Lite som Hellberg för oss då
Malmö gör ändå match av detta, hittills
Men ja, över 7 matcher lär det inte vara ett problem för skoter-gnaget.
Lite som Hellberg för oss då
En målvakt som kan vinna matcher är vi inte bortskämda med direkt. Malmö är dock ännu ett typiskt exempel där målvakten storspelar men utespelarna förvaltar ej chanserna.Lee Harvey Oswald skrev: ↑2026-03-23 20:23:47Lite som Hellberg för oss då![]()
Malmö gör ändå match av detta, hittills
Men ja, över 7 matcher lär det inte vara ett problem för skoter-gnaget.
Väldigt imponerande. Känns dock inte som att dom behöver värva spets då dom har en helt osannolik tur(?) där deras bästa spelare stannar säsong efter säsong i sin prime(!!!)BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2026-03-24 09:04:43 Alltså det går inte annat än imponeras av detta Saik.
De gör inga spektakulära värvningar.
Hemvändare som håller sig skadefria (bra tränade) år efter år, spelare efter spelare.
Allsvenska spelare som utvecklas positivt och växer ut till skickliga SHL spelare.
Mediokra breddspelare värvas in som fyller en viktig funktion.
Spelare vill vara kvar och trivs i organisationen utan att lönerna skenar iväg.
I spelet reagerar jag på hur passningsskickliga de är, hur de alla kan vända och vrida och skydda puck för att skapa långa anfall.
De har en tydlig spelide som fungerar år efter år, fart och skicklighet.
Det sjuka är att Pettersen skulle säkerligen gå in i laget deras och helt plötsligt se bekväm ut med pucken.
En medioker back som Krogdahl gör inte bort sig (nu ryktas han göra sin sista säsong där men ändå).
Men det som gör allt riktigt obehagligt är att de inte varit sämre än 6:a sedan säsongen 2007/2008.
Hur fan är det ens möjligt???
Jag hittar en enda svaghet.
De har en av seriens lägsta publiksiffror, år efter år.
Jämför man med oss råder nästan det omvända på punkt efter punkt. Detta trots att vi varje år har tillgång till massvis med fler duktiga juniorer, och potentiellt flertalet hemvändare.
Andra klubbar med bättre förutsättningar (läs Hv, FBK, LHC) lyckas inte heller i närheten så bra som detta låtsasgnaget.
Det är riktigt sjukt, liknande Växjö som dock slänger in någon mellansäsong då och då.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2026-03-24 09:04:43 Alltså det går inte annat än imponeras av detta Saik.
Hemvändare som håller sig skadefria (bra tränade) år efter år, spelare efter spelare.
Allsvenska spelare som utvecklas positivt och växer ut till skickliga SHL spelare.
I spelet reagerar jag på hur passningsskickliga de är, hur de alla kan vända och vrida och skydda puck för att skapa långa anfall.
Det sjuka är att Pettersen skulle säkerligen gå in i laget deras och helt plötsligt se bekväm ut med pucken.
En medioker back som Krogdahl gör inte bort sig (nu ryktas han göra sin sista säsong där men ändå).
Men det som gör allt riktigt obehagligt är att de inte varit sämre än 6:a sedan säsongen 2007/2008.
Jämför man med oss råder nästan det omvända på punkt efter punkt. Detta trots att vi varje år har tillgång till massvis med fler duktiga juniorer, och potentiellt flertalet hemvändare.
Andra klubbar med bättre förutsättningar (läs Hv, FBK, LHC) lyckas inte heller i närheten så bra som detta låtsasgnaget.
Med Johan Åkerman va?BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2026-03-24 10:48:01 Mm, Saik har förmågan att få fram bra backar.
Och nog har de haft hjälp av kommunen, men det har fler klubbar.
Jag kollade snabbt upp säsongen deras start.
De gick upp 2006/2007, slutade 11:a
Året efter blev de 8:a.
Därefter top 6 !!!!!
Jag minns faktiskt tillbaka när de kom upp.
Jag tycker att de spelade frejdigt, fartfyllt och något naivt.
Tänkte att de snart skulle få anpassa sig , men tji fick jag.
Det är väl egentligen bara Skellefteå och Frölunda som genomgående gör allting rätt rakt igenom år ut och år in. Det är klubbarna som inte bara sportsligt men även organisatoriskt helt enkelt är bäst in alles.Fragglepot skrev: ↑2026-03-24 09:44:51Det är riktigt sjukt, liknande Växjö som dock slänger in någon mellansäsong då och då.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2026-03-24 09:04:43 Alltså det går inte annat än imponeras av detta Saik.
Dock har haft en hel del kommundoping bakom sig. Ett tag var det Sveriges rikaste klubb, trots dåliga publiksiffror. Och de kunde gå miljontals kr back och ändå vinna SM-guld.
Men helt klart en förening som mår otroligt bra sportsligt. De har lyckats matcha med hemvändare i bra ålder, Pudas, Lindberg, Lindholm, som är för bra för shl men för dåliga för nhl. Samt alltid lyckats knipa en grym slips.
Deras juniorverksamhet har ju varit riktigt bra den med, och olikt DIF så verkar de främst få fram bra backar.
Någon gång måste det vända, kan jag tycka…
Mmh, DIF har varit där förutFragglepot skrev: ↑2026-03-24 09:44:51
Pudas, Lindberg, Lindholm, som är för bra för shl men för dåliga för nhl