Purjo79 skrev: ↑2026-05-20 08:36:40
Detta blir mitt första inlägg här på forumet, även om jag varit en flitig läsare i flera år och är inne här flera gånger i veckan.
Och precis som många andra känner jag nu att jag behöver ta bladet från munnen.
Jag håller helt med om kritiken mot Djurgården Hockeys mediearbete. Tyvärr har det varit undermåligt under en längre tid, men nu känns det som att det nått en ny bottennivå. Det finns i princip inget eget innehåll längre. Inga reportage, inga intervjuer, inga bakom kulisserna-klipp, inga videos som bygger känsla, stolthet eller förväntan kring laget och föreningen. Det finns inget som håller igång engagemanget hos en redan svältfödd Djurgårdsfamilj.
Det handlar inte om att allt måste vara högbudget eller perfekt producerat. Men det måste åtminstone kännas genomtänkt och som att man faktiskt vill kommunicera med sina supportrar.
Därför uppskattade jag faktiskt Wikens egna uppdateringar via mobilen. De var enkla, men de gav åtminstone en känsla av transparens och närvaro. Som supporter fick man känslan av att klubben såg värdet i att hålla oss informerade och delaktiga. Det blev mänskligt och nära.
Men även det verkar ha försvunnit nu.
Och när man väl kommunicerar känns det ofta hafsigt och oprofessionellt. Klippet Wiken lade ut om att MDB blivit ny sportchef är ett tydligt exempel. En mobil uppställd på ett bord i ett konferensrum, utan känsla eller kvalitet bakom produktionen. Helt ärligt kändes det mer som ett improviserat grupparbete från mellanstadiet än en presentation från Sveriges största och bästa hockeyförening genom tiderna.
Det behöver inte vara flashigt eller dyrt producerat, men det måste åtminstone finnas någon form av ambition, stolthet och professionalism i det man skickar ut.
Det som frustrerar mig mest är egentligen inte bara bristen på innehåll, utan känslan av att man inte verkar förstå vad supportrarna faktiskt efterfrågar.
Här om dagen kommenterade jag i ett inlägg på DIF Hockeys FB och efterfrågade mer content samt skrev att jag tyckte mediearbetet sköttes dåligt. Kommentaren fick flera likes ganska snabbt, såklart.
Senare på kvällen upptäckte jag att kommentaren hade raderats.
Och där någonstans blev jag faktiskt genuint besviken. För då handlar det inte längre bara om dåligt mediearbete. Då handlar det om att man väljer att tysta kritik från engagerade supportrar istället för att lyssna.
Jag är tredje generationens djurgårdare och har brunnit för den här klubben sedan jag var liten. Man vill kunna ställa krav på sin förening utan att behandlas som ett problem.
Djurgården Hockey är större än så här. Och kommunikationen med supportrarna borde också vara det.