑2026-06-25 03:05:37 Det börjar hände mycket bra runt DIF den senaste tiden. Med nya snacket om en ny arena som man inte behöver hyra och nya spännande personer som kommer i föreningen. Det är nog ingen tillfällighet att det händer saker just nu när Wikegård är ansvarig. Mycket kontakter både inom media och på andra ställen. Känns verkligen som att man försöker ge DIF den förutsättningen som de ska ha för att vara Sveriges största och bästa klubb.
- Philly Flu
- Inlägg: 487
- Blev medlem: 2005-06-10
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 2026/27
Jag tror på Tomten. Han finns och håller till i Leksand och har ingen aning om var Stockholm ligger.DIF-DIF skrev: ↑2026-06-25 10:07:52Vi kommer garanterat att betala hyra, varför skulle Stockholms stad bygga en arena för en dryg miljard och sen strunta i att ta ut hyra av oss (och AIK)? Jag slutade tyvärr tro på tomten för länge sedan och tänker inte börja göra det igen.Nypovich skrev: ↑2026-06-25 09:26:48Sa inte Sånemyr att vi inte kommer kunna äga, utan måste hyra precis som nu? Eller har jag missuppfattat? Något sa han gällande att vi inte kommer kunna äga arenan men kanske delvis restauranger och kiosker ?klintan85 skrev: ↑2026-06-25 03:05:37 Det börjar hände mycket bra runt DIF den senaste tiden. Med nya snacket om en ny arena som man inte behöver hyra och nya spännande personer som kommer i föreningen. Det är nog ingen tillfällighet att det händer saker just nu när Wikegård är ansvarig. Mycket kontakter både inom media och på andra ställen. Känns verkligen som att man försöker ge DIF den förutsättningen som de ska ha för att vara Sveriges största och bästa klubb.
