Säsongen 2025/26: Återkomsten

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
fryppe

Inlägg av fryppe »

Tack för en väldigt kul första sässe i SHL, nästa år då jävlar ska vi vara med och kriga. FULL FART FRAMÅT med sillyn nu kör vi!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

fryppe skrev: 2026-03-22 08:55:07 Tack för en väldigt kul första sässe i SHL, nästa år då jävlar ska vi vara med och kriga. FULL FART FRAMÅT med sillyn nu kör vi!
Indeed :D
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Man är ju ändå rätt stolt över laget och hela organisationen efter den här säsongen. Otroligt lättad så här i efterhand när man ser på HA-slutspelet eller Playout-matcherna att vi slipper vara med i den jävla såsen.

Vi orkade inte riktigt mot Malmö och hade naturligtvis inte haft någontng att ge mot seriens överlägset bästa lag i kvartsfinalen.

Tack DIF, ser redan fram emot nästa säsong. Ska bli skönt att bli av med en del dyra kontrakt och se vad vi kan få in i övrigt, blir en spännande silly. Enskilt viktigaste är att Viggo blir kvar ett år till. Hey NHL-scouter, leave the kid alone!
Användarvisningsbild
Doyle 1

Inlägg av Doyle 1 »

Kan bara konstatera att laget får med beröm godkänt denna säsong. Att vi kommer nia och har bud på mer är fasen 5 stjärnor. Men mycket skador o skavanker tog till slut död på fysiken o vi orkar inte riktigt göra en kraftansträngning i slutet. Jag blickar nu fram med tillförsikt till nästa säsong. Vi kommer få in nya stjärnor i laget och hierarkin kommer att prövas. Då svär jag för mig själv o tänker, varför är Thoresen norrman. Tänk att få in honom i ledarteamet. Skulle slå alla nyförvärv med hästlängder. Han skulle betyda mycket både i ledarskap o trivsel. Har svårt att se någon som skulle våga sticka upp o inte bidra till laget med Thore i rummet. Kämpa SATAN Wiken o få till en sådan lösning. Kosta vad de kosta vill..
Donkels-3.0
Säsongskort: Ja

Inlägg av Donkels-3.0 »

Tack för en väl genomförd återkomstsäsong Djurgården. Tänker inte ge mig in i nån debatt vem som ska värvas och vem ska lämna utan det tror jag Wiken och Due- Boje har bättre koll på än undertecknad. Nu tar vi nya tag inför nästa säsong!!!
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Stockselius hade one man show i U20 slutspelet idag. 4 mål.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Ännu en sak som stör mig med SHL och playinn.
Nu ska 2 slutkörda åttondelslag in i kvartsfinal redan imorgon medan några lag vilar till tisdag.
Inte nog med att lag 1- 6 ska få extra mycket vila, lag 1-2 ska få möta rejält slitna lag imorgon, plus hemmafördel.
Bort med skiten snarast.

Fast rättvist att lag 7 och 8 gick vidare från playinn, precis som det skulle varit från början.
Förläng med Holm. Vår klart bästa back.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2026-03-22 15:56:14 Ännu en sak som stör mig med SHL och playinn.
Nu ska 2 slutkörda åttondelslag in i kvartsfinal redan imorgon medan några lag vilar till tisdag.
Inte nog med att lag 1- 6 ska få extra mycket vila, lag 1-2 ska få möta rejält slitna lag imorgon, plus hemmafördel.
Bort med skiten snarast.

Fast rättvist att lag 7 och 8 gick vidare från playinn, precis som det skulle varit från början.
Sportslig rättvisa går aldrig före TV-bolagens pengakassa.

Tyvärr så verkligheten ser ut.
Skriv svar