Silly Season 2026/27

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Osten östlund

Silly Season 2026/27

Inlägg av Osten östlund »

klintan85 skrev: 2026-05-20 01:57:28 Det stod något om Sörensen i hockeynews idag, om att då bestämmer han sig. Men det är väl inte denna säsong som kommer? Det hade varit en klass värvning.
ANNONS

– Jag och min familj har sagt att vi ska försöka ta ett beslut i sommar hur vi ska göra i framtiden. Mestadels för att jag vill ha klart så tidigt som möjligt. Jag har barn som ska gå i skolan och allt det där, så jag måste bestämma allting sånt relativt tidigt.

Är det dags att flytta hem med tanke på barnens situation?

– Vi har inte tänkt så långt, bara sagt att vi ska sätta oss ner i sommar och se vad som finns på bordet så får man ta ett beslut därifrån. Jag blir inte yngre heller så det ska finnas en efterfrågan på en. Jag ska prata med min agent och så ska vi gå igenom allting.

Sörensen tänker alltså i sommar bestämma sig för var han ska spela från och med hösten 2027. Det är ganska tidigt.

– Så har jag gjort de senaste fem säsongerna. Jag skrev på ett treårskontrakt här väldigt tidigt. Sedan sajnade jag nytt redan i februari när jag hade ett år kvar. SÅ jag har varit väldigt tidig med sånt. Jag har en grabb som börjar bli äldre och som ska börja gymnasiet om ett år.

Har nära kontakt med Viggo
Marcus Sörensen blev pappa innan han hade fyllt 20 år, så barnen är på väg att gå om honom åldersmässigt…

– Vi får se vad som händer. Jag är öppen. Det är klart att Djurgården har alltid varit mitt hem. De är också inne i en fas där de kanske vill föryngra. De har en jättebra generation på väg.

Vad säger du om Viggo Björck?

– Han är grym. Jag har följt honom lite och jag har pratat med honom under vintern. Grym spelare. Samma med Frondell. Grym. De har haft en väldigt bra säsong i Djurgården. Jag har kollat på en del matcher. Samma sak med Hellberg. Han har varit grym. Jag tycker att han var jättebra mot Kanada också. Så jag supportar mina djurgårdare, säger Marcus Sörensen.
DIFLuWi
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av DIFLuWi »

Liket lever!
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Användarvisningsbild
fryppe

Silly Season 2026/27

Inlägg av fryppe »

DIFLuWi skrev: 2026-05-20 07:09:29Liket lever!
Hugo Hävelid lånas ut till Almtuna!
Difsky

Silly Season 2026/27

Inlägg av Difsky »

Jättetråkigt all denna radiotystnad från föreningen. Trodde inte det om Djurgården. Enormt besviken, inte bara att det inte kommunicerats nyförvärv utan att det inte kommuniceras någonting alls. Det är en sån låg nivå som inte ens passar hockeyallsvenska lag.

Någon skrev förut att det blir knäpptyst så fort det inte finns något att sälja, tror inte så är fallet men det är så det kan tolkas och det vill jag inte att Djurgården ska dras med.

Pinsamt dåligt
Knickedick

Silly Season 2026/27

Inlägg av Knickedick »

Difsky skrev: 2026-05-20 07:52:35 Jättetråkigt all denna radiotystnad från föreningen. Trodde inte det om Djurgården. Enormt besviken, inte bara att det inte kommunicerats nyförvärv utan att det inte kommuniceras någonting alls. Det är en sån låg nivå som inte ens passar hockeyallsvenska lag.

Någon skrev förut att det blir knäpptyst så fort det inte finns något att sälja, tror inte så är fallet men det är så det kan tolkas och det vill jag inte att Djurgården ska dras med.

Pinsamt dåligt
Det är skitbra för lönebudgeten om tjänstemännen kan gå på 8-månaders kontrakt :wink:
Användarvisningsbild
Doyle 1

Silly Season 2026/27

Inlägg av Doyle 1 »

Kan bara instämma. Uselt handhavande mot supportrar o finansiärer. Handlar ju att hålla lågan uppe o höja intresset för laget o lagbygget. Är ju ingen direkt raketforskning att ha lite kommunikation kan man tycka. Skittråkigt att kritisera men kritiken är berättigad!!!
Purjo79
Säsongskort: Ja

Silly Season 2026/27

Inlägg av Purjo79 »

Difsky skrev: 2026-05-20 07:52:35 Jättetråkigt all denna radiotystnad från föreningen. Trodde inte det om Djurgården. Enormt besviken, inte bara att det inte kommunicerats nyförvärv utan att det inte kommuniceras någonting alls. Det är en sån låg nivå som inte ens passar hockeyallsvenska lag.

Pinsamt dåligt
Detta blir mitt första inlägg här på forumet, även om jag varit en flitig läsare i flera år och är inne här flera gånger i veckan.

Och precis som många andra känner jag nu att jag behöver ta bladet från munnen.

Jag håller helt med om kritiken mot Djurgården Hockeys mediearbete. Tyvärr har det varit undermåligt under en längre tid, men nu känns det som att det nått en ny bottennivå. Det finns i princip inget eget innehåll längre. Inga reportage, inga intervjuer, inga bakom kulisserna-klipp, inga videos som bygger känsla, stolthet eller förväntan kring laget och föreningen. Det finns inget som håller igång engagemanget hos en redan svältfödd Djurgårdsfamilj.

Det handlar inte om att allt måste vara högbudget eller perfekt producerat. Men det måste åtminstone kännas genomtänkt och som att man faktiskt vill kommunicera med sina supportrar.

Därför uppskattade jag faktiskt Wikens egna uppdateringar via mobilen. De var enkla, men de gav åtminstone en känsla av transparens och närvaro. Som supporter fick man känslan av att klubben såg värdet i att hålla oss informerade och delaktiga. Det blev mänskligt och nära.

Men även det verkar ha försvunnit nu.

Och när man väl kommunicerar känns det ofta hafsigt och oprofessionellt. Klippet Wiken lade ut om att MDB blivit ny sportchef är ett tydligt exempel. En mobil uppställd på ett bord i ett konferensrum, utan känsla eller kvalitet bakom produktionen. Helt ärligt kändes det mer som ett improviserat grupparbete från mellanstadiet än en presentation från Sveriges största och bästa hockeyförening genom tiderna.

Det behöver inte vara flashigt eller dyrt producerat, men det måste åtminstone finnas någon form av ambition, stolthet och professionalism i det man skickar ut.

Det som frustrerar mig mest är egentligen inte bara bristen på innehåll, utan känslan av att man inte verkar förstå vad supportrarna faktiskt efterfrågar.

Här om dagen kommenterade jag i ett inlägg på DIF Hockeys FB och efterfrågade mer content samt skrev att jag tyckte mediearbetet sköttes dåligt. Kommentaren fick flera likes ganska snabbt, såklart.

Senare på kvällen upptäckte jag att kommentaren hade raderats.

Och där någonstans blev jag faktiskt genuint besviken. För då handlar det inte längre bara om dåligt mediearbete. Då handlar det om att man väljer att tysta kritik från engagerade supportrar istället för att lyssna.

Jag är tredje generationens djurgårdare och har brunnit för den här klubben sedan jag var liten. Man vill kunna ställa krav på sin förening utan att behandlas som ett problem.

Djurgården Hockey är större än så här. Och kommunikationen med supportrarna borde också vara det.
Användarvisningsbild
Art Vandelay

Silly Season 2026/27

Inlägg av Art Vandelay »

Osten östlund skrev: 2026-05-20 06:36:36
klintan85 skrev: 2026-05-20 01:57:28 Det stod något om Sörensen i hockeynews idag, om att då bestämmer han sig. Men det är väl inte denna säsong som kommer? Det hade varit en klass värvning.
ANNONS

– Jag och min familj har sagt att vi ska försöka ta ett beslut i sommar hur vi ska göra i framtiden. Mestadels för att jag vill ha klart så tidigt som möjligt. Jag har barn som ska gå i skolan och allt det där, så jag måste bestämma allting sånt relativt tidigt.

Är det dags att flytta hem med tanke på barnens situation?

– Vi har inte tänkt så långt, bara sagt att vi ska sätta oss ner i sommar och se vad som finns på bordet så får man ta ett beslut därifrån. Jag blir inte yngre heller så det ska finnas en efterfrågan på en. Jag ska prata med min agent och så ska vi gå igenom allting.

Sörensen tänker alltså i sommar bestämma sig för var han ska spela från och med hösten 2027. Det är ganska tidigt.

– Så har jag gjort de senaste fem säsongerna. Jag skrev på ett treårskontrakt här väldigt tidigt. Sedan sajnade jag nytt redan i februari när jag hade ett år kvar. SÅ jag har varit väldigt tidig med sånt. Jag har en grabb som börjar bli äldre och som ska börja gymnasiet om ett år.

Har nära kontakt med Viggo
Marcus Sörensen blev pappa innan han hade fyllt 20 år, så barnen är på väg att gå om honom åldersmässigt…

– Vi får se vad som händer. Jag är öppen. Det är klart att Djurgården har alltid varit mitt hem. De är också inne i en fas där de kanske vill föryngra. De har en jättebra generation på väg.

Vad säger du om Viggo Björck?

– Han är grym. Jag har följt honom lite och jag har pratat med honom under vintern. Grym spelare. Samma med Frondell. Grym. De har haft en väldigt bra säsong i Djurgården. Jag har kollat på en del matcher. Samma sak med Hellberg. Han har varit grym. Jag tycker att han var jättebra mot Kanada också. Så jag supportar mina djurgårdare, säger Marcus Sörensen.
Då kan vi nog räkna med att Sören vänder hem till oss.

Vet inte om det blivit något fel i din kopiering, ska väl syfta på Viggo, men tyckte det var lite kul att Sörens barn går om honom åldersmässigt. Visste inte att det var möjligt.
Skriv svar