fryppe skrev: ↑2026-05-21 09:03:21
hmm ny fystränare för herrlaget, Ölvestad ska ha hand om juniorerna.
Då kan man ju inte ha varit nöjd med Ölvestad.
För slutkörda? Mer skador? Inte tillräckliga resultat?
Något har ju förmodligen inte fungerat.
Eller så vill man bara prova något annat och se om det blir skillnad? Ölvestad är kvar fast med mer fokus på juniorerna.
Möjligt.
Men en fystränare oavsett sport är ganska ovanligt att byta bara för att testa något nytt.
jag läste detta och kom till den slutsatsen, sen kanske jag har fel.
" Det finns redan en extremt stor kunskap i Djurgården Hockey och jag tror att det är viktigt med kontinuitet inom Djurgårdens sätt. Å andra sidan är det bra att komma utifrån med lite nya ögon för att se vad som kan vridas på och utvecklas ännu mer, säger Patrick Högberg som ser fram emot sommaren och kommande säsong"
Går väl att tolka på flera sätt. Ölvestad kanske känner för att jobba med yngre spelare istället? Oavsett tycker jag det känns bra att ändra lite. Jimmie har kört många år nu.
klintan85 skrev: ↑2026-05-20 17:22:19
Det är väl mycket semestertider nu så detr är inte så konstigt att det är tyst. Brukar inte hända något alls under hockey-vm. Huvudsaken att det ser bra ut när säsongen går igång på allvar. Denna säsong kommer någ bli mindre wikegård informerar p.g.a. Due-Boje har tagit öer helt som sportchef.
Räcker med att två ordinarie på kansliet som klarar av att googla lite om hur man gör saker för sociala medier lägger 10% av sin arbetstid för att vi ska hålla samma nivå som andra lag. Det är väl för fan inte semestertider för de som sitter på vanliga kontorstjänster? Eller har jag missat att jag också borde ha semester mellan april och september?
Sedan kostar det väl för fan noll att anställa ett par unga, ambitiösa personer som lever för sociala medier och vill ta sig in i branschen.
Edit: Utöver det så var väl hela grejen med att TV4 fick filma "slutspelet inifrån" hos oss att Wikegård ville visa upp mer, så att det vänt helt åt andra hållet nu är ju otroligt märkligt. Svenska YouTube-pajaser som Anis don Demina har råd att anställa en armé av 18-åringar som vill jobba med sociala medier, men vi behöver hjälp från media för att filma och skriva lite.
Nä, du ska inte ta in unga 18-åringar till detta... tro mig.
Men du behöver inte ens ha två på kansliet. Jag hade ensam kumnat pumpa ut vidoes dagligen.
Knickedick skrev: ↑2026-05-21 12:32:43
Ny fystränare!? Det var väl det bästa nyförvärvet vi kunde få!
Kanske vi kan få lite fart på buggarna och bli kvitt alla skador.
Håller helt med! Precis den profil som jag har efterfrågat. Någon med erfarenhet av olika sammanhang, har nyfikenhet och djup kunskap om träning. Det här låter kanon!
Äntligen lite framtidshopp. Nästa punkt på önskelistan är en ny målvaktstränare! Micce borde väl ändå gå i pension snart. Sedan kan man ju alltid drömma om en ny assisterande med styrka i defensiven. Vi behöver ta rygg på Skellefteå och skapa en optimal miljö för spelare att utvecklas i.