Liam, kanske? Ansluter till laget denna vecka.
Silly Season 2026/27
-
Knickedick
- Medlem: Ja, vanlig medlem
-
Osten östlund
Silly Season 2026/27
Försäsongen börjar på torsdag. Sedan kan det ev vara avtal som löper t om sista April?
Silly Season 2026/27
"Wilmer Skoogs kontrakt går ut efter säsongen, men var han kommer spela kommande säsong är inget han tänkt speciellt mycket på ännu.
– Jag har inte riktigt funderat så långt. Det var väldigt kul att få en smak av NHL i slutet av säsongen och är något jag vill uppleva mer av. Men kontraktet i sig är ingenting jag har börjat prata om ännu.
Just nu är det inte heller aktuellt för honom att återvända till Sverige.
– Nej, inte som det känns just nu, avslutar Wilmer Skoog"
/ hockeysverige.se
– Jag har inte riktigt funderat så långt. Det var väldigt kul att få en smak av NHL i slutet av säsongen och är något jag vill uppleva mer av. Men kontraktet i sig är ingenting jag har börjat prata om ännu.
Just nu är det inte heller aktuellt för honom att återvända till Sverige.
– Nej, inte som det känns just nu, avslutar Wilmer Skoog"
/ hockeysverige.se
-
Knickedick
Silly Season 2026/27
Tror de svenska avtalen löper till 15de Maj?Osten östlund skrev: ↑2026-04-21 09:53:11 Försäsongen börjar på torsdag. Sedan kan det ev vara avtal som löper t om sista April?
Om det var det du syftade på?
-
Osten östlund
Silly Season 2026/27
Kanske var så, bara antog. Men andra lag har presenterat spelare. Vejdemos bröts väll ( Örebro har presenterat Filip L ). Unga killen ifrån plast är väll inget att bråka om.Knickedick skrev: ↑2026-04-21 10:02:54Tror de svenska avtalen löper till 15de Maj?Osten östlund skrev: ↑2026-04-21 09:53:11 Försäsongen börjar på torsdag. Sedan kan det ev vara avtal som löper t om sista April?
LC och Gunler spelar ju fortfarande.
Silly Season 2026/27
Förlängning av säsongskorten startar imorgon, kan det komma något i samband med det? Typ en hälsning från Vejdemo att förlänga?
- DIF_Soldier
Silly Season 2026/27
Vid denna tidpunkt i fjol var vi inte ens klara för SHL (25:e är det ett år sedan). Vilket får en att uppskatta hur oerhört snabbt Wiken och Due-Boje jobbade i fjol.
Den sega känslan beror helt enkelt på att vi har varit bortskämda med långa slutspel i tre säsonger samtidigt som NHL/AHL har sina givna datum oavsett.
Övertygad om att många fler spelare är klara så här dags än i fjol, men vi har fortfarande NHLs datum att förhålla oss till. Lucas Carlssons lag spelar fortfarande åttondelsfinal t ex.
Detta är nackdelen med att inte vara högsta hönset i en serie; en längre semester. Bara att vänja sig.
Säg den glädje som varar
-
Donkels-3.0
- Säsongskort: Ja
Silly Season 2026/27
Nästa år så ska semesterperioden minskasDIF_Soldier skrev: ↑2026-04-21 11:37:18Vid denna tidpunkt i fjol var vi inte ens klara för SHL (25:e är det ett år sedan). Vilket får en att uppskatta hur oerhört snabbt Wiken och Due-Boje jobbade i fjol.
Den sega känslan beror helt enkelt på att vi har varit bortskämda med långa slutspel i tre säsonger samtidigt som NHL/AHL har sina givna datum oavsett.
Övertygad om att många fler spelare är klara så här dags än i fjol, men vi har fortfarande NHLs datum att förhålla oss till. Lucas Carlssons lag spelar fortfarande åttondelsfinal t ex.
Detta är nackdelen med att inte vara högsta hönset i en serie; en längre semester. Bara att vänja sig.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Silly Season 2026/27
Eftersom domedagsprofeterna siar om sämre trupp nästa år så lär ju förkortad semesterperiod innebära kval då?Donkels-3.0 skrev: ↑2026-04-21 11:53:44Nästa år så ska semesterperioden minskasDIF_Soldier skrev: ↑2026-04-21 11:37:18Vid denna tidpunkt i fjol var vi inte ens klara för SHL (25:e är det ett år sedan). Vilket får en att uppskatta hur oerhört snabbt Wiken och Due-Boje jobbade i fjol.
Ludvig Rensfeldt, min hjälte och förebild.
Silly Season 2026/27
Den som inte är paranoid är inte tillräckligt välinformerad.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2026-04-21 12:56:23Eftersom domedagsprofeterna siar om sämre trupp nästa år så lär ju förkortad semesterperiod innebära kval då?Donkels-3.0 skrev: ↑2026-04-21 11:53:44Nästa år så ska semesterperioden minskasDIF_Soldier skrev: ↑2026-04-21 11:37:18Vid denna tidpunkt i fjol var vi inte ens klara för SHL (25:e är det ett år sedan). Vilket får en att uppskatta hur oerhört snabbt Wiken och Due-Boje jobbade i fjol.
Detta är nackdelen med att inte vara högsta hönset i en serie; en längre semester. Bara att vänja sig.![]()
-
Knickedick
Silly Season 2026/27
Vid vilken tidpunkt klubbar presenterar nya spelare tror jag handlar mer om klubbens policy och lite när det är bra läge för att få en hype än när spelarens nuvarande avtals slutdatum att göra.Osten östlund skrev: ↑2026-04-21 10:05:18Kanske var så, bara antog. Men andra lag har presenterat spelare. Vejdemos bröts väll ( Örebro har presenterat Filip L ). Unga killen ifrån plast är väll inget att bråka om.Knickedick skrev: ↑2026-04-21 10:02:54Tror de svenska avtalen löper till 15de Maj?Osten östlund skrev: ↑2026-04-21 09:53:11 Försäsongen börjar på torsdag. Sedan kan det ev vara avtal som löper t om sista April?
LC och Gunler spelar ju fortfarande.
Att klubbar presenterar spelare innebär bara att de är överens med den spelaren om att ingå ett avtal för kommande säsong som börjar gälla någongång efter 15de maj. Det betyder inte att nuvarande avtal som spelaren har bryts innan 15de Maj, om inte annat är överenskommet med klubben som spelaren har sitt nuvarande avtal med.
Som jag minns det så offentliggjordes de första spelarvärvningarningarna för 25/26 i samband med nysläppet för säsongskorten? Har för mig att det kom nya spelare tre dagar i rad i samband med släppet?
Silly Season 2026/27
Nu presenterade Frölunda spelare från Örebro...så som du skriver är det nog lite upp till varje klubbs eget samvete
Silly Season 2026/27
Slipper iaf möta Kovacs nästa säsong, där gick skaderisken ner avsedvärt för våra lirare 2026/27, najs!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).