Silly Season 2026/27
-
Osten östlund
Silly Season 2026/27
Har väll ryktats?
Sportbladet har fått ett par signaler om att McLaughlin ska vara överens med en ny klubb, men det är obekräftade uppgifter.
Sportbladet har fått ett par signaler om att McLaughlin ska vara överens med en ny klubb, men det är obekräftade uppgifter.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2026/27
Gillar att Vejdemo adderar storlek och tyngd.
Börjat bli gubbstark, rätt ålder och småelak i närkamperna.
Att han ovanpå allt är skicklig vet vi.
En perfekt djurgårdsvärvning.
Börjat bli gubbstark, rätt ålder och småelak i närkamperna.
Att han ovanpå allt är skicklig vet vi.
En perfekt djurgårdsvärvning.
Ludvig Rensfeldt, min hjälte och förebild.
Silly Season 2026/27
Jaa! Han får ju ändå en chans till året där på vafan.Jim Morrison skrev: ↑2026-04-16 20:34:49 Hoppas Viggo tackar nej till JVM. Fan, han prioriterar J20 då kan han väl prioritera A-laget när han redan har ett JVM-guld![]()
På ett sätt tråkigt att det inte blir J18 VM för honom. Lär inte vara många som har spelat J18 VM, J20 VM och senior VM samma säsong och det hade han chans på och chans för guld i alla 3
Nu minskar väl hans chans till herr-vm efter avstängning och det kanske är bäst så för oss. Ett bra VM och han kanske kliver över direkt efter draften..
Silly Season 2026/27
Vad ska vi in med MacLaughlin för?
Han är väl på sin höjd 2:a, egentlig 3:a i den här ligan?
Han är väl på sin höjd 2:a, egentlig 3:a i den här ligan?
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
- Jim Morrison
Silly Season 2026/27
Jag tycker vi behöver en till center efter Vejdemo. JVM för Björck och en skadeproblematik för Josefson (och Krüger) gör att vi riskerar hamna i trångmål relativt ofta.
Även om jag skulle vilja ha en tydlig etta tror jag inte vi får det. Skulle då vara fint med en spelare för top9, typ en McLaughlin eller en Nolan Stevens där alla tre centrar är ungefär likvärdiga och kan spela varsom. Kanske någon från HA/Finland som har möjlighet att växa under säsong men inte kostar skjortan.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Silly Season 2026/27
Typ en Marcus Davidsson om vi är inne på att försvenska laget.Jim Morrison skrev: ↑2026-04-17 06:37:28Jag tycker vi behöver en till center efter Vejdemo. JVM för Björck och en skadeproblematik för Josefson (och Krüger) gör att vi riskerar hamna i trångmål relativt ofta.
Även om jag skulle vilja ha en tydlig etta tror jag inte vi får det. Skulle då vara fint med en spelare för top9, typ en McLaughlin eller en Nolan Stevens där alla tre centrar är ungefär likvärdiga och kan spela varsom. Kanske någon från HA/Finland som har möjlighet att växa under säsong men inte kostar skjortan.
- Remy Lebeau
Silly Season 2026/27
McLaughlin ryktades väl hit innan Leksand åkte ut och lär vara avskriven. Ryktas om Linköping för honom enligt hockeynews.
https://hockeynews.se/nyheter/avslojar- ... jo-forward
https://hockeynews.se/nyheter/avslojar- ... jo-forward
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Silly Season 2026/27
Ingen silly, men Due-Boje tar över som sportchef f.rom. idag.
Sa Wiken i hockeymorgon nyss.
Känns lite tvådelat, men blir nog bra ändå.
Sa Wiken i hockeymorgon nyss.
Känns lite tvådelat, men blir nog bra ändå.
- Jim Morrison
Silly Season 2026/27
Tror han varit det inofficiellt redan sedan förra säsongen ändå. Planen från början var väl Wikegård som någon slags president.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Silly Season 2026/27
Det enda Wikegård egentligen gör här är väl att faktiskt göra om organisationen så han kan ta den rollen han skulle haft hela tiden. Han var aldrig anställd specifikt som sportchef.
Josefson var väl första påläggskalven som Wikens nummer två. Due-Boje agerade scout.
Josef väljer att snöra på sig grillorna igen, Due-Boje tar över. Det har gått ett år. Wiken gillar vad han ser. Wiken verkställer.
#MOT17
Josefson var väl första påläggskalven som Wikens nummer två. Due-Boje agerade scout.
Josef väljer att snöra på sig grillorna igen, Due-Boje tar över. Det har gått ett år. Wiken gillar vad han ser. Wiken verkställer.
#MOT17
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Silly Season 2026/27
Ja precis så tror inte han va så mycket involverad i värvningarna till förra säsongen heller om jag ska vara ärlig, kanske varit som ett stöd och svarat på lite frågor annars tror jag Due-Boje har gjort 90% av jobbet redan då.jsson skrev: ↑2026-04-17 09:49:49 Det enda Wikegård egentligen gör här är väl att faktiskt göra om organisationen så han kan ta den rollen han skulle haft hela tiden. Han var aldrig anställd specifikt som sportchef.
#MOT17
Silly Season 2026/27
Någon annan som lyssnade på Wiken i Hockeymorgon? Riktigt bra faktiskt och där fick han även frågan om nyförvärv. Han kanske uttryckte sig slarvigt , men där sa han att några backar och någon forward va klar. Hade ju hoppats på tvärtom
. Dvs några forwards klara och någon back
-
Osten östlund
Silly Season 2026/27
Wikegård är en entreprenör bl a. Han vill gärna ta ett steg tillbaka. Låta yngre människor växa. Sedan kommer han kliva in som " en sköld ". Ifall trycket blir för tufft, för Kimby och MDB.fryppe skrev: ↑2026-04-17 09:53:07Ja precis så tror inte han va så mycket involverad i värvningarna till förra säsongen heller om jag ska vara ärlig, kanske varit som ett stöd och svarat på lite frågor annars tror jag Due-Boje har gjort 90% av jobbet redan då.jsson skrev: ↑2026-04-17 09:49:49 Det enda Wikegård egentligen gör här är väl att faktiskt göra om organisationen så han kan ta den rollen han skulle haft hela tiden. Han var aldrig anställd specifikt som sportchef.
#MOT17
Bosse ville stå längst fram, var lite det som blev hans fall.
-
Osten östlund
Silly Season 2026/27
Så klara enligt rykten?
- Liam Pettersson
- Lucas Carlsson
- Lukas Vejdemo
- Noel Gunler
Så en back och vinge till. Samt C ifall Kruger slutar?
- Liam Pettersson
- Lucas Carlsson
- Lukas Vejdemo
- Noel Gunler
Silly Season 2026/27
Gissar att vi kommer plocka minst 2 forwards till utöver vejdemo sen om det är en center eller två vingar får vi se.Osten östlund skrev: ↑2026-04-17 10:28:30 Så klara enligt rykten?
- Liam Pettersson
- Lucas Carlsson
- Lukas Vejdemo
- Noel Gunler