Silly Season 2026/27

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Osten östlund

Silly Season 2026/27

Inlägg av Osten östlund »

Har väll ryktats?

Sportbladet har fått ett par signaler om att McLaughlin ska vara överens med en ny klubb, men det är obekräftade uppgifter.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Gillar att Vejdemo adderar storlek och tyngd.
Börjat bli gubbstark, rätt ålder och småelak i närkamperna.
Att han ovanpå allt är skicklig vet vi.
En perfekt djurgårdsvärvning.
Ludvig Rensfeldt, min hjälte och förebild.
Babek

Silly Season 2026/27

Inlägg av Babek »

Jim Morrison skrev: 2026-04-16 20:34:49 Hoppas Viggo tackar nej till JVM. Fan, han prioriterar J20 då kan han väl prioritera A-laget när han redan har ett JVM-guld :)
Jaa! Han får ju ändå en chans till året där på vafan.
På ett sätt tråkigt att det inte blir J18 VM för honom. Lär inte vara många som har spelat J18 VM, J20 VM och senior VM samma säsong och det hade han chans på och chans för guld i alla 3 ;).

Nu minskar väl hans chans till herr-vm efter avstängning och det kanske är bäst så för oss. Ett bra VM och han kanske kliver över direkt efter draften..
DIFLuWi

Silly Season 2026/27

Inlägg av DIFLuWi »

Vad ska vi in med MacLaughlin för?

Han är väl på sin höjd 2:a, egentlig 3:a i den här ligan?
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2026/27

Inlägg av Jim Morrison »

DIFLuWi skrev: 2026-04-17 06:08:41 Vad ska vi in med MacLaughlin för?

Jag tycker vi behöver en till center efter Vejdemo. JVM för Björck och en skadeproblematik för Josefson (och Krüger) gör att vi riskerar hamna i trångmål relativt ofta.

Även om jag skulle vilja ha en tydlig etta tror jag inte vi får det. Skulle då vara fint med en spelare för top9, typ en McLaughlin eller en Nolan Stevens där alla tre centrar är ungefär likvärdiga och kan spela varsom. Kanske någon från HA/Finland som har möjlighet att växa under säsong men inte kostar skjortan.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Säcken

Silly Season 2026/27

Inlägg av Säcken »

Jim Morrison skrev: 2026-04-17 06:37:28
DIFLuWi skrev: 2026-04-17 06:08:41 Vad ska vi in med MacLaughlin för?

Jag tycker vi behöver en till center efter Vejdemo. JVM för Björck och en skadeproblematik för Josefson (och Krüger) gör att vi riskerar hamna i trångmål relativt ofta.

Även om jag skulle vilja ha en tydlig etta tror jag inte vi får det. Skulle då vara fint med en spelare för top9, typ en McLaughlin eller en Nolan Stevens där alla tre centrar är ungefär likvärdiga och kan spela varsom. Kanske någon från HA/Finland som har möjlighet att växa under säsong men inte kostar skjortan.
Typ en Marcus Davidsson om vi är inne på att försvenska laget.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Silly Season 2026/27

Inlägg av Remy Lebeau »

McLaughlin ryktades väl hit innan Leksand åkte ut och lär vara avskriven. Ryktas om Linköping för honom enligt hockeynews.

https://hockeynews.se/nyheter/avslojar- ... jo-forward
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Mmmarabou
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av Mmmarabou »

Ingen silly, men Due-Boje tar över som sportchef f.rom. idag.
Sa Wiken i hockeymorgon nyss.
Känns lite tvådelat, men blir nog bra ändå.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2026/27

Inlägg av Jim Morrison »

Mmmarabou skrev: 2026-04-17 08:10:39 Ingen silly, men Due-Boje tar över som sportchef f.rom. idag.
Sa Wiken i hockeymorgon nyss.
Känns lite tvådelat, men blir nog bra ändå.
Tror han varit det inofficiellt redan sedan förra säsongen ändå. Planen från början var väl Wikegård som någon slags president.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
jsson

Silly Season 2026/27

Inlägg av jsson »

Det enda Wikegård egentligen gör här är väl att faktiskt göra om organisationen så han kan ta den rollen han skulle haft hela tiden. Han var aldrig anställd specifikt som sportchef.

Josefson var väl första påläggskalven som Wikens nummer två. Due-Boje agerade scout.
Josef väljer att snöra på sig grillorna igen, Due-Boje tar över. Det har gått ett år. Wiken gillar vad han ser. Wiken verkställer.

#MOT17
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Användarvisningsbild
fryppe

Silly Season 2026/27

Inlägg av fryppe »

jsson skrev: 2026-04-17 09:49:49 Det enda Wikegård egentligen gör här är väl att faktiskt göra om organisationen så han kan ta den rollen han skulle haft hela tiden. Han var aldrig anställd specifikt som sportchef.

Josefson var väl första påläggskalven som Wikens nummer två. Due-Boje agerade scout.
Josef väljer att snöra på sig grillorna igen, Due-Boje tar över. Det har gått ett år. Wiken gillar vad han ser. Wiken verkställer.

#MOT17
Ja precis så tror inte han va så mycket involverad i värvningarna till förra säsongen heller om jag ska vara ärlig, kanske varit som ett stöd och svarat på lite frågor annars tror jag Due-Boje har gjort 90% av jobbet redan då.
Bengan08
Säsongskort: Ja

Silly Season 2026/27

Inlägg av Bengan08 »

Någon annan som lyssnade på Wiken i Hockeymorgon? Riktigt bra faktiskt och där fick han även frågan om nyförvärv. Han kanske uttryckte sig slarvigt , men där sa han att några backar och någon forward va klar. Hade ju hoppats på tvärtom :). Dvs några forwards klara och någon back
Osten östlund

Silly Season 2026/27

fryppe skrev: 2026-04-17 09:53:07
jsson skrev: 2026-04-17 09:49:49 Det enda Wikegård egentligen gör här är väl att faktiskt göra om organisationen så han kan ta den rollen han skulle haft hela tiden. Han var aldrig anställd specifikt som sportchef.

#MOT17
Ja precis så tror inte han va så mycket involverad i värvningarna till förra säsongen heller om jag ska vara ärlig, kanske varit som ett stöd och svarat på lite frågor annars tror jag Due-Boje har gjort 90% av jobbet redan då.
Wikegård är en entreprenör bl a. Han vill gärna ta ett steg tillbaka. Låta yngre människor växa. Sedan kommer han kliva in som " en sköld ". Ifall trycket blir för tufft, för Kimby och MDB.

Bosse ville stå längst fram, var lite det som blev hans fall.
Osten östlund

Silly Season 2026/27

Så klara enligt rykten?

- Liam Pettersson
- Lucas Carlsson
- Lukas Vejdemo
- Noel Gunler

Så en back och vinge till. Samt C ifall Kruger slutar?
Användarvisningsbild
fryppe

Silly Season 2026/27

Inlägg av fryppe »

Osten östlund skrev: 2026-04-17 10:28:30 Så klara enligt rykten?

- Liam Pettersson
- Lucas Carlsson
- Lukas Vejdemo
- Noel Gunler

Så en back och vinge till. Samt C ifall Kruger slutar?
Gissar att vi kommer plocka minst 2 forwards till utöver vejdemo sen om det är en center eller två vingar får vi se.
Skriv svar