Säsongen 2025/26: Återkomsten

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Mash skrev: 2026-03-23 19:26:02 Malmö totalt utspelade mot saik, Blomgren den enda som håller kvar dom. Tacksam att slippa denna matchserie känner jag, vi hade i ärlighetens namn aldrig haft en chans
Lite som Hellberg för oss då :wink:

Malmö gör ändå match av detta, hittills

Men ja, över 7 matcher lär det inte vara ett problem för skoter-gnaget.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Limp
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Limp »

Fyfan vad horhus Skellefteå gör av Malmö i PP. Wow...
tadaa123

Inlägg av tadaa123 »

#10 skrev: 2026-03-23 20:22:43 Fisk-Luleå är lite skillnad mot oss, det drivs på kassen konstant, inte spel på utsidan som är våran specialitet
Det beteendet måste städas bort nästa säsong! Lagom trött på allt sargputsande...
Mash

Inlägg av Mash »

Lee Harvey Oswald skrev: 2026-03-23 20:23:47
Mash skrev: 2026-03-23 19:26:02 Malmö totalt utspelade mot saik, Blomgren den enda som håller kvar dom. Tacksam att slippa denna matchserie känner jag, vi hade i ärlighetens namn aldrig haft en chans
Lite som Hellberg för oss då :wink:

Malmö gör ändå match av detta, hittills

Men ja, över 7 matcher lär det inte vara ett problem för skoter-gnaget.
En målvakt som kan vinna matcher är vi inte bortskämda med direkt. Malmö är dock ännu ett typiskt exempel där målvakten storspelar men utespelarna förvaltar ej chanserna.

Saik dominerade dock, trots underläge kom de tillbaka. Kommer nog inte ens bli nervöst mot SM-guldet, saik lär göra rent hus oavsett motstånd.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Alltså det går inte annat än imponeras av detta Saik.

De gör inga spektakulära värvningar.
Hemvändare som håller sig skadefria (bra tränade) år efter år, spelare efter spelare.
Allsvenska spelare som utvecklas positivt och växer ut till skickliga SHL spelare.
Mediokra breddspelare värvas in som fyller en viktig funktion.
Spelare vill vara kvar och trivs i organisationen utan att lönerna skenar iväg.

I spelet reagerar jag på hur passningsskickliga de är, hur de alla kan vända och vrida och skydda puck för att skapa långa anfall.
De har en tydlig spelide som fungerar år efter år, fart och skicklighet.

Det sjuka är att Pettersen skulle säkerligen gå in i laget deras och helt plötsligt se bekväm ut med pucken.
En medioker back som Krogdahl gör inte bort sig (nu ryktas han göra sin sista säsong där men ändå).

Men det som gör allt riktigt obehagligt är att de inte varit sämre än 6:a sedan säsongen 2007/2008.
Hur fan är det ens möjligt???

Jag hittar en enda svaghet.
De har en av seriens lägsta publiksiffror, år efter år.

Jämför man med oss råder nästan det omvända på punkt efter punkt. Detta trots att vi varje år har tillgång till massvis med fler duktiga juniorer, och potentiellt flertalet hemvändare.
Andra klubbar med bättre förutsättningar (läs Hv, FBK, LHC) lyckas inte heller i närheten så bra som detta låtsasgnaget.
Förläng med Holm. Vår klart bästa back.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Kan inte annat än hålla med. Och det verkar inte spela så stor roll vilken tränare man kastar in heller; de har ett så djupt inrotat spelsystem och en välfungerande organisation att allt liksom rullar på. Egentligen borde det vara omöjligt.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2026-03-24 09:04:43 Alltså det går inte annat än imponeras av detta Saik.

Hemvändare som håller sig skadefria (bra tränade) år efter år, spelare efter spelare.
Allsvenska spelare som utvecklas positivt och växer ut till skickliga SHL spelare.

I spelet reagerar jag på hur passningsskickliga de är, hur de alla kan vända och vrida och skydda puck för att skapa långa anfall.

Det sjuka är att Pettersen skulle säkerligen gå in i laget deras och helt plötsligt se bekväm ut med pucken.
En medioker back som Krogdahl gör inte bort sig (nu ryktas han göra sin sista säsong där men ändå).

Men det som gör allt riktigt obehagligt är att de inte varit sämre än 6:a sedan säsongen 2007/2008.

Jämför man med oss råder nästan det omvända på punkt efter punkt. Detta trots att vi varje år har tillgång till massvis med fler duktiga juniorer, och potentiellt flertalet hemvändare.
Andra klubbar med bättre förutsättningar (läs Hv, FBK, LHC) lyckas inte heller i närheten så bra som detta låtsasgnaget.
Väldigt imponerande. Känns dock inte som att dom behöver värva spets då dom har en helt osannolik tur(?) där deras bästa spelare stannar säsong efter säsong i sin prime(!!!)
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Fragglepot

Inlägg av Fragglepot »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2026-03-24 09:04:43 Alltså det går inte annat än imponeras av detta Saik.

Det är riktigt sjukt, liknande Växjö som dock slänger in någon mellansäsong då och då.

Dock har haft en hel del kommundoping bakom sig. Ett tag var det Sveriges rikaste klubb, trots dåliga publiksiffror. Och de kunde gå miljontals kr back och ändå vinna SM-guld.

Men helt klart en förening som mår otroligt bra sportsligt. De har lyckats matcha med hemvändare i bra ålder, Pudas, Lindberg, Lindholm, som är för bra för shl men för dåliga för nhl. Samt alltid lyckats knipa en grym slips.

Deras juniorverksamhet har ju varit riktigt bra den med, och olikt DIF så verkar de främst få fram bra backar.

Någon gång måste det vända, kan jag tycka…
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Mm, Saik har förmågan att få fram bra backar.
Och nog har de haft hjälp av kommunen, men det har fler klubbar.

Jag kollade snabbt upp säsongen deras start.
De gick upp 2006/2007, slutade 11:a
Året efter blev de 8:a.
Därefter top 6 !!!!!

Jag minns faktiskt tillbaka när de kom upp.
Jag tycker att de spelade frejdigt, fartfyllt och något naivt.
Tänkte att de snart skulle få anpassa sig , men tji fick jag.
Förläng med Holm. Vår klart bästa back.
Art Vandelay

Inlägg av Art Vandelay »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2026-03-24 10:48:01 Mm, Saik har förmågan att få fram bra backar.
Och nog har de haft hjälp av kommunen, men det har fler klubbar.

Jag kollade snabbt upp säsongen deras start.
De gick upp 2006/2007, slutade 11:a
Året efter blev de 8:a.
Därefter top 6 !!!!!

Jag minns faktiskt tillbaka när de kom upp.
Jag tycker att de spelade frejdigt, fartfyllt och något naivt.
Tänkte att de snart skulle få anpassa sig , men tji fick jag.
Med Johan Åkerman va?
Användarvisningsbild
Limp

Inlägg av Limp »

Fragglepot skrev: 2026-03-24 09:44:51

Det är riktigt sjukt, liknande Växjö som dock slänger in någon mellansäsong då och då.

Dock har haft en hel del kommundoping bakom sig. Ett tag var det Sveriges rikaste klubb, trots dåliga publiksiffror. Och de kunde gå miljontals kr back och ändå vinna SM-guld.

Men helt klart en förening som mår otroligt bra sportsligt. De har lyckats matcha med hemvändare i bra ålder, Pudas, Lindberg, Lindholm, som är för bra för shl men för dåliga för nhl. Samt alltid lyckats knipa en grym slips.

Deras juniorverksamhet har ju varit riktigt bra den med, och olikt DIF så verkar de främst få fram bra backar.

Någon gång måste det vända, kan jag tycka…
Det är väl egentligen bara Skellefteå och Frölunda som genomgående gör allting rätt rakt igenom år ut och år in. Det är klubbarna som inte bara sportsligt men även organisatoriskt helt enkelt är bäst in alles.

Växjö vill jag inte riktigt räkna in på samma sätt. Det är ett på A-lagsnivå sportsligt "välskött" - förvisso brutalt dopat - köpelag helt enkelt. Rätt folk, rätt tränare, bra scoutat där de fläskar upp feta bud med bra villkor. Däremot har jag svårt att se att en majoritet av deras spelare verkligen tokbrinner för att ha Växjö Lakers klubbmärke på bröstet.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Fragglepot skrev: 2026-03-24 09:44:51

Pudas, Lindberg, Lindholm, som är för bra för shl men för dåliga för nhl
Mmh, DIF har varit där förut

Ottosson, M.Johansson, Ölvestad, Bremberg, Tjärnqvist x2, Falk osv

Det var en fin tid
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
niz

Inlägg av niz »

Frölunda blir spännande vad som händer med juniorsidan framöver. De har lyssnat på forskning och ska börja varva hockeyn med brännboll och annat tjafs - om jag förstått det rätt.

Hoppas vi håller oss långt ifrån akademikerna i den frågan..
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Har Gnägget nån regel att minst en tränare måste ha håret uppsatt i en snodd?
Osten östlund

Inlägg av Osten östlund »

Lirar Frondell inatt?
Skriv svar