Synd. Utan tvekan en av de spelarna jag möter helst. Viker alltid ner sig och gör sina sämsta matcher mot oss. Lhc blir garanterat ett bättre lag utan det där riksmongot. Grattis Linköping!
Silly Season 2026/27
Silly Season 2026/27
Silly Season 2026/27
Expressen skriver dessutom att han kommer lyfta ca 350k i månaden. Helt sinnessjukt, dels för en spelare av hans kaliber, men också i och med att det är HA vi pratar om. Man undrar ju var gnaget hittat de pengarna!
Silly Season 2026/27
Sponsorer/finansiärer lyfter merparten. Det sägs vara över 4 år också.tobijoh skrev: ↑2026-04-21 14:24:16Expressen skriver dessutom att han kommer lyfta ca 350k i månaden. Helt sinnessjukt, dels för en spelare av hans kaliber, men också i och med att det är HA vi pratar om. Man undrar ju var gnaget hittat de pengarna!
-
Donkels-3.0
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Silly Season 2026/27
Du menar domedagsprofeterna som slängde upp tråden om allsvenskan 2026/2027 nej allt talar för att vi tar ytterligare klivBOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2026-04-21 12:56:23Eftersom domedagsprofeterna siar om sämre trupp nästa år så lär ju förkortad semesterperiod innebära kval då?Donkels-3.0 skrev: ↑2026-04-21 11:53:44Nästa år så ska semesterperioden minskasDIF_Soldier skrev: ↑2026-04-21 11:37:18Vid denna tidpunkt i fjol var vi inte ens klara för SHL (25:e är det ett år sedan). Vilket får en att uppskatta hur oerhört snabbt Wiken och Due-Boje jobbade i fjol.
Den sega känslan beror helt enkelt på att vi har varit bortskämda med långa slutspel i tre säsonger samtidigt som NHL/AHL har sina givna datum oavsett.
Övertygad om att många fler spelare är klara så här dags än i fjol, men vi har fortfarande NHLs datum att förhålla oss till. Lucas Carlssons lag spelar fortfarande åttondelsfinal t ex.
Detta är nackdelen med att inte vara högsta hönset i en serie; en längre semester. Bara att vänja sig.![]()
-
Donkels-3.0
Silly Season 2026/27
Förmodligen Putins oljebulvan som varit i farten igentobijoh skrev: ↑2026-04-21 14:24:16Expressen skriver dessutom att han kommer lyfta ca 350k i månaden. Helt sinnessjukt, dels för en spelare av hans kaliber, men också i och med att det är HA vi pratar om. Man undrar ju var gnaget hittat de pengarna!
-
Osten östlund
Silly Season 2026/27
Där kan jag ställa mig bland dom första i ledet, bl a .Donkels-3.0 skrev: ↑2026-04-21 15:02:31Du menar domedagsprofeterna som slängde upp tråden om allsvenskan 2026/2027 nej allt talar för att vi tar ytterligare klivBOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2026-04-21 12:56:23Eftersom domedagsprofeterna siar om sämre trupp nästa år så lär ju förkortad semesterperiod innebära kval då?Donkels-3.0 skrev: ↑2026-04-21 11:53:44Nästa år så ska semesterperioden minskasDIF_Soldier skrev: ↑2026-04-21 11:37:18Vid denna tidpunkt i fjol var vi inte ens klara för SHL (25:e är det ett år sedan). Vilket får en att uppskatta hur oerhört snabbt Wiken och Due-Boje jobbade i fjol.
Den sega känslan beror helt enkelt på att vi har varit bortskämda med långa slutspel i tre säsonger samtidigt som NHL/AHL har sina givna datum oavsett.
Övertygad om att många fler spelare är klara så här dags än i fjol, men vi har fortfarande NHLs datum att förhålla oss till. Lucas Carlssons lag spelar fortfarande åttondelsfinal t ex.
Detta är nackdelen med att inte vara högsta hönset i en serie; en längre semester. Bara att vänja sig.![]()
- Efter rekord i hemmaförluster
- Sämst underliggande siffror
- Var väll sist i tabellen, 20 sista eller ngt.
- Inget grundspel
- Hellberg och junisarna gjorde sitt jobb, med bravur. Resterande sisådär.
Då mådde man inte bra, samt ställde in sig på det värsta.
Men att sitta och älta om det, flera veckor senare. Trodde jag bara fruntimmer och dagmammor gjorde.
När ni känner att ni är klara med ältandet
Heja Djurgårn!
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Silly Season 2026/27
Nej, varför skulle jag mena dom? Kolla bara några inlägg tillbaka, vi ska inte vänta oss en bättre trupp, vi slarvar bort juniorer osv.Donkels-3.0 skrev: ↑2026-04-21 15:02:31Du menar domedagsprofeterna som slängde upp tråden om allsvenskan 2026/2027 nej allt talar för att vi tar ytterligare klivBOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2026-04-21 12:56:23Eftersom domedagsprofeterna siar om sämre trupp nästa år så lär ju förkortad semesterperiod innebära kval då?Donkels-3.0 skrev: ↑2026-04-21 11:53:44Nästa år så ska semesterperioden minskasDIF_Soldier skrev: ↑2026-04-21 11:37:18Vid denna tidpunkt i fjol var vi inte ens klara för SHL (25:e är det ett år sedan). Vilket får en att uppskatta hur oerhört snabbt Wiken och Due-Boje jobbade i fjol.
Att man var nojig om kval under säsong var väl de flesta av oss, det är något helt annat.
Personligen förväntar jag mig en tydlig satsning mot ett bättre lag inför kommande år.
I det ingår såklart att spelare som Salsten och Blomgren lär göra bättre säsonger med debutåret avklarat.
Men det ingår även att vi stärker upp med nyförvärv som gör oss bättre.
Ludvig Rensfeldt, min hjälte och förebild.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Silly Season 2026/27
Det där surret hade jag nästan helt glömt bort. Men en trevlig påminnelse nu när allt slutade bra. Man var ändå rätt orolig där ett tag.Osten östlund skrev: ↑2026-04-21 15:10:48Där kan jag ställa mig bland dom första i ledet, bl a .Donkels-3.0 skrev: ↑2026-04-21 15:02:31Du menar domedagsprofeterna som slängde upp tråden om allsvenskan 2026/2027 nej allt talar för att vi tar ytterligare klivBOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2026-04-21 12:56:23Eftersom domedagsprofeterna siar om sämre trupp nästa år så lär ju förkortad semesterperiod innebära kval då?Donkels-3.0 skrev: ↑2026-04-21 11:53:44Nästa år så ska semesterperioden minskasDIF_Soldier skrev: ↑2026-04-21 11:37:18
Vid denna tidpunkt i fjol var vi inte ens klara för SHL (25:e är det ett år sedan). Vilket får en att uppskatta hur oerhört snabbt Wiken och Due-Boje jobbade i fjol.
- Inget grundspel
Men att sitta och älta om det, flera veckor senare. Trodde jag bara fruntimmer och dagmammor gjorde.
När ni känner att ni är klara med ältandet. Så blickar vi framåt mot en ny härlig säsong tillsammans på forumet.🫶
Heja Djurgårn!
Ludvig Rensfeldt, min hjälte och förebild.
Silly Season 2026/27
Håller helt med om att vårt spel var bedrövligt, mer obefintligt större delen av säsongen. Men ändå kom flertalet lag bakom oss och kollar man Hv sist halvan så var dom än mer bedrövliga. Förutom matcherna mot oss. Så hade fler tittat på övriga lags matcher så tror jag blodtrycket varit bättre. Gjorde ändå något bra genom att komma 9a.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2026-04-21 15:45:54Det där surret hade jag nästan helt glömt bort. Men en trevlig påminnelse nu när allt slutade bra. Man var ändå rätt orolig där ett tag.Osten östlund skrev: ↑2026-04-21 15:10:48Där kan jag ställa mig bland dom första i ledet, bl a .Donkels-3.0 skrev: ↑2026-04-21 15:02:31Du menar domedagsprofeterna som slängde upp tråden om allsvenskan 2026/2027 nej allt talar för att vi tar ytterligare klivBOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2026-04-21 12:56:23Eftersom domedagsprofeterna siar om sämre trupp nästa år så lär ju förkortad semesterperiod innebära kval då?![]()
- Inget grundspel
När ni känner att ni är klara med ältandet. Så blickar vi framåt mot en ny härlig säsong tillsammans på forumet.🫶
Heja Djurgårn!![]()
In Wikegård we trust!
-
Osten östlund
Silly Season 2026/27
Precis gäller att förtränga det snabbt. Annars blir man bara gnällig och bitterBOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2026-04-21 15:45:54Det där surret hade jag nästan helt glömt bort. Men en trevlig påminnelse nu när allt slutade bra. Man var ändå rätt orolig där ett tag.Osten östlund skrev: ↑2026-04-21 15:10:48Där kan jag ställa mig bland dom första i ledet, bl a .Donkels-3.0 skrev: ↑2026-04-21 15:02:31Du menar domedagsprofeterna som slängde upp tråden om allsvenskan 2026/2027 nej allt talar för att vi tar ytterligare klivBOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2026-04-21 12:56:23Eftersom domedagsprofeterna siar om sämre trupp nästa år så lär ju förkortad semesterperiod innebära kval då?![]()
- Inget grundspel
Heja Djurgårn!![]()
-
Knickedick
Silly Season 2026/27
Ja! Blicka framåt! Otroligt obekräftade rykten säger att vi kan få titta på några av våra juniorer och andra med koppling hit i Tre kronor till nästa vecka.Osten östlund skrev: ↑2026-04-21 16:13:19Precis gäller att förtränga det snabbt. Annars blir man bara gnällig och bitterBOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2026-04-21 15:45:54Det där surret hade jag nästan helt glömt bort. Men en trevlig påminnelse nu när allt slutade bra. Man var ändå rätt orolig där ett tag.Osten östlund skrev: ↑2026-04-21 15:10:48Där kan jag ställa mig bland dom första i ledet, bl a .Donkels-3.0 skrev: ↑2026-04-21 15:02:31Du menar domedagsprofeterna som slängde upp tråden om allsvenskan 2026/2027 nej allt talar för att vi tar ytterligare klivBOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2026-04-21 12:56:23
Eftersom domedagsprofeterna siar om sämre trupp nästa år så lär ju förkortad semesterperiod innebära kval då?![]()
- Inget grundspel
Heja Djurgårn!![]()
![]()
Som sagt bara obekräftade rykten, men jag väljer att tro på dom.
Silly Season 2026/27
Kändes väldigt dåligt när Solna presenterade Tuurala, han kan verkligen göra mirakel med sitt material.
Men om dom nu ska in med Kovacs i ett Tuurala lag så blir jag lite glad, för det kan typ inte gå bra.
Silly Season 2026/27
Man kan ju förstå att det satsas aggressivt på att ta sig upp iom att det inte finns något superlag att slåss mot kommande säsong. Sen i just råttornas fall så fick nog en och annan ohyra ute i landet på allvar panik efter Wikens "dags att sälja Hovet till Djurgården" (hur orealistisk en sån försäljning än är), så de MÅSTE ta sig upp illa kvickt för att sist och slutligen inte gå under
- SirDIFalot
Silly Season 2026/27
Tappar folk minnet varje sommar eller? Det är bara jämföra med när spelare presenterats förut.
Tre "klara" via media. Gunler, Carlsson och Vejdemo.
Expert.
- Jim Morrison
Silly Season 2026/27
Mycket fint med tre svenska spelare. Liam Pettersson kanske man kan addera där också.SirDIFalot skrev: ↑2026-04-21 18:41:10Tappar folk minnet varje sommar eller? Det är bara jämföra med när spelare presenterats förut.
Tre "klara" via media. Gunler, Carlsson och Vejdemo.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.