Silly Season 2026/27

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Janzoo
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly Season 2026/27

Inlägg av Janzoo »

DIF_Soldier skrev: 2026-04-06 01:57:29Vet inte mannen om det är jag som ska ”höja nivån” när DU just har hävdat att jag -eller någon annan - tycker att spelare ska dödas och avrättas.

Du är rätt hårt diskvalificerad att snacka nivå. Är du som sket i egen säng här pojken, och ingen vill nog byta lakan åt dig
Precis som när du säger att jag skulle ha skitit i sängen var det uppenbarligen en högst figurativ överdrift när jag skrev att supportrar skulle önska något sådant. Helt otroligt att du går hårt på något som så tydligt var oseriöst. Det var fortfarande inte ett inlägg som den här pojken riktat direkt mot dig, store starke man.
AlltidOavsett

Silly Season 2026/27

Inlägg av AlltidOavsett »

Brukar vi skicka grattishälsningar till våra gamla spelare på sociala medier likt vi gjorde till Björnfot idag? Kan det vara ett sign? :D
Osten östlund

Silly Season 2026/27

Inlägg av Osten östlund »

AlltidOavsett skrev: 2026-04-06 11:43:20 Brukar vi skicka grattishälsningar till våra gamla spelare på sociala medier likt vi gjorde till Björnfot idag? Kan det vara ett sign? :D
👊Plus till dig. Gäller att greppa efter varje halmstrå. Alternativet är ju annars inbördeskrig 😂 på forumet.

Dagens Sanny/Madhawk. Så tror Madhawk på Vejdemo till oss. Med motiveringen. "Blir inga fler chanser annars ".

☝️Men varningsfingret kvarstår , Robban/Fisk!
Användarvisningsbild
Philly Flu

Silly Season 2026/27

Inlägg av Philly Flu »

Osten östlund skrev: 2026-04-06 12:35:28
AlltidOavsett skrev: 2026-04-06 11:43:20 Brukar vi skicka grattishälsningar till våra gamla spelare på sociala medier likt vi gjorde till Björnfot idag? Kan det vara ett sign? :D
👊Plus till dig. Gäller att greppa efter varje halmstrå. Alternativet är ju annars inbördeskrig 😂 på forumet.

Dagens Sanny/Madhawk. Så tror Madhawk på Vejdemo till oss. Med motiveringen. "Blir inga fler chanser annars ".

☝️Men varningsfingret kvarstår , Robban/Fisk!
Vem vill gå omkring och lukta fisk resten av karriären? Nä, håll er borta från fisksumpen Djurgårdare!
Användarvisningsbild
SkallePer

Silly Season 2026/27

Inlägg av SkallePer »

Limp skrev: 2026-04-05 17:18:17 Man hoppas ju verkligen Wiken inte medvetet skulle bygga truppen med utgångspunkt att en 18-åring ska vara våran ledande spelare på NÅGON position - och det oavsett det faktum att denne garanterat försvinner strax under tio matcher mitt i säsongen. Så bra spelare som möjligt ska ju in, men sen om Viggo trots det behåller förstecenterpositionen pga att han konkurrerar till sig det så är det ju kanon!
Fast nu pratar vi inte om vilken 18 åring som helst. Viggo och Frondell är bland de bästa juniorer Sverige fått fram på jäkligt länge.
Om man jämnför med D McLaughlin som snittat 10 mål per säsong och 25 p, Så kan man enkelt utgå från att Viggo kommer producera mer poäng. Dessutom är Viggo en bättre spelare. Åt båda hållen. Till och med i alla spelformer.

Ska man då inte räkna med att Viggo kan och ska vara en av två topp C . Eller tänker du att Viggo ska vara 3e C ?
Efter att han bevisat att han kan bära en topproll redan den här säsongen.

Dylan McLaughlin kan mycket väl komma in. Tyvärr.. Jag hoppas fortfarande på att Vejdemo väljer oss. Det borde i så fall klargöras denna V.
Senast redigerad av SkallePer den 2026-04-06 19:02:05, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
SkallePer

Silly Season 2026/27

Inlägg av SkallePer »

Knickedick skrev: 2026-04-05 18:12:12
SkallePer skrev: 2026-04-05 14:47:03
fryppe skrev: 2026-04-05 14:37:29
Rutger skrev: 2026-04-05 14:30:23
fryppe skrev: 2026-04-05 14:16:29

Gissar att Leksand måste tacka av honom först.
Dom tackade av ett gäng andra spelare idag. Dessutom är några spelare sedan tidigare bekräftade att lämna, exempelvis Stefan Milosevic (Back, till Frölunda). Jag gissar att Vejdemo fått bud från flera lag.
Vi får väl se men vi kan inte presentera innan dom har tackat av, sen kan det mycket väl vara så att att han har fått bättre bud från någon annan.
Mikael Lindqvist är inte heller avtackad. Han ryktas också vara given att lämna för annan klubb. Stod väl mellan Örebro och någon mer..

Fattar om Vejdemo går till Schweiz. Men vi ska inte förlora bud mot annan SHL klubb.
Vi drog oss ur Dickinson. Så att även tappa Vejdemo till annan SHL klubb skulle nog svida rejält för Wikegård.

Har fortsatt hopp om LV
Jag tror att vi gått för Dylan McLaughlin istället.
Kanske att du får rätt i McPlast. Hoppas inte, tror fortsatt på den lite bättre spelaren Vejdemo.

Edit. Får du rätt ska jag försöka vara snabb att lyfta på hatten
Säcken

Silly Season 2026/27

Inlägg av Säcken »

Är det otänkbart att vi går för både McLaughlin OCH Vejdemo? Som jag ser det behöver vi nästan plocka in två centrar med tanke på att vi troligtvis måste vänta in ett sent besked från Viggos NHL-klubb.

Det skulle ge oss en centersida med:

(Björk)
Vejdemo
McLaughlin
Josefson
Salsten

Krüger räknar jag bort tyvärr, tror inte han pallar köra en säsong till.
Användarvisningsbild
SkallePer

Silly Season 2026/27

Inlägg av SkallePer »

Säcken skrev: 2026-04-07 07:31:51 Är det otänkbart att vi går för både McLaughlin OCH Vejdemo? Som jag ser det behöver vi nästan plocka in två centrar med tanke på att vi troligtvis måste vänta in ett sent besked från Viggos NHL-klubb.

(Björk)
Vejdemo
McLaughlin
Josefson
Salsten

Inte omöjligt. Jag är ganska säker på att vi kommer ta in en spets C och en spets fw som på riktigt också kan spela Center.
D McLaughlin tjänar ca 200 000 Euro Netto om året . 2.2 miljoner sek..
Så han får ut ca 185 K / mån. Kommer inte vilja ha mindre nu. Förmodligen mer.

Men för 185-200.000 sek så borde vi i så fall kunna hitta något betydligt bättre och mer spännande än McLaughlin. Som har 10 mål per säsong, 25p i snitt och passerat 30 år.
Tex Wilmer Skoog, eller något liknande.
Skoog har en stor uppsida och kan bidra med mycket mer offensivt.

Oavsett var McLaughlin skulle hamna i hierarkin är det en dålig värvning. Tycker jag.
Finns risk att jag får äta upp det här men förstår inte varför vi ens tittar på McLaughlin
Senast redigerad av SkallePer den 2026-04-07 13:32:30, redigerad totalt 1 gånger.
AlltidOavsett

Silly Season 2026/27

Inlägg av AlltidOavsett »

SkallePer skrev: 2026-04-07 13:18:05
Säcken skrev: 2026-04-07 07:31:51 Är det otänkbart att vi går för både McLaughlin OCH Vejdemo? Som jag ser det behöver vi nästan plocka in två centrar med tanke på att vi troligtvis måste vänta in ett sent besked från Viggos NHL-klubb.

(Björk)
Vejdemo
McLaughlin
Josefson
Salsten

Inte omöjligt. Jag är gabska säker på att vi kommer ta in en C och en fw som på riktigt också kan spela Center.
Men D McLaughlin tjänar ca 200 000 Euro Netto om året . 2.2 miljoner sek..
Så han får ut ca 185 K / mån.

Men för 185-200.000 sek så borde vi i så fall kunna hitta något betydligt bättre och mer spännande än McLaughlin. Som har 10 mål per säsong, 25p i snitt och passerat 30 år.

Oavsett var McLaughlin skulle hamna i hierarkin är det en dålig värvning. Tycker jag.
Finns det ens nåt som säger att vi ska värva han?
Användarvisningsbild
SkallePer

Silly Season 2026/27

Inlägg av SkallePer »

Nej bara rykten, som med alla spelare innan dom är klara. Finns ju inga garantier om någon spelare tills dom presenteras av ny klubb.
Silly season....
Knickedick

Silly Season 2026/27

Inlägg av Knickedick »

SkallePer skrev: 2026-04-06 18:56:01
Knickedick skrev: 2026-04-05 18:12:12
SkallePer skrev: 2026-04-05 14:47:03
fryppe skrev: 2026-04-05 14:37:29
Rutger skrev: 2026-04-05 14:30:23

Dom tackade av ett gäng andra spelare idag. Dessutom är några spelare sedan tidigare bekräftade att lämna, exempelvis Stefan Milosevic (Back, till Frölunda). Jag gissar att Vejdemo fått bud från flera lag.
Vi får väl se men vi kan inte presentera innan dom har tackat av, sen kan det mycket väl vara så att att han har fått bättre bud från någon annan.
Mikael Lindqvist är inte heller avtackad. Han ryktas också vara given att lämna för annan klubb. Stod väl mellan Örebro och någon mer..

Fattar om Vejdemo går till Schweiz. Men vi ska inte förlora bud mot annan SHL klubb.
Vi drog oss ur Dickinson. Så att även tappa Vejdemo till annan SHL klubb skulle nog svida rejält för Wikegård.

Har fortsatt hopp om LV
Jag tror att vi gått för Dylan McLaughlin istället.
Kanske att du får rätt i McPlast. Hoppas inte, tror fortsatt på den lite bättre spelaren Vejdemo.

Edit. Får du rätt ska jag försöka vara snabb att lyfta på hatten
Mcplast, lite sämre, lite billigare! :lol:
Svanken

Silly Season 2026/27

Inlägg av Svanken »

SkallePer skrev: 2026-04-07 13:18:05

(Björk)
Vejdemo
McLaughlin
Josefson
Salsten

Inte omöjligt. Jag är ganska säker på att vi kommer ta in en spets C och en spets fw som på riktigt också kan spela Center.
D McLaughlin tjänar ca 200 000 Euro Netto om året . 2.2 miljoner sek..
Så han får ut ca 185 K / mån. Kommer inte vilja ha mindre nu. Förmodligen mer.

Finns risk att jag får äta upp det här men förstår inte varför vi ens tittar på McLaughlin
Skoog får vi se som vårt absoluta drömnamn tills nästa säsong men känns inte sannolikt samma gäller väl Bemström
DIFiModo-land

Silly Season 2026/27

Inlägg av DIFiModo-land »

Stämmer det verkligen att Adrian Kempe ryktas tillbaka till Sverige eller är det bara artikelförfattaren på svenska fans som skrivit på fyllan?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Silly Season 2026/27

Inlägg av SirDIFalot »

DIFiModo-land skrev: 2026-04-07 16:30:37 Stämmer det verkligen att Adrian Kempe ryktas tillbaka till Sverige eller är det bara artikelförfattaren på svenska fans som skrivit på fyllan?
Han har precis förlängt kontraktet med LA Kings som kickar i sommar och ger honom 85 miljoner dollar över närmaste 8 åren.
Expert.
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av Henkos »

Jag vet att många lag inte spelat klart yadayada men nu vill jag ha en förlängning snart!
Skriv svar