Silly Season 2026/27

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
jsson
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av jsson »

Hillberry blue skrev: 2026-05-20 15:01:53 Håller med tidigare skribenter om hur värdelös kommunikationen utåt är mot alla supportrar m fl. Jag är sällan, eller aldrig, förbannad på DIF men vad gäller info och kommunikationen, eller bristen på den, från DIF:s sida om vad som händer i föreningen efter avslutad säsong är under all kritik. Min fråga är: läser DIF:s mediaavdelning vad vi skriver och tycker ? Någon som vet ?
Vilken mediaavdelning? :lol:
Vi har haft en undermålig media sedan vi åkte ur.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
tadaa123

Silly Season 2026/27

Inlägg av tadaa123 »

Hillberry blue skrev: 2026-05-20 15:01:53 Håller med tidigare skribenter om hur värdelös kommunikationen utåt är mot alla supportrar m fl. Jag är sällan, eller aldrig, förbannad på DIF men vad gäller info och kommunikationen, eller bristen på den, från DIF:s sida om vad som händer i föreningen efter avslutad säsong är under all kritik. Min fråga är: läser DIF:s mediaavdelning vad vi skriver och tycker ? Någon som vet ?
Detta är ju ett officiellt forum så man får hoppas att NÅGON läser..
Dags att börja @:a folk från DIF på sociala medier och fråga vad fan som händer.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Silly Season 2026/27

Inlägg av DIF_Soldier »

Purjo79 skrev: 2026-05-20 08:36:40 Detta blir mitt första inlägg här på forumet, även om jag varit en flitig läsare i flera år och är inne här flera gånger i veckan.

Och precis som många andra känner jag nu att jag behöver ta bladet från munnen.

Jag håller helt med om kritiken mot Djurgården Hockeys mediearbete. Tyvärr har det varit undermåligt under en längre tid, men nu känns det som att det nått en ny bottennivå. Det finns i princip inget eget innehåll längre. Inga reportage, inga intervjuer, inga bakom kulisserna-klipp, inga videos som bygger känsla, stolthet eller förväntan kring laget och föreningen. Det finns inget som håller igång engagemanget hos en redan svältfödd Djurgårdsfamilj.

Det handlar inte om att allt måste vara högbudget eller perfekt producerat. Men det måste åtminstone kännas genomtänkt och som att man faktiskt vill kommunicera med sina supportrar.

Därför uppskattade jag faktiskt Wikens egna uppdateringar via mobilen. De var enkla, men de gav åtminstone en känsla av transparens och närvaro. Som supporter fick man känslan av att klubben såg värdet i att hålla oss informerade och delaktiga. Det blev mänskligt och nära.

Men även det verkar ha försvunnit nu.

Och när man väl kommunicerar känns det ofta hafsigt och oprofessionellt. Klippet Wiken lade ut om att MDB blivit ny sportchef är ett tydligt exempel. En mobil uppställd på ett bord i ett konferensrum, utan känsla eller kvalitet bakom produktionen. Helt ärligt kändes det mer som ett improviserat grupparbete från mellanstadiet än en presentation från Sveriges största och bästa hockeyförening genom tiderna.

Det behöver inte vara flashigt eller dyrt producerat, men det måste åtminstone finnas någon form av ambition, stolthet och professionalism i det man skickar ut.

Det som frustrerar mig mest är egentligen inte bara bristen på innehåll, utan känslan av att man inte verkar förstå vad supportrarna faktiskt efterfrågar.

Här om dagen kommenterade jag i ett inlägg på DIF Hockeys FB och efterfrågade mer content samt skrev att jag tyckte mediearbetet sköttes dåligt. Kommentaren fick flera likes ganska snabbt, såklart.

Senare på kvällen upptäckte jag att kommentaren hade raderats.

Och där någonstans blev jag faktiskt genuint besviken. För då handlar det inte längre bara om dåligt mediearbete. Då handlar det om att man väljer att tysta kritik från engagerade supportrar istället för att lyssna.

Jag är tredje generationens djurgårdare och har brunnit för den här klubben sedan jag var liten. Man vill kunna ställa krav på sin förening utan att behandlas som ett problem.

Djurgården Hockey är större än så här. Och kommunikationen med supportrarna borde också vara det.
Ett mycket väl skrivet inlägg broder, du sätter ord på allt jag känner också.

Att du blir censurerad är ett allvarligt övertramp, särskilt om du som jag är medlem i den här föreningen. Dags att röka ut de som sitter och toppstyr en medlemsägd förening med namn. Vem är so me-redaktör för DIF? Obehagligt är bara förnamnet

Skandalöst. Detta måste vara priofråga nummer ett nästa gång det är medlemsmöte. Hur kan de hålla på så här? Inte EN ENDA intervju med Hank eller Vejdemo - två killar som skulle varit framför kameran sekunden de satte signaturen på papper.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Limp

Silly Season 2026/27

Inlägg av Limp »

Purjo79 skrev: 2026-05-20 08:36:40
Här om dagen kommenterade jag i ett inlägg på DIF Hockeys FB och efterfrågade mer content samt skrev att jag tyckte mediearbetet sköttes dåligt. Kommentaren fick flera likes ganska snabbt, såklart.

Senare på kvällen upptäckte jag att kommentaren hade raderats.

Och där någonstans blev jag faktiskt genuint besviken. För då handlar det inte längre bara om dåligt mediearbete. Då handlar det om att man väljer att tysta kritik från engagerade supportrar istället för att lyssna.
Fy fan...

Om det sitter något kräk och inarbetar sådana beteenden så är vi på väg käpprätt åt helvete och man skäms som medlem.

Om det här stämmer (förutsatt att kommentaren i fråga inte var en svordomsfylld harang full med påhopp såklart :lol: )så måste det uppmärksammas uppåt i systemet tills det fastnar, i värsta fall måste kvällskvallerpress uppmärksamma det genom att ge oss negativ publicitet - och därmed mer hån från bönderna - för att det ska hända något.
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Silly Season 2026/27

Inlägg av tomten »

Ja, tystnaden är verkligen märklig. Snackade med wiken efter sista grundseriematchen och då sa han att det var betydligt enklare att ringa och prata med spelare och att det fanns ett större intresse nu efter den här säsongen. Sedan är det i princip tyst efter säsongen. Om det är kontrakt klarta varför går man inte ut med mer information att det kommer komma in spelare?
//WiktorK

Silly Season 2026/27

Inlägg av //WiktorK »

Känslan är att det var väldigt lätt från föreningens sida och med Wikegård som kommunikatör, att manifestera hur viktiga vi supporterar är och att vi förtjänar information. Vidare betonade man även att Djurgården Hockey skulle äga / styra nyhetsflödet kring föreningen och laget...

Som alltid är det lätt att slänga sig med fina ord som låter bra. Men det kan också tendera att bli farligt när de fina orden enbart visar sig vara fina ord från en PowerPoint-presentation, vilket det känns mer och mer som i detta fall..

Jag vet också att en nära bekant har mailat ledningen och även Wikegård, med synpunkter kring svårighet att se nummer på tröjorna på tv.
Personen i fråga är duktig på att formulera sig i skrift och få fram sitt budskap. Trots att det skickats någon påminnelse har detta bemötts med total tystnad från föreningen.. Jag förstår att detta må vara en skitsak för föreningen besvara. Men det tråkiga är att man även i detta fall inte verkar värdesätta supportrar på det sätt man vill ge sken av.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2026/27

Inlägg av Jim Morrison »

Men det är väl knappt något lag som värvat något sensationellt än? Vi har ändå fått in en back till första backpar och en center till top6.

Så länge vi får in bra spelare så gör det väl inget om det kommer lite senare?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Knickedick

Silly Season 2026/27

Inlägg av Knickedick »

Jim Morrison skrev: 2026-05-20 16:38:59 Men det är väl knappt något lag som värvat något sensationellt än? Vi har ändå fått in en back till första backpar och en center till top6.

Så länge vi får in bra spelare så gör det väl inget om det kommer lite senare?
Min känsla och tolkning är att detta inte längre handlar om tillkännagivanden av spelare in eller ut, eller avsaknaden av detta. Utan att det snarare handlar om den totala radiotystnad som pågår från DIFhockeys ledning på någon information, reportage, intervjuer, what so ever.

Sen om den diskussionen ska hållas i en Silly-tråd som ska handla om just spelare in och ut ur truppen är en annan sak.
Annars håller jag med dig i sak. Tillkännagivanden av Spelare in och ut kommer komma förr eller senare.
Användarvisningsbild
klintan85

Silly Season 2026/27

Inlägg av klintan85 »

Disciplinnämnden skrev: 2026-05-20 11:53:17
AlltidOavsett skrev: 2026-05-20 11:20:19 Bernhardt påväg till aik enligt HN. 🤮
Han har kontrakt med Linköping 26/27 ju.

(skulle det brytas, så borde vi tagit tillbaka honom.)
Bernhardt känns lite som Berg. Väldigt bra på HA nivå men klarar inte riktigt SHL nivån.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
klintan85

Silly Season 2026/27

Inlägg av klintan85 »

Det är väl mycket semestertider nu så detr är inte så konstigt att det är tyst. Brukar inte hända något alls under hockey-vm. Huvudsaken att det ser bra ut när säsongen går igång på allvar. Denna säsong kommer någ bli mindre wikegård informerar p.g.a. Due-Boje har tagit öer helt som sportchef.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Osten östlund

Silly Season 2026/27

Inlägg av Osten östlund »

klintan85 skrev: 2026-05-20 17:22:19 Det är väl mycket semestertider nu så detr är inte så konstigt att det är tyst. Brukar inte hända något alls under hockey-vm. Huvudsaken att det ser bra ut när säsongen går igång på allvar. Denna säsong kommer någ bli mindre wikegård informerar p.g.a. Due-Boje har tagit öer helt som sportchef.
Laget har semester i Juli. MDB kan fokusera på att värva spelare. Är inte prio att lyssna på honom, när han pratar om mjuka värden eller liknande?

Med så mycket supportrar som DIF har......

Som folk har varit inne på. Vi vill se när dom jobbar, intervjuer, testa utrustning, följa materialarna etc etc. Behöver inte vara " Netflix produktion ". Räcker med att städarna på Hovet exempelvis får ngr extra timmar. För att filma med mobilen, följa spelarna. Behöver inte vara en civilingenjör med 100 000:-/mån som ska göra det. Med den senaste kamerautrustningen, rätt ljussättning. Om det är pengar det hänger på?

Hur svårt ska det vara?

HA, Modo!

Örebro för helvete

Malmö

Kovax ex skitgäng

Luleå

Osv osv, men DIF media ska ha 4 månaders semester. Viktigt, så inte media teamet går in i väggen. Det har vi bestämt med HR. Är det så DIF media resonerar 😂 ( var inte riktat mot dig )? Fan ger upp nu, jävla idioti! Dock kommer jag betala medlemsavgiften om en månad, ta MITT ANSVAR!
Janzoo
Säsongskort: Ja

Silly Season 2026/27

Inlägg av Janzoo »

klintan85 skrev: 2026-05-20 17:22:19 Det är väl mycket semestertider nu så detr är inte så konstigt att det är tyst. Brukar inte hända något alls under hockey-vm. Huvudsaken att det ser bra ut när säsongen går igång på allvar. Denna säsong kommer någ bli mindre wikegård informerar p.g.a. Due-Boje har tagit öer helt som sportchef.
Räcker med att två ordinarie på kansliet som klarar av att googla lite om hur man gör saker för sociala medier lägger 10% av sin arbetstid för att vi ska hålla samma nivå som andra lag. Det är väl för fan inte semestertider för de som sitter på vanliga kontorstjänster? Eller har jag missat att jag också borde ha semester mellan april och september?

Sedan kostar det väl för fan noll att anställa ett par unga, ambitiösa personer som lever för sociala medier och vill ta sig in i branschen.

Edit: Utöver det så var väl hela grejen med att TV4 fick filma "slutspelet inifrån" hos oss att Wikegård ville visa upp mer, så att det vänt helt åt andra hållet nu är ju otroligt märkligt. Svenska YouTube-pajaser som Anis don Demina har råd att anställa en armé av 18-åringar som vill jobba med sociala medier, men vi behöver hjälp från media för att filma och skriva lite.
Skriv svar