Silly Season 2026/27
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2026/27
För min del får Wiken gärna slå en signal till Emil Sylvegård, någonting säger mig att han gillar den grabben. Det hade kunnat ge:
Hudon - Björck - Snively
NY - Vejdemo - Gunler
Emilio - Josefson - Sylvegård
Grewe - Salsten - Blomgren
Stockselius, Nordmark, Drott. Skador kommer det vara hela tiden så istid kommer inte vara något problem.
I min mening ett skickligt lag, ett argt lag, och ett talangfullt lag. Det är allt jag vill ha.
Hudon - Björck - Snively
NY - Vejdemo - Gunler
Stockselius, Nordmark, Drott. Skador kommer det vara hela tiden så istid kommer inte vara något problem.
I min mening ett skickligt lag, ett argt lag, och ett talangfullt lag. Det är allt jag vill ha.
Spela fult
Silly Season 2026/27
Ser hellre en rutinerad pjäs i första som verkligen kan leda den kedjan. Viggo är bra men ska inte behöva göra det.diftobbe89 skrev: ↑2026-04-16 19:17:04 För min del får Wiken gärna slå en signal till Emil Sylvegård, någonting säger mig att han gillar den grabben. Det hade kunnat ge:
Hudon - Björck - Snively
NY - Vejdemo - Gunler
In Wikegård we trust!
- diftobbe89
Silly Season 2026/27
Jag också. Tror dock inte det kommer ske. Har svårt att tro att planen initialt är att antingen ha Vejdemo eller Josef i en fjärde. Så det blir nog den här centersidan, där man har tålamod med Krüger och öppnar en plats för honom, om han pallar.Nypovich skrev: ↑2026-04-16 19:40:09Ser hellre en rutinerad pjäs i första som verkligen kan leda den kedjan. Viggo är bra men ska inte behöva göra det.diftobbe89 skrev: ↑2026-04-16 19:17:04 För min del får Wiken gärna slå en signal till Emil Sylvegård, någonting säger mig att han gillar den grabben. Det hade kunnat ge:
Hudon - Björck - Snively
NY - Vejdemo - Gunler
Sen uppgradera med kilon och tuffhet. Det är i slutspelet det börjar och vi ska hävda oss. Vi blev alldeles för små i år med Grewe borta.
Spela fult
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Silly Season 2026/27
Det kostar nog fem miljoner extra i totala budgeten så då får du göra avkall på något annat.Nypovich skrev: ↑2026-04-16 19:40:09Ser hellre en rutinerad pjäs i första som verkligen kan leda den kedjan. Viggo är bra men ska inte behöva göra det.diftobbe89 skrev: ↑2026-04-16 19:17:04 För min del får Wiken gärna slå en signal till Emil Sylvegård, någonting säger mig att han gillar den grabben. Det hade kunnat ge:
Hudon - Björck - Snively
NY - Vejdemo - Gunler
Expert.
-
AlltidOavsett
Silly Season 2026/27
Enligt Due-Boje vill vi ha 15-16 FWs i truppen. Med Vejdemo, Gunler, Stockselius och Nordmark har vi 12 FWs på kontrakt. Det vill säga 3-4 nya som ska in. Personligen tycker jag att vi istället borde värva 2 FWs för top-6 roller. Bredd har vi mycket ifrån juniorsidan.
Silly Season 2026/27
Undra hur det blir med mclaughlin, känns inte jätte aktuellt längre när vi nu får in vejdemo
- Jim Morrison
Silly Season 2026/27
Skulle hellre slå en signal till Lukas Wernblom då. Samma profil men framtiden för sig och större offensiv uppsida.diftobbe89 skrev: ↑2026-04-16 19:17:04 För min del får Wiken gärna slå en signal till Emil Sylvegård, någonting säger mig att han gillar den grabben. Det hade kunnat ge:
Hudon - Björck - Snively
NY - Vejdemo - Gunler
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- diftobbe89
Silly Season 2026/27
Inget dumt alternativ, gillar hans rivighet. Tänker väl mer att Sylvegård är ett respekterat namn i ligan som still going strong, hyfsat iallafall, hade nog inte gjort bort sig. Men altenativ nummer två kan absolut vara Wernblom.Jim Morrison skrev: ↑2026-04-16 20:14:07Skulle hellre slå en signal till Lukas Wernblom då. Samma profil men framtiden för sig och större offensiv uppsida.diftobbe89 skrev: ↑2026-04-16 19:17:04 För min del får Wiken gärna slå en signal till Emil Sylvegård, någonting säger mig att han gillar den grabben. Det hade kunnat ge:
Hudon - Björck - Snively
NY - Vejdemo - Gunler
Spela fult
Silly Season 2026/27
Känns dock inte som ett megalyft från föregående år dock. Sen är det återigen runt 9matcher Viggo försvinner vid jvm, vi vet heller inte om han kör camp i början av säsongen samt sjuk/skadad några matcher. Kan bli halva säsongen borta med andra ord. Är det en centeruppställning att gå med då?SirDIFalot skrev: ↑2026-04-16 19:51:05Det kostar nog fem miljoner extra i totala budgeten så då får du göra avkall på något annat.Nypovich skrev: ↑2026-04-16 19:40:09Ser hellre en rutinerad pjäs i första som verkligen kan leda den kedjan. Viggo är bra men ska inte behöva göra det.diftobbe89 skrev: ↑2026-04-16 19:17:04 För min del får Wiken gärna slå en signal till Emil Sylvegård, någonting säger mig att han gillar den grabben. Det hade kunnat ge:
Hudon - Björck - Snively
NY - Vejdemo - Gunler
In Wikegård we trust!
- Jim Morrison
Silly Season 2026/27
Hoppas Viggo tackar nej till JVM. Fan, han prioriterar J20 då kan han väl prioritera A-laget när han redan har ett JVM-guld 
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Fragglepot
Silly Season 2026/27
Nja men du missar ”oavsett serietillhörighet”, vilket betyder att resultatet i slutspelet är ointressant.DIF_Soldier skrev: ↑2026-04-16 19:06:46Hahah, vet inte hur mycket klubbhjärta det är. Sajnar lagom till öppet SHL-mål och 1-0 i matcher. Han har ju dessutom lirat både för SAIK och Luleå.Fragglepot skrev: ↑2026-04-16 19:01:32Snyggt, klubbhjärta på den grabben. Extra kul att Luleå blir helt snuvade med.AlltidOavsett skrev: ↑2026-04-16 18:28:44 Wallmark bryter sitt kontrakt med Fribourg och går till Björklöven oavsett serietillhörighet. Dags för Sörensen att göra samma sak.
Vore typ som att Krüger hade spelat i AIK och bajen.
Samt att han bryter ett välsaltat ostkontrakt i förtid för sin moderklubb är ju även det klubbhjärta.
Sedan ska vi inte förminska våra antagonister med att jämföra dem med något tramsigt ”Norrlandsderby”. Det enda riktiga derbyt där uppe är hatmötena uppe i Kiruna.
Men nog om detta, hoppas nu Sören tar sitt förnuft till fånga och går samma väg!
Silly Season 2026/27
13st då med denna kille som ryktades vara klar?AlltidOavsett skrev: ↑2026-04-16 20:07:27 Enligt Due-Boje vill vi ha 15-16 FWs i truppen. Med Vejdemo, Gunler, Stockselius och Nordmark har vi 12 FWs på kontrakt. Det vill säga 3-4 nya som ska in. Personligen tycker jag att vi istället borde värva 2 FWs för top-6 roller. Bredd har vi mycket ifrån juniorsidan.
https://www.eliteprospects.com/player/5 ... u-elvsveen
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Silly Season 2026/27
Ja, får vi inget megalyft i budgeten så får vi inget megalyft i truppen på förhand heller. Speciellt när vi lyckats behålla våra bästa spelare på högst löneposter. Extra slag om vi tappar Eklund och Frondell också, deras kvalitet går ju inte att ersätta med vad dom kostade oss ekonomiskt.Nypovich skrev: ↑2026-04-16 20:25:09Känns dock inte som ett megalyft från föregående år dock. Sen är det återigen runt 9matcher Viggo försvinner vid jvm, vi vet heller inte om han kör camp i början av säsongen samt sjuk/skadad några matcher. Kan bli halva säsongen borta med andra ord. Är det en centeruppställning att gå med då?SirDIFalot skrev: ↑2026-04-16 19:51:05Det kostar nog fem miljoner extra i totala budgeten så då får du göra avkall på något annat.Nypovich skrev: ↑2026-04-16 19:40:09Ser hellre en rutinerad pjäs i första som verkligen kan leda den kedjan. Viggo är bra men ska inte behöva göra det.diftobbe89 skrev: ↑2026-04-16 19:17:04 För min del får Wiken gärna slå en signal till Emil Sylvegård, någonting säger mig att han gillar den grabben. Det hade kunnat ge:
Hudon - Björck - Snively
NY - Vejdemo - Gunler
Expert.
-
AlltidOavsett
Silly Season 2026/27
Tror och hoppas att det inte stämmer. Vad ska vi med han till? Liten och har som mest gjort 23 poäng i norska ligan. Vore väl inte ens en bra värvning för HA?Difjs skrev: ↑2026-04-16 20:59:2213st då med denna kille som ryktades vara klar?AlltidOavsett skrev: ↑2026-04-16 20:07:27 Enligt Due-Boje vill vi ha 15-16 FWs i truppen. Med Vejdemo, Gunler, Stockselius och Nordmark har vi 12 FWs på kontrakt. Det vill säga 3-4 nya som ska in. Personligen tycker jag att vi istället borde värva 2 FWs för top-6 roller. Bredd har vi mycket ifrån juniorsidan.
Silly Season 2026/27
Thore har pung grepp på Wiken, bara att ställa in sig på ett stadigt flöde av misc norrmän ända till "the debt is paid".AlltidOavsett skrev: ↑2026-04-16 21:15:08Tror och hoppas att det inte stämmer. Vad ska vi med han till? Liten och har som mest gjort 23 poäng i norska ligan. Vore väl inte ens en bra värvning för HA?Difjs skrev: ↑2026-04-16 20:59:2213st då med denna kille som ryktades vara klar?AlltidOavsett skrev: ↑2026-04-16 20:07:27 Enligt Due-Boje vill vi ha 15-16 FWs i truppen. Med Vejdemo, Gunler, Stockselius och Nordmark har vi 12 FWs på kontrakt. Det vill säga 3-4 nya som ska in. Personligen tycker jag att vi istället borde värva 2 FWs för top-6 roller. Bredd har vi mycket ifrån juniorsidan.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).